Jump to content

Prosjekt: Reparasjon av Eberspächer D5

Bjørn Løvjomås

Recommended Posts

Jaja. :-) da har det vært en del utvikling i denne brennersaken. Jeg fikk som nevnt kontakt med I.M.S i Sandefjord. Han anbefalte meg en grundig sjekk. Å var ganske sikker på at ikke det var noe feil med temp følere.

Han hadde rett. :-)

Før jeg demonterte brenneren ville jeg og sjekke eksos. Det var lurt.

bilde

bilde

Som dere ser av siste bilde er det stor lekasje her. Å det er ikke bra. Rett å slett farlig. Ut med lorten å inn med nytt.

Endelig ble det Bobåt

Så var det i bilen å trille til Sandefjord. Varmer må vi ha. :-)

Å det ble litt av en opplevelse. Per hos I.M.S er litt av en kar. Der lærte jeg mye.

bilde

Han demonterte hele brenner å fikk ut store mengder sot å koks.

Denne får for lite luft var beskjeden jeg fikk.

Endelig ble det Bobåt

Da var gleden stor når jeg hørte den dro i gang. For da hørte jeg den på full effekt for første gang. Det hjalp.:-)

Så var det hjem å prøve å montere dette i båten. Ny eksos å greier. Men selvfølgelig så skal ting gå galt. :-) det var ordna til bend på begge ender som ikke passet mot ny eksos. Å da var det til å improvisere.

bilde

Endelig ble det Bobåt

Kom på enda ett kapittel i varmerhistorien i White Lady. :-) det skal ikke alltid være enkelt. Etter å ha montert varmer var gleden stor når den tente. Eksos og alt ble kongebra. Så jeg gledet meg i over 4 timer. Å da var det bråstopp. Da sank motet til under skosålene. :-)

Bak å sjekke om noe er tettet. Neida.ikke noe å finne. Samme feilmelding. Kode 13. Lettere opgitt å prøver omstart. Brenner starter å går igjen. Bare fryd å gammen. Å slukner like brått etter en time. Sånn prøver jeg flere ganger for å se om det kun er vakkelfeil. Men samme resultat hver gang.

Da kommer jeg på et råd gitt her inne på Bp. Ta av slangene på brenneren å sjekk hva som skjer. Så jeg tok av innsuget å lot varmeren suge luft fra lasterommet.

Etter det har brenneren gått som et uvær. Jeg prøvde og å stenge litt på dysa på akterdekket. No problem. Så da steg tempen her inne i skuta med 4-5 grader. Å nå brenner varmeren på andre døgnet uten noe fanteri.. :-)

Happy.. :-)

Endelig ble det Bobåt

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...