Jump to content

Fått med dere at 2 kg propanflasker fra AGA kan være farlige?

Luna III

Recommended Posts

Jeg skulle sjekke evt muligheter for ombygging til større propanflasker og "googlet" derfor AGA 2 kg propanflasker for å finne ut str. Jeg har slike og stor var min forbauselse da jeg leste at AGA tilbakekaller alle 2 kg flasker merket 11 da disse kan ha en feil i koblingen/ventilen. Det viste seg at begge mine flasker var merket 11. Heldigvis sto de i uteboden for begge to var tomme. Hittil har jeg ikke byttet de inn,men jeg har snakket med to forhandlere som ikke visste om problemet. Men kona mi hadde fått det med seg på nyheter og avisa.

Det står i meldingen fra AGA at de kan byttes i nye,fulle, flasker vederlagsfritt. Jeg printet ut meldingen, så slipper jeg kanskje diskusjonen når jeg skal bytte.

God sommer.

Redigert av Luna III (see edit history)

Kjente plutselig gass lukt oppe i cabinen (gassflaske innebygd under bordet) sist lørdag. Fjernet gassflasken og to slange stubber en til og fra fast anlegg som jeg antok var årsaken til gasslekkasjen. Tok med flasken hjem på søndag for og bytte den på mandag, Flasken hadde stått 3 -.4 timer i bilen da jeg kom på at mobilen lå i bilen og jeg gikk for og hente denne.

Åpnet bagasjen og en voldsom gasslukt kom mot meg. Sjekket flasken og den var helt tom. Ser da at det faktisk er skade på kompositen og der har gassen sivet ut. Dro på plantasjen, sa i fra og det virket ikke som de tok det alvorlig i det hele tatt. Dette er en 5kg kompositflaske(dersom det heter det), ikke stål. Så se etter synlige skader.

Tenker med gru på hva konsekvensen kunne blitt dersom det var natt, barna og jeg sov nede og gassen drog seg ned i kabinen.

Har gass alarm og den skal sjekkes, tro meg..

Reidar

Redigert av Philonica 2 (see edit history)

Kjente plutselig gass lukt oppe i cabinen (gassflaske innebygd under bordet) sist lørdag. Fjernet gassflasken og to slange stubber en til og fra fast anlegg som jeg antok var årsaken til gasslekkasjen. Tok med flasken hjem på søndag for og bytte den på mandag, Flasken hadde stått 3 -.4 timer i bilen da jeg kom på at mobilen lå i bilen og jeg gikk for og hente denne.

Åpnet bagasjen og en voldsom gasslukt kom mot meg. Sjekket flasken og den var helt tom. Ser da at det faktisk er skade på kompositen og der har gassen sivet ut. Dro på plantasjen, sa i fra og det virket ikke som de tok det alvorlig i det hele tatt. Dette er en 5kg kompositflaske(dersom det heter det), ikke stål. Så se etter synlige skader.

Tenker med gru på hva konsekvensen kunne blitt dersom det var natt, barna og jeg sov nede og gassenl drog seg ned i kabinen.

Har gass alarm og den skal sjekkes, tro meg..

Reidar

Gassflaske skal stå å ventilert rom! Denne historien bekrefter viktigheten av dette. Skaff deg en egnet gassboks som er ventilert i bunn, ut av båten

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...