taunus Svart 29.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 29.Mars.2014 Om man kan få tæringsskade av 12 volt.? JA.. I en labtest på et tæringskurs jeg var på, hadde vi sjøvann i et kar og la en stålpropell i den ene sia. I det andre hjørnet la vi et lite alu undervannshus. Så satte vi på en 5v likespenning på hver metalldel. Altså pluss på stålet, og minus på alu.(eller omvendt) etter 10 sekunder begynte det å "ryke" av aluminiums undervannshuset. Kursleder mente at over helga hadde det vært store hull i det. Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 29.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 29.Mars.2014 Nå skal jeg være forsiktig med og påstå noe her, men jeg tror at bryteren er i skjønneste orden.(arrester meg hvis ikke ) Ta et multimeter og koble mellom batteri minus og en hvilken som helst gjenstand i metall som ikke er i kontakt med noe. Eksempel bilens batteri minus og hagespaden. Jeg tipper man får et lignende resultat. Kan ikkje huske eg har opplevd slik. Samtidig som eg er litt usikker på kva du meinte heile veien. Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
nordan family 27 Svart 29.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 29.Mars.2014 Jeg skrur av hovedbryterne. Gassalarm og lensepumper er koblet utenom, så jeg må lade etter noen uker. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.