Bjørn Løvjomås Posted March 20, 2014 Share Posted March 20, 2014 Kommentar fra moderator: Disse innleggene er skilt ut fra denne tråden: hente levere tråd Arendal Bergen. . Quote Endelig ble det Bobåt Link to post Share on other sites More sharing options...
Møkkalasset Posted March 20, 2014 Share Posted March 20, 2014 Søkte spesifikt på D5 og får opp denne: http://butlertechnik.com/download/2n/Eberspacher_Airtronic_D5_Fault_Codes.pdf Kode 31 indikerer feil på viftemotor. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Bjørn Løvjomås Posted March 20, 2014 Author Share Posted March 20, 2014 Det var det samme som stod i manualen til D4 ja. .da får vi ned å lete der i morra. :-) Quote Endelig ble det Bobåt Link to post Share on other sites More sharing options...
liberty Posted March 20, 2014 Share Posted March 20, 2014 Hei hvis du får feilkode 31 så kan du bara begynne og ta ut brenneren og skifte børster eller kjøpe ny motor. Du får ikke kjøpt børster hos Eber Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Antilia Posted March 20, 2014 Share Posted March 20, 2014 Hei Bjørn!!! Vel overstått og gratulerer med flott båt. Har vært på tur, og har nettopp lest meg opp på hentetråden. Spennende lesning, og fantastisk engasjemang fra Bp medlemmene. Tenker det blir godt med litt bedre plass og boltre seg på. nyt. :-) Quote Min hjemmeside: https://rgro94.wixsite.com/ronnies-side Link to post Share on other sites More sharing options...
Bjørn Løvjomås Posted March 21, 2014 Author Share Posted March 21, 2014 Kan det likegodt være å kjøpe ny varmer Liberty? Quote Endelig ble det Bobåt Link to post Share on other sites More sharing options...
Bjørn Løvjomås Posted March 21, 2014 Author Share Posted March 21, 2014 Dinos. Takk skal du ha. Regner med det var en flott tur du hadde. :-) Quote Endelig ble det Bobåt Link to post Share on other sites More sharing options...
liberty Posted March 21, 2014 Share Posted March 21, 2014 (edited) Jeg kan se om jeg har en motor liggene det er defor du får feilkode 13 og motoren klarer ikke og holde turtallet oppe og blir overophetet Edited March 21, 2014 by liberty (see edit history) Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Bjørn Løvjomås Posted March 21, 2014 Author Share Posted March 21, 2014 Har du en komplett D5. ? Quote Endelig ble det Bobåt Link to post Share on other sites More sharing options...
liberty Posted March 21, 2014 Share Posted March 21, 2014 Det går fint og skifte børster og du har ca 13000 timer til på brenneren Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Bjørn Løvjomås Posted March 21, 2014 Author Share Posted March 21, 2014 Kan jeg ringe deg litt senere i kveld? Quote Endelig ble det Bobåt Link to post Share on other sites More sharing options...
liberty Posted March 21, 2014 Share Posted March 21, 2014 Ja bare ring du Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
LALUNA II Posted March 21, 2014 Share Posted March 21, 2014 Var nok derfor du ikke fikk noe fres på ann på henteturen ja .... Ska sei du har ordna deg kjekk servicemann i han libertyen Quote Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post Share on other sites More sharing options...
Bjørn Løvjomås Posted March 21, 2014 Author Share Posted March 21, 2014 Laluna, det er en helt utrolig kar han Liberty ja.. :-). Hjelpsom i allt.. å særdeles hyggelig. Quote Endelig ble det Bobåt Link to post Share on other sites More sharing options...
LALUNA II Posted March 21, 2014 Share Posted March 21, 2014 Skjønner det ....du må snart hyre han ....så du har han lett tilgjengelig i Ærendal Quote Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post Share on other sites More sharing options...
Bjørn Løvjomås Posted March 21, 2014 Author Share Posted March 21, 2014 Han er så lett tilgjengelig på telefon. Å så dyktig. At han klarer seg godt der han er. Men kommer han sørover skal jeg nok vite å legge ut fendere. :-) Quote Endelig ble det Bobåt Link to post Share on other sites More sharing options...
Bjørn Løvjomås Posted March 24, 2014 Author Share Posted March 24, 2014 Plukker ut denne. Må være børster på viftemotor som er gåen mener Liberty. :-) Koblinger under demontert. http://img.tapatalk.com /d/14/03/24/nuqu7a8e.jpg Nå ligger varmer på flyvebroen i sola. For åpning. :-) Quote Endelig ble det Bobåt Link to post Share on other sites More sharing options...
Bjørn Løvjomås Posted March 24, 2014 Author Share Posted March 24, 2014 Her er varmer på flyvebroen Demontert det som vel er hjernen Sett under. Så skal vel motor løsnes her antar jeg. Disse torx skruene. Quote Endelig ble det Bobåt Link to post Share on other sites More sharing options...
Chilli Solbris Posted March 24, 2014 Share Posted March 24, 2014 Torx er suverent! Da slipper du å måtte holde verktøyet helt snorrett på øyet. Dette blir bra! Etter å ha plukket min D2 ned til molekyler (atomer hadde blitt for mange deler) er jeg veldig glad for at jeg nå kjenner den ut og inn. Blir mye tryggere på bruken! Dette blir bra Bjørn! Quote Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post Share on other sites More sharing options...
Bjørn Løvjomås Posted March 24, 2014 Author Share Posted March 24, 2014 Stemmer det Erikda. :-) litt gøy. Å fint i sola. Måtte inn et par skruerekker til. Men da fikk jeg ut komplett motor. Men hvor er børstene. . :-) Quote Endelig ble det Bobåt Link to post Share on other sites More sharing options...
Bjørn Løvjomås Posted March 24, 2014 Author Share Posted March 24, 2014 Føler jeg nærmer meg noe. :-) Quote Endelig ble det Bobåt Link to post Share on other sites More sharing options...
Bjørn Løvjomås Posted March 24, 2014 Author Share Posted March 24, 2014 Der var de sannelig. Men hvor store skal de egentlig være tro? Quote Endelig ble det Bobåt Link to post Share on other sites More sharing options...
Bjørn Løvjomås Posted March 24, 2014 Author Share Posted March 24, 2014 De jeg har er ca 8 mm lange. Er de utslitt tro? Quote Endelig ble det Bobåt Link to post Share on other sites More sharing options...
Chilli Solbris Posted March 24, 2014 Share Posted March 24, 2014 Er ankeret seigt og møkkete? Jeg synes ikke disse børstene så så nedslitt ut, men det kan være at de ikke har god nok kontakt. Det kan også være et brudd i vinklingen i ankeret. Har du et vikleverksted i nærheten? Du skulle vært en tur på Fredrikstad vikleverksted. Det er himmelen og mekka på en gang for sånne ting. Da blir ikke rep. kostnadene så høye heller. Prøvde å ringe deg...... Quote Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post Share on other sites More sharing options...
Bjørn Løvjomås Posted March 24, 2014 Author Share Posted March 24, 2014 Fikk tak i børster på lokal dealer. Ikke helt riktig men brenner fikk sannelig arbeidslyst igjen Hurra.. kostet meg 100 kr. :-) Quote Endelig ble det Bobåt Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts