Jump to content

Prosjekt: Reparasjon av Eberspächer D5

Bjørn Løvjomås

Recommended Posts

Å utvide diameter på inntak kan også være lurt. Kanskje en tanke å lage et toveissystem med vender slik at du kan velge om du vil resirkulere luften eller hente inn frisk luft. Tenker at tilførsel av frisk luft utenfra ofte kan være å foretrekke. Ved resirkulering vil lufta kunne inneholde høyere fuktighet og co2......

Mvh

Chilli Solbris

Båtlivet gir meg de største gleder!  Og de største sorger!😂
Trenger du noe? www.solbrismaritime.no

Enda ett nytt kapittel i brenneren ombord i White Lady. :-) den gir seg ikke uten kamp. Etter at børstene ble slitt blei det mange start stopp på varmeren. Så den ble noe sotet. Dette kunne jeg kansje forutsett å gjort noe med når jeg hadde den ute. Men håpte vel på at den skulle brenne seg ren. Det gjorde den ikke.

bilde

Her sitter glødeplugg og sil nedi. Pluggen er demontert mens sila sitter igjen.

Endelig ble det Bobåt

Kjør den noen timer på lampeolje da blir den så ren og fin atte
Forresten så kjører jeg min kun på vanlig diesel fra egen tank ...lei av å fylle den med grønn guffe(avgiftsfri ? ) fra hovedtanken ombord og aldri blitt plaget med shit etterpå .....kjøpte meg en sånn tank i plast til påhenger 20/25 liter
Litt dyrere fuel men verdt det å slippe å mekke filter i tide og utide :wink:

Ha en flott dag på sjøen med gode venner

Laluna II på Marinetraffic via I-AIS

Ekspert og ekspert fru Blom.. :-)

Nå driver den varmeren meg snart til vanvidd.. før tålte den å gå med nærmeste spjeld stengt. Da varmet den opp båten inne. Så måtte jeg åpne litt på spjeldet ute. Ellers stoppet den med feilkode 12 eller 13. Så har jeg måttet kjøre med spjeldet helt åpent. All varme på akterdekket å lite inne. Ellers stoppet den med samme feilkoder. Men nå vil den ikke gå lange stunden uansett hvor åpent det står.

Kan det tenkes at temp føler blir dårligere? Å at det er derfor den bryter?

Endelig ble det Bobåt

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...