Jump to content

Galia 475 montere hydraulikkstyring

Marius.S

Recommended Posts

Et forslag

Hva med en mekanisk styring med nofeedback system, slipper du rattet står det stille(samme sikkerhet ihvertfall). Dette koster ca 2500,- avhengig av kabel lengde. Du må vel gjerne ut med en 5000,- for en hydraulisk en.

Snekke: http://www.maritim.no/motor-styring/styring/mekanisk-styring-3/teleflex-styresnekke-nfb-4-2 1200 ,-

Kabel: http://www.maritim.no/motor-styring/styring/mekanisk-styring-3/multiflex-styrekabel-sc-16-10-ft-m-66- 10" 900 ,-

Har 3 slike styringer selv. på hhv 30,70 og 150 hk på de 2 minste motoralternativene fungerer det veldig bra, på 150 hk tyngre en tilsvarende hydraulisk styring.

Hei. nf er jo et must da. Som Vbunn sa. Kabel med et slikt system er faktisk bedre enn hydr uten tilbakeslagsventil. Slik at du kan slippe rattet, uten at båten skeiner ut til sides, og du slipper og jobbe mot kreftene i motor til en hver tid. Har selv hadd wirestyring i to år på 90hk motor. Dette har vert utmerket i bruk. Helt til jeg i januar, med 17- og frost i allt klarte og bryte dette istykker. Kun egen dumskap og stahet, ikke feil på styresnekka.

Har nå montert hydr. Men den hadde en veil pris på 12990kr. Du klarer deg lenge med en mindre modell en min seastar. Baystar er et godt alternativ for motor opp til 150hk. Og på finn.no ligger det ofte slike på kampanjetilbud.

Uansett så vil jeg vertfall anbefale tilbakeslagssikring uavhengig om du havner på mekanisk eller hydraulisk styring. Koster litt mer, men er værdt det.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...