Jump to content

Kan bruke eksisterende kabel ved bytte av Airmar svinger

Knut Baltic

Recommended Posts

Jeg skal bytte min Simrad CE32 med en Simrad NSS8 og har kjøpt ny Airmar P319 gjennomgående svinger som jeg vil montere der den gamle sto. Det virker litt kronglete å få gammel kabel ut og ny inn uten å åpne innredning både her og der.

Dette har jeg lite lyst til og lurer på om jeg kan bruke eksisterende kabel og koble til ny kontakt og svinger til denne. Kunne tenke meg å sette opp en liten koblingsboks eller liknende.

Før jeg kutter vil jeg gjerne vite om dette er smart :) så da spør jeg her på Baatplassen selvfølgelig.

Det finnes overgangskabel mellom gamle ce svingere og nss apparater, leveres fra ProNav, eller hos seriøse forhandlere. Du bør ikke kappe/skjøte svingerkabler generellt, slik du tenker det, får du jo 2 skjøter.......

Fest trekkesnor i den gamle kabelen og trekk den nye i retur, kan være kronglete, ja, men er absolutt verd det!

Selv har jeg benyttet "vannrør" ø15mm, som trekkesnor, såpass stor diameter at det nesten dekker diameteren på pluggen, samt såpass stivt at det kan dyttes etter i trange passasjer.

Lykke til!

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...