Jump to content

Noen som kjenner til Enes 445?

IleStein

Recommended Posts

Jeg tenker på en 14-15 fots skjærgårdsjeep :smiley: . Finner som sagt lite info rundt omkring, men forstår det er en Terje Enes som har tegnet/konstruert (og produsert?) båten. Når jeg googler så får jeg opp både LOS 445 og Vernøy 430...er dette mer eller mindre samme båt som Enes 445??

Linke til en helt lik båt som den jeg tenker på. http://m.finn.no/boat/forsale/ad.html?finnkode=43587112&sidebar=1

Redigert av IleStein (see edit history)

Enes 445 er en lett videreutviklet versjon av Vernøy 430. I utgangspunktet er det samme person som stod bak begge merker. Da Vernøy gikk konkurs dro han formene med til Litauen og startet Enes. Kompis av meg som forøvrig leide gamle lokalene til Vernøy, og jeg var så heldig å få låne et hjørne og utvikle min egen båt.

Båten er flatbunnet, og tåler ikke stort mer enn krusninger på vannet før den er ubehagelig å kjøre. Men planer lett med liten motor, og 20hk er helt grei motorisering til denne.

Rask googling viser at det er samme mann som har startet opp igjen med LOS.

Redigert av Fortego (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...