kjetillunde Startet 1.April.2014 Del på Facebook Startet 1.April.2014 Finnes det selvlensende 10 fot med rails til stangholdere? Jeg tenkte på Terhi Micro Fun men den har ikke rails og det er vel ikke så bra å borre hull i den for å feste stangholdere... Sitér dette innlegget Link to post
kjetillunde Svart 2.April.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.April.2014 Noen tips? Sitér dette innlegget Link to post
Allegro27 Svart 3.April.2014 Del på Facebook Svart 3.April.2014 (redigert) En Pionerbåt i varierende størrelse kan du jo alltids titte litt på.. det er ingen problem å skru fast ting i disse båtene. Terhi kan være litt vrien å få ordentlig feste med skruer i, da plastlaget er nokså tynt, og skummet i mellom gir lite forankring.. Redigert 3.April.2014 av Båt-W (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
kjetillunde Svart 3.April.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.April.2014 http://m.finn.no/boat/forsale/ad.html?length_feet_to=10&class=2186&length_feet_from=10&sort=1&ref=fas&finnkode=47461723&searchclickthrough=true Ja denne så jo bra ut... bare synd den var solgt! Sitér dette innlegget Link to post
Allegro27 Svart 3.April.2014 Del på Facebook Svart 3.April.2014 Ja, noe i den duren der er jo bra, GH11 de luxe kan kanskje også være noe, glassfiberskrog/lett å feste ting i.. Sitér dette innlegget Link to post
kjetillunde Svart 3.April.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.April.2014 Det må være en 10 fot siden båtplassen ikke er større... Finnes det en smart løsning på å feste stangholdere til en Terhi Micro Fun? Sitér dette innlegget Link to post
Allegro27 Svart 4.April.2014 Del på Facebook Svart 4.April.2014 Er det en tofte i den? da kan du jo montere med gjennomgående skruer og muttere..ellers så kan du jo montere dem på "vanlig måte", og lime de fast i tillegg til å skru dem fast? Det finnes mange svært sterke lim. Sitér dette innlegget Link to post
kjetillunde Svart 4.April.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.April.2014 Ja, kanskje det holder med skruer og sikaflex? Sitér dette innlegget Link to post
kjetillunde Svart 4.April.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.April.2014 Det er to bekymringer: 1) at det lekker vann i dobbeltbunn og skummet trekker vann, noe som gjør båten tung 2) at stangholderen ikke står godt nok Er det noen som har erfaring med å feste ting til en Terhi? Sitér dette innlegget Link to post
Lars K Svart 4.April.2014 Del på Facebook Svart 4.April.2014 Hvorfor ikke finne en glassfiberbåt? Håndrekker får du kjøpt på Biltema, http://biltema.no/no/Bat/Monteringsdeler/Ovrig/Griperekke-25574/ Bruk Tec7 isteden for sikaflex,det sitter meget godt. Sitér dette innlegget Link to post
Allegro27 Svart 4.April.2014 Del på Facebook Svart 4.April.2014 Bruker du tec7 så kommer det ikke en dråpe inn i skummet. Men..tja om det holder.. det holder sikkert nokså godt, men får du en hval på kroken vet jeg ikke om stanga eller stangholderfeste ryker først.. Sitér dette innlegget Link to post
Lars K Svart 4.April.2014 Del på Facebook Svart 4.April.2014 Nå tenkte jeg for å feste deler på gelcoaten. Fjernet selv noen stangholdere jeg hadde festet med Tec7,måtte skjære med tapetkniv. Har også fjernet noen som satt med sikaflex,kunne nappe de rett av. Dette er da på glassfiberbåt vel å merke. Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 4.April.2014 Del på Facebook Svart 4.April.2014 Vil minne om at "sikaflex" er produsent med stort spekter. Har nokon brukt tettemasse for branndører som fugemasse på badet så gjer ikkje det sikaflex dårlig. Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Lars K Svart 4.April.2014 Del på Facebook Svart 4.April.2014 Jeg brukte sikaflex til marint bruk. Husker ikke produsent. Sitér dette innlegget Link to post
kjetillunde Svart 4.April.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.April.2014 Kan jeg feste stangholderene med Tec7 til ABS-plasten på en terhi? Vil det holde godt? Skulle gjerne hatt glassfiberbåt men jeg vet ikke om noen selvlensende 10 fot... Sitér dette innlegget Link to post
kjetillunde Svart 5.April.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.April.2014 Eller er det noen som vet om en 10 fot glassfiberbåt-type som er selvlensende? Sitér dette innlegget Link to post
Lars K Svart 5.April.2014 Del på Facebook Svart 5.April.2014 Jeg ville prøvd først på et lite synlig sted for å se,har ingen erfaring med båter i ABS plast. Jeg hadde som sagt et vinkelfeste i aluminium på innsiden av glassfiberjolla mi. Dette satt også med 4 skruer. Jeg fjernet skruene og puttet en 1\2" kraftarm nedi hullet på holderen,og var ikke snakk om å få dette til å løsne,bøyde hele båtsiden isteden. Er nok vanskelig å finne 10fotere som er selvlensende,siden dørken ofte er på høyde med vannlinjen eller lavere. Sitér dette innlegget Link to post
kjetillunde Svart 6.April.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.April.2014 Jeg ville prøvd først på et lite synlig sted for å se,har ingen erfaring med båter i ABS plast. Jeg hadde som sagt et vinkelfeste i aluminium på innsiden av glassfiberjolla mi. Dette satt også med 4 skruer. Jeg fjernet skruene og puttet en 1\2" kraftarm nedi hullet på holderen,og var ikke snakk om å få dette til å løsne,bøyde hele båtsiden isteden. Ok, så det er ikke sikkert det sitter like godt på en Terhi med ABS plast? Sitér dette innlegget Link to post
Lars K Svart 7.April.2014 Del på Facebook Svart 7.April.2014 Jeg har jo ikke prøvd på plast,men står vel på tuben at det hefter på plast også. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.