toffern Posted April 2, 2014 Share Posted April 2, 2014 Denne delen har knekt og jeg trenger ny men hva heter den? https://baatplassen.no/bildearkiv/46/46811/1396444706.jpg Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Hakkannen Posted April 2, 2014 Share Posted April 2, 2014 "Håndtak til strammeskrue" eller noe sånnt? Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
kromfelgen Posted April 2, 2014 Share Posted April 2, 2014 På sprengskissene til Suzuki står de oppført som "Screw, Clamp" for selve skruen og "øret" som "Handle, Clamp" Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Eureka Posted April 2, 2014 Share Posted April 2, 2014 om du ikke skal ha av og på motoren til stadighet, eller skal selge den, så ville jeg latt være å montere ny, men heller bruke en fastnøkkel til å stramme med. Vanskeligere/ tar lenger tid, å stjele motoren når håndtaket ikke er der. :) Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Woody Posted April 2, 2014 Share Posted April 2, 2014 Jeg knakk denne på min gamle Yamaha 15 A for mange år siden. Måtte til Ola Bruun i Trondheim for å kjøpe ny, og spurte om de hadde en "vriddil" (Urtrøndersk), til Yamaha 15 A -78 mod? Jeg husker enda ansiktsuttrykket til fyren på delelageret. Tror det stod "Handle" på posen da den kom. Quote "It's difficult to build an ugly wooden boat." Link to post Share on other sites More sharing options...
Hetlevik Posted April 2, 2014 Share Posted April 2, 2014 Hei, om det du har merka med raud ring er sjølve håndtaket til motorfestet/skruen så heiter det nok det på Norsk. Kjøper du denne hos nokon i Norge og i tillegg legger ved dette bildet kan det nok ikkje gå feil :-) Quote Hetlevik Båt & Fritid Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts