Jump to content

Hva slags båt er dette.


magaplask

Recommended Posts

Hei. Jeg trodde at vår båt het Wira. Men det er ting som tyder på at dette ikke er tilfelle. Det jeg vet om båten er dette. 17 fot. Tidlig 80 modell. Tror det er et selvbyggersett. Har lagt ved et bilde. Håper jeg får det til.

 

Bilde

 

Er ute etter all informasjon dere måtte ha om båten. Jeg har sett en tilsvarende båt. Men da med annet overbygg.

Redigert av Andreas (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Jeg har søkt litt etter hurrycane og ikke funnet noen opplysninger om dem. Er det noen som har et bilde av en 17,5 hurrycane?. Det kan nok stemme at de finnes med forskjellig overbygg. Og det er litt derfor jeg er på jakt etter opplysninger. Da jeg gjerne skulle ha endret litt på overbygget mitt. Dessuten er det artig å vite litt om båten. Jeg har en 60 hk på min og den planer ganske lett selv om det er en tung båt.

 

Jeg skal også se om jeg finner noen bilder av gamle skibsplast båter. Har du noen link som viser bilde av disse?

Link to post
Share on other sites

Jeg har søkt litt etter hurrycane  og ikke funnet noen opplysninger om dem. Er det noen som har et bilde av en 17,5 hurrycane?. Det kan nok stemme at de finnes med forskjellig overbygg. Og det er litt derfor jeg er på jakt etter opplysninger. Da jeg gjerne skulle ha endret litt på overbygget mitt. Dessuten er det artig å vite litt om båten. Jeg har en 60 hk på min og den planer ganske lett selv om det er en tung båt.

 

Jeg skal også se om jeg finner noen bilder av gamle skibsplast båter. Har du noen link som viser bilde av disse?

<{POST_SNAPBACK}>

 

Her fant jeg hjemmesiden til skipsplast og da ser jeg at det nok ikke er en skipsplast.

 

Her er hjemmesiden hvis du ønsker i kikke: http://www.skibsplast.no/

Det er bedre å angre på noe man har gjort, enn å angre på noe man ikke har gjort !!!

HOLDER PÅ MED LANGTIDSPROSJEKT, BARE SE HER.

Link to post
Share on other sites

Jeg tror nok helt sikkert at du har en Shetland 535.

Er den lykkelige eier av en selv, dog med hel vindskjerm og uten kalesje. Kjører foreløbig med en 20 hester, men det er litt lite, da den har problemer med å komme opp i plan. Dengang jeg kjøpte båten fikk jeg opplyst at den var på 18 fot. Forrige eier hadde 85 hester på den, men jeg tror nok at det rekker med 35.

Se ellers på linken under:

 

 

http://www.shetlandboats.co.uk/shetland535.htm

Link to post
Share on other sites

Det tror ikke jeg. Shetland'en har én meget markert skroglinje som går nesten helt opp til dekket i baugen. Båten til magaplask har også denne linjen, men den går mye lenger ned, til omtrent midt på baugen. I tillegg er selve baugen (sett fra siden) buttere på Shetland'en, mens magaplask sin har en mer tradisjonell baug.

 

mvh

 

M.

Marna

Link to post
Share on other sites

Takk for alle innspill. Jeg har sett nøye på shetland sidene og ikke funnet noen der som kan være det rette skroget.

 

hurrycane ble nevnt før i tråden. Er det noen som har noen link til produsent eller bilder der?

 

Jeg trodde som sagt at det var en Wira båt, men det ser jo ikke ut som om det er noen produsent som heter det.

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...
  • 8 måneder senere...

Hei.

 

Dette er en shetland . Kansje en Black Hawk. Jeg har selv en Family Four 18 fot som eg holder på å bygge om no.Nye seter,innbygd tank og ny innredning samt større motor.

 

http://www.shetland.owners.org.uk/details/details.asp

 

Her finner du all info om denne båten.

2007-Uttern C56 Mercury F50 ELPT EFI

2004 -Shetland Family Four 18fot Mercury 135 ELPTO

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...