Jump to content

Båtplass, dybde under kjøl?

zooper

Recommended Posts

10 cm er kanskje i det snaueste laget... æsj. Jeg har funnet en båtplass med 210 dybde. Selv tenker jeg at kanskje 30cm bør være et minimum og at 50cm bør gi meg god nattesøvn selv ved nipp. Det er vel ikke store høydeforskjellen på lavvann helt innerst i Oslofjorden så vidt jeg vet.

Ellers er det en Jeanneau Rush 11136 fot jeg har fått kloa i. Jeg er usikker men jeg tror kjølen stikker rett under 2m og at roret er en god del kortere. Jeg har ikke lykkes finne gode spesifikasjoner over båten. Jeg har heller ikke overtatt båten enda og har heller ikke fått kontrollmålt, og selger har ikke peiling. Jeg er nå altså på jakt etter en båtplass til den, fortrinnsvis på Gyssestad, alternativt på Leangen. Båten behøver en lysåpning på minimum 4m, men burde helst hatt 4,5 (båten er 386 bred), men den er langt smalere i høyde met utriggerne og ligger nå på 4m. Brede ledige båtplasser er det ikke flust av på Gyssestad, i allefall ikke med god dybde på både innseiling og på plassen.De som er annonsert har stort sett oppgitt bredde fra senter av utrigger og ikke lysåpning (tot ca 50 cm). Om noen av dere vet om en egnet plass på Gyssestad er det bare å gi beskjed (gratis ankerdram til de som kommer å besøker meg i havna).

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...