Mørejet30 Posted April 2, 2014 Share Posted April 2, 2014 Har lukket båt, må da dab antenna monteres ute, eller kan jeg ha den innvendig? Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
o.b.lix Posted April 2, 2014 Share Posted April 2, 2014 Jeg bruker vindusmontert antenne fra Pioneer innvendig i vindu (i bil), og det virker utmerket. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
JRK Posted April 2, 2014 Share Posted April 2, 2014 Tja, jeg har satt min inne I FB og dette er ikke godt nok! Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Zach Posted April 2, 2014 Share Posted April 2, 2014 https://baatplassen.no/i/topic/99145-dab-radio-i-baat-hvilken-antenne/page-3 Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Mørejet30 Posted April 2, 2014 Author Share Posted April 2, 2014 Takker for link Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
znick Posted April 4, 2014 Share Posted April 4, 2014 Har lukket båt, må da dab antenna monteres ute, eller kan jeg ha den innvendig? Jeg har montert en slik antenne på innsiden av skroget i seilbåten. Fungerer ypperlig. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Lars Kirkeng Posted April 4, 2014 Share Posted April 4, 2014 (edited) Har maken til den som er vist over her. Den har jeg satt i sidevinduet. Fungerer veldig bra til nå. :-) Jeg har også lukket båt... Edited April 4, 2014 by Lars Kirkeng (see edit history) Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Mørejet30 Posted April 4, 2014 Author Share Posted April 4, 2014 Jeg bestilte meg en splitter, så jeg kan bruke Fm antenna.. Så satser på det blir bra. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
-morten- Posted April 4, 2014 Share Posted April 4, 2014 Er det DAB radiodekning på sjøen? Jeg har ikke satt meg inn i dette med DAB ennå! Vet det blir kun DAB på bil i fremtiden. Noen som vet status på DAB, bil/båt? Quote Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post Share on other sites More sharing options...
JRK Posted April 4, 2014 Share Posted April 4, 2014 I tjømeskjærgården er det relativt bra DAB dekning. Kjekt å kunne gå rett inn å høre småbåtvarsel når som helst. Mange kaneler med forskjellig innhold Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Mørejet30 Posted April 4, 2014 Author Share Posted April 4, 2014 Ifølge dekningskartet så skal du gå veldig langt ut fra land før du ikke har dekning. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
KARILLA Posted April 4, 2014 Share Posted April 4, 2014 (edited) Tenkte å bruke TV antenna. Noen som vet hvor en får tak i overgang fra coaxial til den nye typen kontakt. Edited April 4, 2014 by HAIK (see edit history) Quote Jeg er litt rar.Men det gjør ingenting.Fordi jeg er lykkelig! Link to post Share on other sites More sharing options...
GeirT Posted April 6, 2014 Share Posted April 6, 2014 Hadde også tenkt å bruke TV antenna. DAB ligger jo i samme frekvensbånd som den dekker. Tenkte kjøp signalsplitter på Biltema eller CO og løse F-connectorer fra samme sted. Geir Quote Geir Link to post Share on other sites More sharing options...
Careka Posted April 24, 2014 Share Posted April 24, 2014 OK. Geir, hva er det vi trenger da. fra TV antennen, splitter, ? kabel ? evt plugg overgang til radio ? Hjelp oss "grønne" litt her Quote Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day." Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF,CMID, NFS & SYC. http://lagoon380careka.blogspot.com/ Link to post Share on other sites More sharing options...
Careka Posted April 25, 2014 Share Posted April 25, 2014 Hadde også tenkt å bruke TV antenna. DAB ligger jo i samme frekvensbånd som den dekker. Tenkte kjøp signalsplitter på Biltema eller CO og løse F-connectorer fra samme sted. Geir eller er svaret her. splitter og løse F con ? får ta en tur på butikken, og se hva de sier. Quote Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day." Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF,CMID, NFS & SYC. http://lagoon380careka.blogspot.com/ Link to post Share on other sites More sharing options...
3rik Posted April 25, 2014 Share Posted April 25, 2014 Har dab antennen (http://bilradiospes.no/m/shop/?produkt=11799&katid=1453) på innsiden av overbygget i lukket båt. Har ikke opplevd dårlig dekning fra haugesund i sør til sognefjorden i nord bortsett fra ett kort tilfelle i alværstraumen der den slo over på FM. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts