Lars H. Posted April 4, 2014 Share Posted April 4, 2014 Hei. Vasken på toalettet i båten begynner å bli sliten. Den er av plast og er original fra 1986. Den er ganske matt slik at den er vanskelig å holde lekker og ren. Ny vask som passer inn, klarer jeg ikke å finne. Men er det noen med tips om hvordan få den glatt og blank? Det beste jeg har funnet hittill er TcNano for gelcoat. Lars H. Quote Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post Share on other sites More sharing options...
Big Horn Posted April 4, 2014 Share Posted April 4, 2014 Rubbing (Hugos) og polering, begge med rondellmaskin burde vel gjøre susen i musen? Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Worry II Posted April 4, 2014 Share Posted April 4, 2014 Denne er 28 x 28 cm, Lars: http://www.maritim.no/vvs/vannsystem/vask/vask-plast-hjorne-280x280-mm Blir litt stor, kanskje ? Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Lars H. Posted April 4, 2014 Author Share Posted April 4, 2014 Hugo har jeg ikke forsøkt med ennå, tror jeg har litt liggende et eller annet sted. Men å komme til med en diger pussemaskin nedi vasken, er nok dødfødt. Dessuten har jeg ikke noen slik maskin. Vasken du linker til Worry II passer nok ikke. Det absolutt største målet på den korteste enden er 25cm, blir det mer kommer den fremfor døråpningen. Quote Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post Share on other sites More sharing options...
S/Y Emma Posted April 4, 2014 Share Posted April 4, 2014 Autosol. Kjøp det på nærmeste bensinstasjon. Vidundermiddel til plast og metall. Sent from my C6603 using Tapatalk Quote Følg S/Y Emma på Facebook • Blogg: To år på langtur med S/Y Emma Link to post Share on other sites More sharing options...
Allegro27 Posted April 4, 2014 Share Posted April 4, 2014 Når vi er inne på Autosol, jeg fant et produkt til halv pris på biltema: http://www.biltema.no/no/Bilpleie/Eksteriorrengjoring/Metallpolish-3648/ som fungerte like bra til polering av båten. Jeg tror kanskje ikke den vasken lar seg renovere med Autosol. Min erfaring er at de blir nokså "matte" i overflaten og at møkka henger skikkelig fast. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Eureka Posted April 4, 2014 Share Posted April 4, 2014 Jeg har pollert plastvasken på badet med det samme som jeg bruker på resten av båten. Ett fett hvilket merke. Har også brukt noe cromglans på byssevasken. Vasken blir mye lettere å holde ren . Faktisk har jeg pollert dassen også, og det gir godt resultat :) nedi skåla, såvell som ringen og ramma. Anbefales. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
KARILLA Posted April 4, 2014 Share Posted April 4, 2014 Jeg har pollert plastvasken på badet med det samme som jeg bruker på resten av båten. Ett fett hvilket merke. Har også brukt noe cromglans på byssevasken. Vasken blir mye lettere å holde ren . Faktisk har jeg pollert dassen også, og det gir godt resultat :) nedi skåla, såvell som ringen og ramma. Anbefales. Det gjelder å gi seg mens leken er god. Tror du er blitt hekta :-)) Quote Jeg er litt rar.Men det gjør ingenting.Fordi jeg er lykkelig! Link to post Share on other sites More sharing options...
catano Posted April 4, 2014 Share Posted April 4, 2014 Hei. Som tidligere billakerer kommer tipset du trenger. Jeg har lakket både vask til båt og kampingvogn i plast. Lever den til dit lakeringsverksted å be dem lakere den, tilsett lakk myker i fargen og vasken blir som ny. Det er holdbart i mange år. Husk det med lakk myker siden vasken er i plast, noe som gjør at en ikke bør bruke spay boks til dette. Mvh Catano Quote Mvh catano Link to post Share on other sites More sharing options...
M/S Bastard Posted April 4, 2014 Share Posted April 4, 2014 Hva med og lage deg en plate av tre (teak?) Så kan du jo supplere med hylle under eller noe. Så kjøper du deg en pen vask som du feller ned i denne plata Bare ett tips o mdu ikke vil beholde plastvasken altså Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Svensk Posted April 4, 2014 Share Posted April 4, 2014 Vad är det för plast? Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Svensk Posted April 4, 2014 Share Posted April 4, 2014 Tog en snabb titt i bobil och husvagnstillbehör i Sverige och inget som passar på dina mått. Finns skålar både runda och avlånga som skall fällas in i skiva Hjälpte en kompis med ett sådant mått byggt i hans båt. Vi använde plastskiva och rostfri skål. Skålar finns i olika diameter. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Lars H. Posted April 4, 2014 Author Share Posted April 4, 2014 (edited) Hei. Å få rubbet ned vasken enten en nå bruker Hugo, Jiff eller hva det nå måtte være, er ikke det store problemet. men å holde det blankt uten at såpevannet spiser opp behandlingen, er værre, Å lakkere er for meg overkill. Å bygge vasken inn i et møbel og ny vask, tror jeg ikke er praktisk i micro toalettet mitt. Hvilken type plast? Har ingen anelse. Så for meg koker det ned til hva jeg skal kline inn vasken med etter at den er rubbet/polert. Eller hvor jeg får kjøpt ny vask som passer inn hos meg. Obs. Legg merke til det elegante dasslokket i amerikansk eik! Edited April 4, 2014 by Lars H. (see edit history) Quote Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post Share on other sites More sharing options...
Svensk Posted April 4, 2014 Share Posted April 4, 2014 Om du rubbar till högglans och sedan vaxar med ett hårdvax borde det stå över sommaren. Skall titta nöje på nätet vad jag kan hitta. Du har säkert tittat på alla de vanliga båttillbehör firmorna ??? Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts