Chilli Solbris Svart 2.April.2014 Link til dette innlegget Svart 2.April.2014 Nå er jeg ganske tom for trøstende ord og enda mer tom for gode råd. Stopper den for så å ikke starte igjen overhodet? Eller er den til og fra? Sitér dette innlegget Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 2.April.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.April.2014 Den stopper brått.. så kan jeg starte den igjen. . Å så går den som nornalt ei stund..kanskbe et par timer.. Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Chilli Solbris Svart 2.April.2014 Link til dette innlegget Svart 2.April.2014 Men den starter ikke av seg selv igjen? Du må starte den? Og ingen feilkoder? Sitér dette innlegget Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 2.April.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.April.2014 Joda jeg må starte den selv. Å feolkode 12 og 13 dukker opp. Enten bare den ene..eller begge.. Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Chilli Solbris Svart 2.April.2014 Link til dette innlegget Svart 2.April.2014 Jeg skal sjekke i arkivet mitt..... Sitér dette innlegget Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 2.April.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.April.2014 12 og 13 er overopphetet. . :-) Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
dude Svart 2.April.2014 Link til dette innlegget Svart 2.April.2014 (redigert) Der er vel føler både på brenner og utblåsningsluft? har du noen mulighet å sjekke hvilken av dem den kutter på? har du kjørt den uten slange på frisklufta til både luft og brenner og sett om det er forskjell? på en mikuni jeg sitter her med må disse temperaturvaktene nullstilles direkte på varmeren. er det slik på din eber også? Redigert 2.April.2014 av dude (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 2.April.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.April.2014 Det var gode tanker dude.. kansje jeg må varme opp lasterommet litt. . Å se om den går der nede.. :-) uten luftslange tilkoblet.. Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
dude Svart 2.April.2014 Link til dette innlegget Svart 2.April.2014 innluftslangen skal vel legges med svanehals slik at man unngår at den suger vann i brennkammeret. om det er kommet vann inn her vil det kunne danne en lås som gjør at den ikke får luft.. Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 2.April.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.April.2014 Denne henter innluft fra salongen. Å kommer det vann inn derfra, da sliter jeg . :-) Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
dude Svart 2.April.2014 Link til dette innlegget Svart 2.April.2014 det er to innluft.. en til brenner, som kommer inn i underkant av brenneren ved siden av eksosen, og en i enden som er til varmluft. Sitér dette innlegget Link to post
Chilli Solbris Svart 2.April.2014 Link til dette innlegget Svart 2.April.2014 Slår meg sammen med Dude. Det er veldig sannsynlig at eksosen ikke kommer lett nok ut og føleren blir for varm. Det vil jo være merkelig om det skal være montert eksos med for liten diameter. Kan den være bøyd for hardt eller være klemt sammen? Sitér dette innlegget Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 2.April.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.April.2014 Men dette er ting som ikke er blitt endret på? Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
dude Svart 2.April.2014 Link til dette innlegget Svart 2.April.2014 sjekket du om der er overopphetingssikringer som kan sprette ut og må trykkes inn igjen? jeg har en d2 fra 07 her, den ser ikke ut til å ha det. men der er noen motstander på sikringen, som sikkert kan ryke.. Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 2.April.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.April.2014 Brenner starter uten problem nesten med en gang. Trenger ikke kjøle mange sekundene Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Wallas Service Svart 2.April.2014 Link til dette innlegget Svart 2.April.2014 Send en IM til I.M.S. her på Baatplassen, han er en guru på Eber Sitér dette innlegget Wallas Service v/Rune Akerø. run-ak@online.no, tlf 900 18 209 "Jeg var et skolelys, men så gikk strømmen" Link to post
Chilli Solbris Svart 2.April.2014 Link til dette innlegget Svart 2.April.2014 Det er nesten så jeg har lyst til å be deg sette en vifte som blåser kald luft mot brenneren. Det høres veldig ut som føleren for overoppheting er overivrig...... Sitér dette innlegget Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 2.April.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.April.2014 Jeg har en mistanke om at den er blitt overfølsom.. men vet ikke om det kan skje? Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Chilli Solbris Svart 2.April.2014 Link til dette innlegget Svart 2.April.2014 Jo det kan skje. Materielltretthet i metallet er fullt mulig. Det jeg tenkte med vifta var å kjøle huset akkurat ved eksosutgangen. Sitér dette innlegget Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
REM Svart 3.April.2014 Link til dette innlegget Svart 3.April.2014 Makalaus reparasjon, flott du deler dette med andre her inne. Bare synd den ligger "skjult" under et annet emne/tråd og vil være vanskelig å søke senere. Send en mail til Ingar så oppretter han en egnet tråd for deg som kan hete "Rep/overhaling av Eber" eller lignende. Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 3.April.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.April.2014 Ser den REM... tenkte ikke så langt denne gangen. Kommentar fra moderator: Innlegg frem til dette er skilt ut fra denne tråden: hente levere tråd Arendal Bergen. . Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
LALUNA II Svart 3.April.2014 Link til dette innlegget Svart 3.April.2014 (redigert) Send en IM til I.M.S. her på Baatplassen, han er en guru på Eber satt akkurat og tenkte på han ....ja det han ikke kan om eber tror jeg ikke er vert å vite flink kar ...har hjulpet meg med lignende problem og det viste seg at det var feil med pumpen ....men det virker jo ikke som det er pumpefeil her så lenge den blir overopphetet Her er nummer til han I.M.S. i Sandefjord - 90784056 Redigert 3.April.2014 av LALUNA II (see edit history) Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 3.April.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.April.2014 Jeg har kontakt med han. Kommer vel til å sende varmeren til han. Det var mye med hvilket turtall vifta går med. Å jva slags temp lufta har. Så avansert måleutstyr har ikke jeg. Så må kansje innrømme at jeg kommer til kort her. Det skjer av og til :-) Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Chilli Solbris Svart 3.April.2014 Link til dette innlegget Svart 3.April.2014 Synes du har gjort en god innsats! Uansett er dette ikke bortkastet arbeid! Ting som brenner og lager varme er det veldig godt å ha kunnskap om! Sitér dette innlegget Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 3.April.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.April.2014 Skulle starte den til morran i dag. Men da ville den ikke.. Bare dieselos som kom av eksosen. Å ikke noe varme. Stoppet å parkert. Får skru den ut senere i kveld. Så får jeg håpe det ikke blir alt for dyrt . Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.