tomzern Posted April 3, 2014 Share Posted April 3, 2014 Hei! Skal skifte ut den eldgamle slarkete mercruiser rideguide-styringen som står på båten nå, med et nytt styresystem. Valget står mellom en solid NFB styresnekke og wire, eller hydraulisk. Drev og motor er VP AQ151a /290sp. Kom over dette kitet på finn, som det står at er til innenbordsmotor på. Det er jo en veldig generell beskrivelse, så ringte bestmarin i dag og spurte om det passet på 290sp. Fikk et heller lite betryggende ja til svar, så jeg lurte på om noen her vet om dette passer? Link: http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=40363074 Er også usikker på om jeg trenger hydraulisk styring eller om det blir overkill på båten min? Den styringen jeg har nå er så hard og slarkete at jeg regner med det uansett ikke kan sammenlignes med et nytt wiresystem.. Hva sier dere?:) Mvh Tomzern Quote Oppussing av min Draco 1700TL Link to post Share on other sites More sharing options...
emmis Posted April 3, 2014 Share Posted April 3, 2014 Har samme motor og drev på min draco 21 med teleflex styring det fungerer utmerket.Du trenger ikke hydraulikk styring. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Allegro27 Posted April 3, 2014 Share Posted April 3, 2014 Jeg hadde en Draco 17 med teleflex-styring, helt problemfritt. Hydraulisk styring er etter mitt syn "litt overkill" på denne båten..med tanke på både behov og arbeidet med å montere dette og pris. Det blir ikke "tungt" å styre med ny teleflex. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Draco24styling Posted April 4, 2014 Share Posted April 4, 2014 Gjorde samme Operasjonen når jeg hadde 1700. Ble veldig fornøyd med teleflexen Quote Norske båter er best! Link to post Share on other sites More sharing options...
tomzern Posted April 4, 2014 Author Share Posted April 4, 2014 Ok, takk for gode svar folkens! :) Da blir det teleflex så kan jeg heller bruke litt ekstra på et pent ratt til båten, siden rattet fra den gamle styringa ikke passer over :) Quote Oppussing av min Draco 1700TL Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts