Jump to content

Prisvurdering av trebåt på finn.no.

Flammingokid

Recommended Posts

NB det er ikke jeg som selger denne, men en bekjent som er usikker på prisvurdering av båten. De som tillegger meg intensjoner om at dette er snikreklame får jeg leve med og moderer meg gjerne.

Kan nevne båten ser bedre ut en på bildene - båten er behandlet av en pedant som ikke har tid til 12 lag med lakk hvert år lenger. DET skjønner jeg med Tupperware meget godt.

Hva synes dere som kan noe om motorbåt og trebåt om prisleie?

Det er jo ikke akkurat stor omsetning av båter i denne klassen og vanskelig å si noe om pris.....

http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=47583256&searchclickthrough=true

Som sagt, det er ikke intensjoner om snikreklame her, men bare hjelp til en vanskelig prissetting sak.... og for øvrig en fin båt med mye historie.

Redigert av Flammingokid (see edit history)

Det skrytes mye V hvor bra båten er, og hvor menge lag lakk som er brukt. Da bør det tas betraktelig flere bilder. Gjennskinnet i nylakkete flater,, flere bilder av interiør, kokeapparat, flere stemningsbilder osv, osv.

Denne kjøpes på grunn av gleden ved en velholdt båt, og da holder det ikke bare med tekst.

Prismessig har jeg ingen formening, men det er det sikkert noen andre som har.

All I ask is a tall ship and a star to steer her by

Enig i at det må komme flere bilder, men prisen er ikke noe å si på. Fin båt som bør være verd 100K. Dette er en båt som kjøpes av en som verdsetter lakk og treverk og ikke ser etter Tupperware når han leter etter båt.

Med to lensepumper kom skeptikeren i meg frem. Om båten er tett bør dette nevnes i annonse (om ikke bør det uansett nevnes i en eller annen forbindelse før salg)

Lykke til

En strøken trebåt kan absolutt gå for den prisen, men her er alt for få og 'mangelfulle' bilder til å vurdere noe som helst.
Men...Ut i fra det lille bildene sier, virker den lovende og verdt pengene.

Relativt lett og med bånd i stedet for spant. Antar klinker også under vann da.
Kunne vært interessant å inspisert kjølbordet og innfestning akterspeil.
Det er sånne typiske ting som er drit å begynne med etter å ha betalt 100k

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...