viktor Posted April 2, 2014 Share Posted April 2, 2014 Hei jeg er i gang med å koble solcelle solar pn spr s100 til min batteri bank. Startbatterie er på 95 ah og forbruk på 160 ah,disse er i dag koblet opp med en automatisk switch som lader opp begge batteriene mens vi kjører. Når vi ligger å spenningen kommer under 12.8 V så kutter den automatisk ut startbatteriet så det alltids er nok spenning til å starte motoren og bruker kun fra forbruk,dette funker veldig bra men ønsker nå å koble dette opp mot solcelle anlegg så muligheten til å ligge lenger ute er der. Er det noen der ute som kan forklare hvordan jeg kan koble dette sammen. Mvh Ken Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Max2012 Posted April 4, 2014 Share Posted April 4, 2014 Hei.Jeg har nettopp montert Solselle Panel på Båten å det fungerer veldig fint, ledningene fra Panelet til Regulator og fra Regulator til Batteri med Batteriklemmer slik at jeg kan velge vilket som skal Lades. Men jeg har i tillegg koblet til et Voltmeter på Regulatoren slik at jeg ser hvor mye strøm jeg har hele tiden.Max2012. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
viktor Posted April 15, 2014 Author Share Posted April 15, 2014 Tusen takk for svaret Max 2012. Det ble til at jeg går fra panel til forbruk etter switchen lader opp det,så når det er Max oppladet så switcher den over til start batteri. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts