Jump to content

Klistremerke til gh14 deluxe

Oddy82

Recommended Posts

Skal vel garantere at vi kunne produsert dekaler til deg for langt under prisen du har fått. (Er dog vanskelig å finne originalt materiale, så ville måtte lages så tilnærmet som mulig)

Skal det være i farger eller bare hvitt, og har du bilde av originalen?

Klarer du og komme med en ca.pris viss vi er 2 stk interesserte? er ikke sikkert trådstarter har denne type merker på sin båt, GH brukte mange typer.

Ca 2 meter lange,Blå,hvit,grå,rød. svart rand rundt hele feltet, å GH 14 De Luxe i fonten som vises. Jeg tok gode bilder før jeg varma vekk dekoren som var på GH'n min. Men desverre er både bildene å mailene sletta..

Redigert av Muren Motorsport (see edit history)

Vi kikker på det nå. Det er imidlertid klart at det vil koste litt. Grunnen til dette er at det blir mye skrap av relativt dyr folie (spesielt sølv, eller er det bare vanlig grå?) og at vi må bruke arbeidstid på å faktisk lage en printfil av dekalen.

Det er også verd å merke seg at dette ikke er et klistremerke i klassisk forstand, men dekorfolie som krever litt mer å montere med varme osv, og spesielt for båter må man være pinlig nøyaktig i monteringen mtp. luftbobler osv. for at det skal holde. :)

Mitt lille daycruiserprosjekt

Frivillig Mannskap - RS155 Bendt R. Rasmussen

Ser vi kommer på 2500 eks MVA med grått, 3000 eks MVA med Sølv per par, så ble ikke så mye billigere som jeg først tenkte (tok ikke høyde for svinn i farten)

Som sagt, hovedgrunnen til dette er svinn, da en rull folie er 120cm bred ender vi opp med mer folie i skrap enn det er i selve merkene (4 merker blir ca 200cm x 50cm totalt, noe som etterlater 200cm x 70cm som må kastes), og folien er ikke akkurat billig ;)

Det er klart, det er jo mulig å bare bruke vanlig klistermerke som ville kostet rundt 7-800/par, men disse vil ikke være i nærheten av like holdbare og du ville nok fort ende opp med å måtte bytte merker hver eneste sesong, så i det lange løp ville det ikke lønne seg.

Mitt lille daycruiserprosjekt

Frivillig Mannskap - RS155 Bendt R. Rasmussen

Ja jeg forstod ganske raskt att det var noe som skurra når du kom med det første prisanslaget. :) Jeg har fått en pris på 3000,- ink MVA. i grått (sølv har aldri vert ett tema) og det er her i nærområdet. Monteringa hadde jeg ordna selv. Men det blir for voldsomt på en båt som er verdt 10k. Med eller uten merker.

Det blir nok en enkel GH 14' i Alfa slab one.. 12,5 cm høyde. det kunne det lokale trykkeriet ordne for ett par hundrelapper.

Men takker for bryderiet! :)

Redigert av Muren Motorsport (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...