Korsfjord Startet 1.April.2014 Del på Facebook Startet 1.April.2014 http://www.vestnytt.no/aktuelt/Seilbaten-er-et-mysterium-152337.html#.UzsEBVdpf6I Uregistrert båt tauet inn til brygge. Politiet har undersøkt, men båten er uregistrert, og det kan derfor bli en utfordring å finne eieren. Kanskje noen som vet om en savnet seilbåt i Bergensområdet? Ble forresten litt nysgjerrig her. Hvilken båttype er dette? Hva vil skje med den om ingen melder seg som eier? Hittegodsauksjon? Sitér dette innlegget Link to post
Korsfjord Svart 3.April.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.April.2014 Noen som vet hvilken båttype dette er? Sitér dette innlegget Link to post
Goodwill Svart 4.April.2014 Del på Facebook Svart 4.April.2014 Liten Marieholm? Sitér dette innlegget Link to post
Korsfjord Svart 6.April.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.April.2014 Marieholm er det ikke, men en båt fra samme epoke er det nok, ser ut som noe tidlig 70-talls, dette. Det var stort utvalg av båter i denne størrelsen på den tiden. Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 6.April.2014 Del på Facebook Svart 6.April.2014 Jeg tror vi må lete etter eieren utenfor Skandinavia. Den er utrustet med tabernakel. Det er høyst uvanlig her oppe i nord. Nederland eller Tyskland. Sitér dette innlegget Link to post
Bergen Svart 6.April.2014 Del på Facebook Svart 6.April.2014 Dette er en Viktorie 23 fra 1969 i fölge en med tidligere kjennskap til den aktuelle båten. Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 6.April.2014 Del på Facebook Svart 6.April.2014 Eller for all del også UK. Motoren har vel et nummer som med flaks kan spores tilbake til nasjonalitet. Vi hadde også en del slike mastfundamnet her hjemme på berget også. Helst på importbåter. Kjenner dem fra 70/80-tallet. Sitér dette innlegget Link to post
Popeye70 Svart 6.April.2014 Del på Facebook Svart 6.April.2014 Så det var DER jeg hadde lagt seilbåten min. ;-) (Ref. Båten i Strømstad) Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
Bergen Svart 6.April.2014 Del på Facebook Svart 6.April.2014 Den har nok ikke drevet så langt, Eier er bosatt like ved hvor den er funnet. E Sitér dette innlegget Link to post
Korsfjord Svart 7.April.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.April.2014 Viktorie 23? Hmm, ved google-søk får jeg bare opp masse bilder av damer :) Båten ser litt sliten ut, men har fine linjer. La også merke til den spesielle mastefoten. Bra hvis båten har kommet til rette :) Sitér dette innlegget Link to post
Bergen Svart 7.April.2014 Del på Facebook Svart 7.April.2014 http://www.victoire.nl/content/66/geschiedenis.html Om den er kommet til rette vet jeg ikke. Men den var eid av en Hollender bosatt på Tellnes for noen år siden, og siden den ble funnet ikke så langt unna dette så har den trolig slitt seg fra hjemmehavn. Jeg kjenner ikke dagens eier, men har fått info fra en med tidligere kjennskap til båten. Victoire ser ut til å være rett skrivemåte og bildene i linken ser ut til å bekrefte at dette er båttypen. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.