Magne A. Svart 24.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 24.Mars.2014 Flott med reparasjon som er både billig og lærerik for den en og den andre :-) Sitér dette innlegget Link to post
M/B Nordheim Svart 24.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 24.Mars.2014 Makalaus reparasjon, flott du deler dette med andre her inne. er absolutt for dette. No er dette ikkje bare ein utilærmeleg dings men noko du kan eindel om. Sitér dette innlegget Westcruiser 37, Mørebas 7200 med BMW D530-VP290DP, Skibsplast 19 Family-ship med VP AQ151-290SP Totalmedlem RS Diagnose: Erklært kronisk båtintressert. Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 24.Mars.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Mars.2014 Mnja. Den stuten stoppet en gang til...etter ca halvtimes drift.. hmmm Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Fjellbonden Svart 24.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 24.Mars.2014 Får den ren diesel, eller er det fremdeles luftbobler i? Kan være et forsøk å fôre matepumpa fra flaske for å se om det hjelper. Sitér dette innlegget Link to post
Øya Svart 24.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 24.Mars.2014 (redigert) Er du til å skru allerede? Redigert 24.Mars.2014 av Øya (see edit history) Sitér dette innlegget Man behøver ikke å være lei av den gamle, for å ha lyst på noe nytt. Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 24.Mars.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Mars.2014 Jaja..må reparere litt :-) Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Øya Svart 24.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 24.Mars.2014 Har ett slikt apparat som må fikses jeg også. Men du skal slippe da en annen båtvenn har meldt sin ankomst. Sitér dette innlegget Man behøver ikke å være lei av den gamle, for å ha lyst på noe nytt. Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 24.Mars.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Mars.2014 Han e ikke helt med.. så er nok lurt med en båtvenn som kan det.. :-) Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 24.Mars.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Mars.2014 Nå har brenneren varmet i snart to timer. Måtte åpne mere ventiler. Så den blåser varmere enn før. For da tålte den å gå med spjelld lukket på akterdekket. Det ville den ikke nå. Men med spjeld åpent så funker det. :-) Så langt hvertfall. :-) Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Chilli Solbris Svart 24.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 24.Mars.2014 Flotters at det ble en hundrings! Og egentlig veldig bra å khenne den greia i detalj! Takk så mye for hyggelig båtprat! Sitér dette innlegget Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 24.Mars.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Mars.2014 Selv Takk Erikda. Det er alltid hyggelig å prate med båtvenner. Å håper du får anledning til å vippe nedom Arendal. :-) jeg holder kaffien varm. :-) Bobåt er bare fantastisk. Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Møkkalasset Svart 24.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 24.Mars.2014 Jeg ser du har slange på "inn-siden" (luftinntak). Hvor henter den luft? Min helt nye D4 stoppet stadig. Jeg hadde luftinntak gjennom slange fra skutesida, men det viste seg at det ble for mye motstand. Det kan være verdt et forsøk å koble fra slangen og la varmeren hente luft i hele "underetasjen". Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 24.Mars.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Mars.2014 Stemmer . Det er en lang slange. Den henter luft inne fra salongen. :-) kan hende du er inne på noe der. Skal prøve på det om den slukker igjen. Nå var det faktisk en liten lunk ute på akterdekket og. Litt behagelig. :-) Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Chilli Solbris Svart 24.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 24.Mars.2014 Å utvide diameter på inntak kan også være lurt. Kanskje en tanke å lage et toveissystem med vender slik at du kan velge om du vil resirkulere luften eller hente inn frisk luft. Tenker at tilførsel av frisk luft utenfra ofte kan være å foretrekke. Ved resirkulering vil lufta kunne inneholde høyere fuktighet og co2...... Sitér dette innlegget Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 24.Mars.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Mars.2014 Det er jeg egentlig enig med deg i Erikda. Ville gjerne ha mulighet til å kunne velge.. :-) det får havne på ei liste.. over gjøremål. :-) Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 31.Mars.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 31.Mars.2014 Enda ett nytt kapittel i brenneren ombord i White Lady. :-) den gir seg ikke uten kamp. Etter at børstene ble slitt blei det mange start stopp på varmeren. Så den ble noe sotet. Dette kunne jeg kansje forutsett å gjort noe med når jeg hadde den ute. Men håpte vel på at den skulle brenne seg ren. Det gjorde den ikke. Her sitter glødeplugg og sil nedi. Pluggen er demontert mens sila sitter igjen. Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 31.Mars.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 31.Mars.2014 Her er gammel sil. Potte tett å nedsotet. Ut med lorten. Ny ble montert å brenner fyret opp igjen. Varmer foreløpig. Reparasjon så langt: Børster kr 100 Sil til kr 121 Alt i alt billigere enn ny brenner. Men nå må den virke. :-) Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
LALUNA II Svart 31.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 31.Mars.2014 Kjør den noen timer på lampeolje da blir den så ren og fin atteForresten så kjører jeg min kun på vanlig diesel fra egen tank ...lei av å fylle den med grønn guffe(avgiftsfri ? ) fra hovedtanken ombord og aldri blitt plaget med shit etterpå .....kjøpte meg en sånn tank i plast til påhenger 20/25 literLitt dyrere fuel men verdt det å slippe å mekke filter i tide og utide Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 31.Mars.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 31.Mars.2014 Dette er brennersila. Tror den har sota mest pga start å stopp. Ble rådet av Liberty å bore opp hullet inn til Brenner kammer med 0.2 mm. For å unngå soting ved start. Det får jeg gjøre ved en senere anledning. Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 31.Mars.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 31.Mars.2014 Men sikkert en god ide med lampeolje. :-) Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 31.Mars.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 31.Mars.2014 Det står bra til der. Henger ganske bra.. :-) har jo luftet white lady bittelitt. . Men ser ut som det står fast.. :-) Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Chilli Solbris Svart 31.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 31.Mars.2014 Moro å følge seg Bjørn! Du blir ekspert på Eber! Sitér dette innlegget Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 2.April.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.April.2014 Ekspert og ekspert fru Blom.. :-) Nå driver den varmeren meg snart til vanvidd.. før tålte den å gå med nærmeste spjeld stengt. Da varmet den opp båten inne. Så måtte jeg åpne litt på spjeldet ute. Ellers stoppet den med feilkode 12 eller 13. Så har jeg måttet kjøre med spjeldet helt åpent. All varme på akterdekket å lite inne. Ellers stoppet den med samme feilkoder. Men nå vil den ikke gå lange stunden uansett hvor åpent det står. Kan det tenkes at temp føler blir dårligere? Å at det er derfor den bryter? Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
sap_2000 Svart 2.April.2014 Link til dette innlegget Svart 2.April.2014 Bare en tanke, bjørn. Har du sjekket at ikke varmluftslangen har kollapset et sted? Har du prøvd å kjøre den uten inntakslangen? Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 2.April.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.April.2014 Hmm.. nei.. men har sjekket at det er helt åpent til første spjeld. . Å det blåser ganske godt inne og.. når jeg prøver å stenge. .. Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.