Jump to content

sammenleggbart stillas til båtpussen - anbefalinger?

nordan family 27

Recommended Posts

Har sett mange kommer med sammenleggbare stillaser og står på dette når de pusser skrogsidene. Mener et par har snakket om under 1000 lappen også.

Finner ikke helt dette på nett - hva anbefales og hva finnes? skal bare ha et lite et som tar kort tid å sette opp, og som jeg eller kona kan stå på i behagelig arbeidsstilling når poleringen tas.

Jeg bruker en slik multistige (ikke den fra Jula), og den liker jeg veldig godt. Kunne evt tenkt meg å ha to stk, da ville jeg lettere kunne dekke mer av sidene, eller kombinere skrogarbeid med turer opp i båten. Anbefales.

Edited by Framtia (see edit history)

Framtia på AIS

Seiling - den dyreste måten å reise gratis....

Tenkte først og fremst på de litt mer stillas lignende konstruksjonene, men en slik stige med en finerplanke på vil også gjøre nytten, ja.

Tenkte først og fremst på de litt mer stillas lignende konstruksjonene, men en slik stige med en finerplanke på vil også gjøre nytten, ja.

Noe slikt, fra våre venner hos Biltema: http://www.biltema.se/no/Bygg/Arbeidsredskaper/Multistige/Arbeidsstige-med-plattform-86455/ ?? Edited by Popeye70 (see edit history)

SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL

Hvorfor ikke leie seg ett lite rullestillas i stedet for disse mikke mus greiene. Kan leies for under 200 pr. døgn

Da har man en bredde på min.60cm og gjerne en lengde på rundt 2 meter, stabilt og bra.

Eller kjøpe seg 2 bukker, og ett par lengder 2x8

-skulle ønske jeg hadde like god plass rundt båten som siste poster..

Takk for tråden og link til europris. Var ute og målte plassen mellom båtene i havna til 40 cm, kjøpte europris sin plattform på veien hjem. Har satt den opp i kjelleren, og den virker ganske stabil, kan vel tjore den fast til båt eller krybbe om den blir vinglete. Nå ser jeg litt lysere på båtpussen :yesnod:

Ønsket vel helst Biltema sin, der kan nok plattformen løftes høyere, så jeg kunne sitte å pusse - men så god klaring har ikke jeg til nabobåtene :sad:

En stor fordel med en slik stige er at man svært lett kan flytte den rundt og ikke minst klatre opp og ned med ting i hendene. Så for polering og slikt er den perfekt, og man har i tillegg både gardintrapp og stige. Den er også lett og lagre.

Framtia på AIS

Seiling - den dyreste måten å reise gratis....