-morten- Posted April 4, 2014 Share Posted April 4, 2014 Jeg har en Onkel som har støpt og laga masse båter oppgjennom tidene, og nå driver han med hobbybygging. seneste båt er en 8fots jolle, enkel med en tofte aktertofte og en sitteplass i baugen. Det er en solid konstruksjon med sikkelige steglister og en rekke/fals som er fast støpt i skroget. dette gir en stabil og stiv konstruksjon. ingen innerliner, og en beskjeden vekt på 45kg uten utstyr/motor Vi skal ha en slik på hytta for vedlikehold av brygger og som sønnen min på 8 kommer til å bruke lit. Skal prøve å få tatt noen bilder av den. og har henta prototypen nå. Skal prøve å teste den med 5hk i første omgang. Den kommer nok til å bli produsert i en del eksemplar, for det er mange som er interessert i en slik liten lett annvennelig bruksbåt. Tror den ville vært veldig fin som slepejolle! Modifiseringer/utrustning jeg ser for meg. -fortøyningsbeslag på rekka -fastlimte sitteputer ala Buster som tåler vann -må muligens tipasse hekkplata i forhold til motor, får se når vi prøver på motor -montere flyteelementer oppunder tofter forran i midten og akter -ev. bytte ut dørkplatene av finer til lit finere teak eller teak-kopi Bildr kommer etterhverdt! legger ved et bilde av forma og første støping Quote Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post Share on other sites More sharing options...
-morten- Posted May 4, 2014 Author Share Posted May 4, 2014 (edited) Her kommer noen bilder fra prøvingen med båten. Den var veldig lett og stødig å ro og rettningsstabil da den har sikkelige steglister og en liten kjøl. vekta er på 45kg uten motor. Om noen er interesser i en slik 8 foter for en rimelig penge så kan jeg ordne med det. Edited May 4, 2014 by -morten- (see edit history) Quote Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts