Jump to content

Hentetråd Bergen - Kristiansund (Blomvik Senior -alias Grethe)

Gutek

Recommended Posts

Fantastisk ! Det blomstrer med "Hente-tråder" her på BP lenge før sesongen egentlig har startet her på Østlandet.

Dere har nok fått en god og gjennomprøvet båt gjennom å handle Bjørn sin kjære "Grethe" ! Ønsker dere lykke til på turen og i mange år fremover med NW 900 !

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Unnskyld, dette er sikkert feil tråd å komme med ros av Snekker`n, men du verden så koselig det var at du tok deg tid hver kveld til å legge ut masse bilder i hentetråden til Tom. Det var veldig fint å se for oss som satt bak 4 vegger å jobbet og lengtet.

Redigert av VannTro (see edit history)

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

:blush: Takk! Jeg liker å ta bilder og liker å se bilder.

Jeg liker å se på bilder, liker forsåvidt å ta bilder og er overhode ikke flink til det. Men den gleden jeg hadde av de bildene dine, som forsåvidt ikke krevde allverdens kunstneriske anlegg for å knipse, har jeg skjønt at her må jeg trø til og skjerpe meg. Du fikk jo gamle falleferdige naust til å fremstå som interessante objekter, noe de faktisk er. Du har fått meg til å innse at det finnes utallige motiver overalt rundt oss.

Nå har til og med en helgetur blitt en skattejakt! :thumbsup:

Da er det junior som er pålogget, fra brygga i Måløy.

Bilder blir nok lagt ut i etterkant av turen.

Fatter'ern må laste dem ned på PC'en i ro og mak. Han likte ikke Lap top'en min, uten mus..

Vi har hatt en fin dag idag, selv om mitt valg om å gå på utsiden a v Bremanger nok ikke var så lurt. Vi brukte nok en ekstra time på det, samt mer stress med stamping i urolig sjø. Som M/B Nordheim sier hardner det nok til på utsiden der. Dette på tross av at det på Stavfjorden var fullstendig havblikk.

Vi er svært godt fornøyd med det meste,og gleder oss til ny dyst imorgen.

Får vi det over oss, kan det tenkes vi starter live sending over Stadt. Har et web cam. i bagen, så aldri si aldri.

Likevel, hvis vi sliter med å holde oss fast, er det ikke sikkert det blir prioritet...

JI

Beklager Bergen Dørk, Ålesund ble forbigått i god Nordmørs ånd .. :smiley:

Pga. Dårlig forbindelse ble det ikke filming over Stadt, men nå er det oppe. (For en kort periode grunnet lite strøm på Laptop)

Ser at det skrives om nydelige forhold på Stadt. Det stemmer nok, men båten ble grundig vasket likevel. Nye vindusviskere var heldigvis montert i går, og spylevannstanken fyllt opp. Det kom godt med. (Etter at en slange som hadde hoppet av ble koblet på igjen....)

Etter Stadt har vi gått mest mulig innaskjærs for å holde farten oppe. Har nettopp spist lunch i 6 knop utenfor Ålesund. Nå går vi lepsøyrevet videre nordover.

Kommer til å stoppe sending igjen snart, får å kanskje ha litt strøm igjen til Hustadvika.

http://youtu.be/Cj-OeBJNilk

Heisann Gutek, og gratulerer med anskaffelsen !! :flag:

NW 900 er gode sjøsterke båter og som skapt for variabelt nordmørsvær!

Her i KSU kl. 15:30 er været flott med blå himmel, en svak bris fra NØ og en temp på ca. 9 grader C.

Ser dere gjør fint driv og marsjer på ca. 16 knop. Sist registrert 70 minutter siden (ser ut for at Marine Traffic ikke dekker dere i området hvor dere er nå, eller kanskje dere har stoppa sendingen).

Så, hvordan er det med dieselbeholdningen? Rekker den helt frem eller må dere bunkre før dere starter på Hustadvika?

Bunkra dere kanskje i Måløy?

Har dere regna på hvor mye forbruket er pr. nm ved denne farten (15-16 knop) ?

Hva er bunkringskapasiteten?

Distanse Måløy - KSU er vel ca. 120 nm.

Iallefall, velkommen hjem til Blomvika og Baillbyen!!

mvh

:smiley:

Bjørn

Redigert av mateco (see edit history)

Jo mere man lærer jo mere kunnskap får man om hva man ikke vet !!

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...