Gutek Startet 28.Mars.2014 Link til dette innlegget Startet 28.Mars.2014 Det er kveld i Bergen. Båten liger fortøyd innerst i Solheimsviken men nå er alt om bord for oppstart i morgen Det har vært mye sending med sønnen, Jan Ivar som er ukependler til Bergen. Alt fra verktøy til sengeklær og kjøkkenstell skulle nedover. I kveld har vi vært på Ikea for å finne overmadrasser. Dyner og puter ble handlet. Men først av alt vil jeg si at jeg er fornøyd med båten jeg kjøpte usett. Veldig bra når en tenker på at den snart er 30 år. Forventet avreise i morgen formiddag, og bunkring på Florvåg. mAIS startes opp i morgen. Hilsen Gutek Sitér dette innlegget Link to post
Bergen dørk Svart 28.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 28.Mars.2014 Lykke til og god tur! Hva er planen? Sitér dette innlegget mvh Bergen Dørk Link to post
gammabusa Svart 28.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 28.Mars.2014 Høres bra ut, håper du får en herlig tur oppover!!! Sitér dette innlegget Link to post
sap_2000 Svart 28.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 28.Mars.2014 Gratulerer med ny båt Gutek :-) stilig navn synes jeg. Denne båten har mange fulgt tidligere, bl.a på turen i sommer Arendal - skagen - gøta kanal - koster - arendal. Og ikke minst turen opp til Bergen da. Lykke til nordover, og husk plenty med bilder :-) Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
superman Svart 28.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 28.Mars.2014 Gratulerer med ny båt! Hvilken båt er det du har kjøpt? Ligger den hos Rieber? Sitér dette innlegget Link to post
Gutek Svart 28.Mars.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Mars.2014 Lykke til og god tur! Hva er planen? Med værmeldingen for helgen blir det nok en del utaskjærs, og grei snitt hastighet. Sannsynlig overnatting i Måløy. Deretter ett strekk derifra til Kristiansund. Sitér dette innlegget Link to post
SoBo Svart 28.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 28.Mars.2014 God tur videre mot Kristiansund Gutek. Nord West er noen bastante og flotte båter Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
Bergen dørk Svart 28.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 28.Mars.2014 Frisk satsing! Sitér dette innlegget mvh Bergen Dørk Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 28.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 28.Mars.2014 Håper dere får en virkelig fin tur. Å ta mange bilder av båten. Jeg liker navnet Grethe har fått.. :-) for meg vil det alltid være Grethe. :-) men nye navnet klinger meget bra. :-) Ønsker dere en flott tur oppover. Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Tom Rør Svart 28.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 28.Mars.2014 God tur nordover, og håper dere får tid til å nyte den flotte kysten Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 29.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 29.Mars.2014 Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
LALUNA II Svart 29.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 29.Mars.2014 (redigert) Ship o hoy ....jaja nårtid skal dette ende ...ikke mere enn den ene omtrent er i havn så begynner den neste .....venter pent i kø så han ikke forstyrrer den pågående hentetråden ...Her er M-AIS linken til denne tråden ..BLOMVIK SENIOR LIVE AISGod tur oppover ...skal nok titte innom tråden å følge med litt innimellom .... Redigert 29.Mars.2014 av LALUNA II (see edit history) Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
LALUNA II Svart 29.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 29.Mars.2014 Da ser jeg turen har startet .BLOMVIK SENIOR LIVE AIS Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
.Snorre Svart 29.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 29.Mars.2014 Kan vel ikke få bedre vær enn det vi opplever idag. Sol og vindstyrken ved marstein fyr er ca 1.5 m/s i kastene. God tur nordover i det fantastiske været. Sitér dette innlegget Link to post
Zitt Svart 29.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 29.Mars.2014 Gratulerer så mye med ny båt og god tur hjemover! Sitér dette innlegget Link to post
larss Svart 29.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 29.Mars.2014 Hei En liten værrapport fra Ormen Lange feltet, ca 60 Nmil vest for Kristiansund. Vind: gjennomsnitt 8 knop, i kastene: 11 knop fra Nord-Øst 59 deg. Luft temp: 9 grader Så det er fine været hele veien. larss Sitér dette innlegget Link to post
LALUNA II Svart 29.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 29.Mars.2014 (redigert) Ser ikke ut til at de følger med her enda ...men kommer nok en rapport senere ..De har nå godt driv nordover 16,2 knop .BLOMVIK SENIOR LIVE AIS Redigert 29.Mars.2014 av LALUNA II (see edit history) Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
Gutek Svart 29.Mars.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Mars.2014 Måtte avvike litt fra planlagt kurs, for å få kokt kaffe.. Fine forhold, men litt urolig er det uansett. Sitér dette innlegget Link to post
LALUNA II Svart 29.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 29.Mars.2014 Der var han jo ....god tur ... Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
gammabusa Svart 29.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 29.Mars.2014 Alltid litt humpete ute på havet, god tur videre i finværet Sitér dette innlegget Link to post
Zitt Svart 29.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 29.Mars.2014 (redigert) Hvordan ser føreforholdene ut der ute i havet? Dere holder et fint driv synes jeg! God tur videre! Redigert 29.Mars.2014 av Wiking26AC (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Gutek Svart 29.Mars.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Mars.2014 Mer sjø enn forventet utenfor Bremangerlandet, så hastigheten måtte ned. Skulle nok gått indre.. Sitér dette innlegget Link to post
dacapo Svart 29.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 29.Mars.2014 Er det overnatting i Måløy ? Sitér dette innlegget Link to post
gammabusa Svart 29.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 29.Mars.2014 Trygt fortøyd!! Den nye dynamoen virker enda???..?? Sitér dette innlegget Link to post
M/B Nordheim Svart 29.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 29.Mars.2014 (redigert) Mer sjø enn forventet utenfor Bremangerlandet, så hastigheten måtte ned. Skulle nok gått indre.. Nei du store min, her har altså "Blomvik Senior" gått rett forbi mitt kjære Batalden utan at eg fekk det med meg , her må ein fylgje med. Og jaggu så gjekk han rett til havs vest av Bremangerlandet og. Der ville eg no absolutt ha rådd han til å gå innsida, når ein kjem på utsida av Hovden så plar det hardne til nesten uansett. Men han greidde brasene utan å mate krabbene? Nord Westen er no ei stødig skute så det var vel aldri nokon fare . Og så ser eg dei hev funne landligge i Westcruiseren`s fødeplass Måløy, nærmare bestemt Deknepollen, Der er det fint. God tur vidare Redigert 29.Mars.2014 av M/B Nordheim (see edit history) Sitér dette innlegget Westcruiser 37, Mørebas 7200 med BMW D530-VP290DP, Skibsplast 19 Family-ship med VP AQ151-290SP Totalmedlem RS Diagnose: Erklært kronisk båtintressert. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.