Luna III Startet 2.April.2014 Del på Facebook Startet 2.April.2014 (redigert) Jeg skulle sjekke evt muligheter for ombygging til større propanflasker og "googlet" derfor AGA 2 kg propanflasker for å finne ut str. Jeg har slike og stor var min forbauselse da jeg leste at AGA tilbakekaller alle 2 kg flasker merket 11 da disse kan ha en feil i koblingen/ventilen. Det viste seg at begge mine flasker var merket 11. Heldigvis sto de i uteboden for begge to var tomme. Hittil har jeg ikke byttet de inn,men jeg har snakket med to forhandlere som ikke visste om problemet. Men kona mi hadde fått det med seg på nyheter og avisa. Det står i meldingen fra AGA at de kan byttes i nye,fulle, flasker vederlagsfritt. Jeg printet ut meldingen, så slipper jeg kanskje diskusjonen når jeg skal bytte. God sommer. Redigert 2.April.2014 av Luna III (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Mariell Svart 2.April.2014 Del på Facebook Svart 2.April.2014 Bra sikkerhets informasjon Luna. Har ikke AGA flasker naa, men hadde de blaa 2 kg's I forrige baaten. Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
Tore B Svart 2.April.2014 Del på Facebook Svart 2.April.2014 Denne er fra 2011 så det er ikke sikkert fohandlerene husker dette, men de som har de aktuelle flaskene må få byttet de. Sikert lurt å printe ut informasjonen å ta med den. Sitér dette innlegget Link to post
Tampeservice Svart 2.April.2014 Del på Facebook Svart 2.April.2014 Takk for info, jeg har to av disse. Skal sjekke flaskene! Sitér dette innlegget Link to post
Philonica III Svart 2.April.2014 Del på Facebook Svart 2.April.2014 (redigert) Kjente plutselig gass lukt oppe i cabinen (gassflaske innebygd under bordet) sist lørdag. Fjernet gassflasken og to slange stubber en til og fra fast anlegg som jeg antok var årsaken til gasslekkasjen. Tok med flasken hjem på søndag for og bytte den på mandag, Flasken hadde stått 3 -.4 timer i bilen da jeg kom på at mobilen lå i bilen og jeg gikk for og hente denne. Åpnet bagasjen og en voldsom gasslukt kom mot meg. Sjekket flasken og den var helt tom. Ser da at det faktisk er skade på kompositen og der har gassen sivet ut. Dro på plantasjen, sa i fra og det virket ikke som de tok det alvorlig i det hele tatt. Dette er en 5kg kompositflaske(dersom det heter det), ikke stål. Så se etter synlige skader. Tenker med gru på hva konsekvensen kunne blitt dersom det var natt, barna og jeg sov nede og gassen drog seg ned i kabinen. Har gass alarm og den skal sjekkes, tro meg.. Reidar Redigert 2.April.2014 av Philonica 2 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Junke Svart 3.April.2014 Del på Facebook Svart 3.April.2014 Kjente plutselig gass lukt oppe i cabinen (gassflaske innebygd under bordet) sist lørdag. Fjernet gassflasken og to slange stubber en til og fra fast anlegg som jeg antok var årsaken til gasslekkasjen. Tok med flasken hjem på søndag for og bytte den på mandag, Flasken hadde stått 3 -.4 timer i bilen da jeg kom på at mobilen lå i bilen og jeg gikk for og hente denne. Åpnet bagasjen og en voldsom gasslukt kom mot meg. Sjekket flasken og den var helt tom. Ser da at det faktisk er skade på kompositen og der har gassen sivet ut. Dro på plantasjen, sa i fra og det virket ikke som de tok det alvorlig i det hele tatt. Dette er en 5kg kompositflaske(dersom det heter det), ikke stål. Så se etter synlige skader. Tenker med gru på hva konsekvensen kunne blitt dersom det var natt, barna og jeg sov nede og gassenl drog seg ned i kabinen. Har gass alarm og den skal sjekkes, tro meg.. Reidar Gassflaske skal stå å ventilert rom! Denne historien bekrefter viktigheten av dette. Skaff deg en egnet gassboks som er ventilert i bunn, ut av båten Sitér dette innlegget Link to post
Allegro27 Svart 3.April.2014 Del på Facebook Svart 3.April.2014 Jeg hadde faktisk en stående i garasjen av disse flaskene jeg også, takk for supert sikkerhetstips! Her er linken til AGA: http://www.aga.no/international/web/lg/no/like35agano.nsf/0/5B917E1EB9FA4C9CC12578D8003A3240 Sitér dette innlegget Link to post
Gespen Svart 3.April.2014 Del på Facebook Svart 3.April.2014 Oi, har 2 stk i båten skal sjekke dem takk for tipset. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.