Nils Oscar Startet 29.Mars.2014 Link til dette innlegget Startet 29.Mars.2014 Har byttet bensin,plugger og renset forgasser å sjekket bensin tilførsel og alt ser normalt ut. Starter med startgass men stopper etter kort tid. (Når den først starter så går den pent). Er det noen som kan ha noen forslag til feil/feilsøking? Sitér dette innlegget Link to post
Kenarn Svart 30.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 30.Mars.2014 Dump den på et dypt vann og kjøp Yamaha,har hatt samme greiene sjøl. Sitér dette innlegget Link to post
Nils Oscar Svart 30.Mars.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Mars.2014 Ok,det er greit.... Sitér dette innlegget Link to post
Bearded Beast Svart 30.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 30.Mars.2014 den vil ikkje starte men du sier når det starter går den pent. er ikkje heilt med.. Sitér dette innlegget Link to post
Nils Oscar Svart 30.Mars.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Mars.2014 Den starter med startgass innimellom,da går den pent i noen sekunder før den stopper igjen... Skulle tru det var noe med bensin tilførsel,men kan ikke se noe feil med det.. Sitér dette innlegget Link to post
brekke Svart 31.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 31.Mars.2014 Det er nok bensintilførsel; enten er pumpen gåen eller at tilførsel i fra tank er tett på noen måte. Nåleventilen i flottørkammer kan også ha satt seg fast, slik at den ikke slipper bensin inn i forgasseren. Falsk luft i ledningene ville di sikker ha merket ved lekkasje, normalt starter de da på tomgang med dør ut ved pådrag da det kreves mer bensin. Sitér dette innlegget Link to post
Torsen67 Svart 31.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 31.Mars.2014 En kamerat sleit med det samme. Han hadde satt bensinslangen fra tank til motor i feil retning Sitér dette innlegget Link to post
Nils Oscar Svart 31.Mars.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 31.Mars.2014 Bensinslangen fra tank er riktig vei,flotøren er sjekket og funnet i orden.. Når jeg pumper bensin i fra pumpa på tanken så spruter det bensin ifra bensinslangen til forgasseren... Å når jeg skrur ut skruen til dreneringa på forgasseren så renner det bensin ut.. Sitér dette innlegget Link to post
morgull Svart 31.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 31.Mars.2014 Virker som du har sjekket det meste med bensin. Pluggene har du byttet. Sjekket du om det er gnist på begge pluggene? Kan være feil med coil/plugghetter/kabel? Sitér dette innlegget <p>Båter: Glastron CVX 20 Sprint, Glastron CVX 16, Uttern S55 Link to post
Nils Oscar Svart 31.Mars.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 31.Mars.2014 Jepp er gnist,så trur ikke det skal være noe problem.. Er nummeret før jeg leverer den på et verksted,jeg har vel sjekket det meste jeg kan tenke meg skulle være et problem! :( Sitér dette innlegget Link to post
baatsman Svart 31.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 31.Mars.2014 Prøv dette Lek choke, hold for luftfilteret og start. Den starter, når den gradvis har blitt varmere så slipper du. Har akkurat det samme på min 2008 modell. Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
Gleden 2 Svart 31.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 31.Mars.2014 Har det samme problemme på min motor nå, vært oppe med forgassern osv, men når jeg sprutet bensin rett inne i sylinderen så startet det og gikk, en liten stund. tror det er tett noen plass. vurdere og skifte forgasser, skal jo selge båten min i så fort motoren starter. Sitér dette innlegget Link to post
Kenarn Svart 1.April.2014 Link til dette innlegget Svart 1.April.2014 Jepp er gnist,så trur ikke det skal være noe problem.. Er nummeret før jeg leverer den på et verksted,jeg har vel sjekket det meste jeg kan tenke meg skulle være et problem! :( Jeg hadde min på verksted og regningen kom på 6000. Motoren ble ikke helt bra da heller,derfor jeg sa du kunne (dumpe) den Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.