Geir Hel Startet 3.April.2014 Del på Facebook Startet 3.April.2014 (redigert) Eg skal kjøpe meg ein Dragonfly ekkolodd å vil ikke betale 3 tusen ekstra denne gangen for skrog svinger. Å eg har hørt det ikke er bra å montere hekksvinger på båter med innenbords strak aksel. Men siden flapsen på snekka stikker så langt frem,så tenker eg at eg slipper propell støy/luft vist eg montere ca der ligtheren er. Ka sier folket her til dette, er eg inne på noe eller helt borte vekk ?? ps Skal lage hull i flapsen Redigert 3.April.2014 av Geir Hel (see edit history) Sitér dette innlegget Endelig båt igjen Link to post
Sjeldenutpå Svart 4.April.2014 Del på Facebook Svart 4.April.2014 Sidan ingen har sagt hverken ja eller nei, så ville eg prøvd. Sjølv har eg ikkje greie på ekkolodd. Men du har vel ingenting å tape på å prøve ? GSG ville Lothepusen sagt. Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Geir Hel Svart 4.April.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.April.2014 Ja å vist det virker topp så spare eg 3 tusen Sitér dette innlegget Endelig båt igjen Link to post
Viksund 830 Svart 4.April.2014 Del på Facebook Svart 4.April.2014 Eneste jeg hadde vært litt bekymret for er beskyttelse for kabelen, men det går jo ann å sikre den på en god måte. Jeg har båt med strak aksel og gjennomgående svinger, ingen problemer, Jeg har også flere kompiser som har innvending montert svinger på båt med strak aksel, så det tror jeg ikke bør være noen stopper. Hadde det vært meg, så hadde jeg montert svingeren innvending, bedre sikret og beskyttet. Sitér dette innlegget Link to post
Magne A. Svart 4.April.2014 Del på Facebook Svart 4.April.2014 (redigert) En slik svinger skal vel kunne fungere limt på innersiden av skroget, på min båt er den det. Jeg bruker den kun til å måle dybde og til dette fungerer den 100 %, men sikkert noen som fisker mer som kan si noe om hvor mye dårligere den fungerer? Er vel viktig at det ikke er luft i skroget og at det brukes riktig "stoff" å lime med ? Redigert 4.April.2014 av Magne A. (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 4.April.2014 Del på Facebook Svart 4.April.2014 TS har stilt spørsmål om det kan gå an å montere hekksvinger bak på flapsen. ... Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
snekko880 Svart 4.April.2014 Del på Facebook Svart 4.April.2014 Det kan virke det der, men du vil nok ikke få godt resultat når båten begynner å få opp farten. Når farten øker vil sjøvannet dra seg mer innunder flapsen og du vil antagelig få store problemer med signalene, typisk nok vil du sikkert se "fisk" overalt, for så og oppdage at de er søkk borte når du ligger i ro... Men om du skal bruke det kun for dybdemåling vil det sikkert fungere greit nok.. Blir riktignok bare synsing da eg ikke har prøvd akkurat en slik plassering ute på flaps før.. men det koster jo ikkje en formue å prøve Sitér dette innlegget Link to post
tomfro Svart 4.April.2014 Del på Facebook Svart 4.April.2014 Jeg støpte fast hekkgiveren med epoxy innvendig midtskips på snekka jeg hadde, funka det og Sitér dette innlegget Link to post
Geir Hel Svart 4.April.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.April.2014 Det kan virke det der, men du vil nok ikke få godt resultat når båten begynner å få opp farten. Når farten øker vil sjøvannet dra seg mer innunder flapsen og du vil antagelig få store problemer med signalene, E vel ein 8-9 knops båt. Tror deg går kjempe fint i 4-5 knop uten prob. va innom båtmessa i hgs å såg ett kjekt 7 tommers touch kobinert ekkolodd, men messe tilbudet er på 11 tusen, og fikk også nyss om at dragonfly kommer med 7 tommer i påske tider til ca 1500 hundre mere enn 5.7 tommeren eg tenkte å kjøpe. Men nå skal sjefen sjekke ka rabbatt han kan få på flak.no Sitér dette innlegget Endelig båt igjen Link to post
Mulligan Svart 4.April.2014 Del på Facebook Svart 4.April.2014 Veldig gode spec på den plotteren der. Mottaker for hele 50 satelitter. Tenk det. Når det bare er 31 operative. Sitér dette innlegget Link to post
ahamm Svart 4.April.2014 Del på Facebook Svart 4.April.2014 kombi gps/glonass sikkert Sitér dette innlegget Har "Daycruiser", er "folk i båt", opptatt av kortsiktig glede i form av fartsrus, beryktet for å bruke den fryktelige paraplydreggen. Link to post
Mulligan Svart 4.April.2014 Del på Facebook Svart 4.April.2014 "Innebygget 50-kanals GPS sensor med hurtig lås på satellitt " Sitér dette innlegget Link to post
Geir Hel Svart 4.April.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.April.2014 ørten år siden eg hadde gps,den eg hadde da kunne ta inn 12 satelitter men brukte 6. Hvordan er det nå? Sitér dette innlegget Endelig båt igjen Link to post
solono Svart 29.Mars.2017 Del på Facebook Svart 29.Mars.2017 Hvordan ble resultatet? Sitér dette innlegget Link to post
M/S AIOLOS Svart 29.Mars.2017 Del på Facebook Svart 29.Mars.2017 jeg har innvendig giver og fungerer veldig bra med fiske og dybdemåling, har en Enes 25 og giveren er montert i bunn av skap midtskips Sitér dette innlegget Link to post
Riddar4 Svart 29.Mars.2017 Del på Facebook Svart 29.Mars.2017 Nok et eksempel der en stiller spørsmål, får mange innspill, men glemmer å orientere om hvordan det gikk. Da er jo strengen verdiløs for andre en trådstilleren.... Får håpe at han våkner.. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.