IleStein Startet 1.April.2014 Del på Facebook Startet 1.April.2014 Som tittelen sier...Noen som har har eller har hatt, eller har meninger om en Enes 445, og har godt eller vondt å si om denne båten? Finner ikke så mye om den på google...så noen synspunkter hadde vært greit Sitér dette innlegget Link to post
alidal Svart 1.April.2014 Del på Facebook Svart 1.April.2014 Her er en tråd om Enes 44, men er vel kanskje ikke den du mener? Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 1.April.2014 Del på Facebook Svart 1.April.2014 Enes 44 i den tråden er tegnet privat og bygget om som bestillingsverk Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
IleStein Svart 1.April.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.April.2014 (redigert) Jeg tenker på en 14-15 fots skjærgårdsjeep . Finner som sagt lite info rundt omkring, men forstår det er en Terje Enes som har tegnet/konstruert (og produsert?) båten. Når jeg googler så får jeg opp både LOS 445 og Vernøy 430...er dette mer eller mindre samme båt som Enes 445?? Linke til en helt lik båt som den jeg tenker på. http://m.finn.no/boat/forsale/ad.html?finnkode=43587112&sidebar=1 Redigert 1.April.2014 av IleStein (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Fortego Svart 2.April.2014 Del på Facebook Svart 2.April.2014 (redigert) Enes 445 er en lett videreutviklet versjon av Vernøy 430. I utgangspunktet er det samme person som stod bak begge merker. Da Vernøy gikk konkurs dro han formene med til Litauen og startet Enes. Kompis av meg som forøvrig leide gamle lokalene til Vernøy, og jeg var så heldig å få låne et hjørne og utvikle min egen båt. Båten er flatbunnet, og tåler ikke stort mer enn krusninger på vannet før den er ubehagelig å kjøre. Men planer lett med liten motor, og 20hk er helt grei motorisering til denne. Rask googling viser at det er samme mann som har startet opp igjen med LOS. Redigert 2.April.2014 av Fortego (see edit history) Sitér dette innlegget https://baatplassen.no/i/topic/107732-viking-conquest-på-nye-tokt/ Link to post
Skipper Worse Svart 2.April.2014 Del på Facebook Svart 2.April.2014 Hvis du tenker å kjøpe en slik Enes, kan du få noen nyttige tips til hva du bør undersøke/vurdere/be om garanti mot, i denne artikkelen. Gjelder ikke samme modell, men forteller om en svært alvorlig svikt i produksjonen. Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
IleStein Svart 3.April.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.April.2014 Det så ikke bra ut! Håper det er en mandagsbåt, støpt i solid Stolichnaya bakrus, og at det ikke er standarden på alle Enes båter Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.