nordan family 27 Posted April 4, 2014 Share Posted April 4, 2014 Har sett mange kommer med sammenleggbare stillaser og står på dette når de pusser skrogsidene. Mener et par har snakket om under 1000 lappen også. Finner ikke helt dette på nett - hva anbefales og hva finnes? skal bare ha et lite et som tar kort tid å sette opp, og som jeg eller kona kan stå på i behagelig arbeidsstilling når poleringen tas. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Fjord28cs Posted April 4, 2014 Share Posted April 4, 2014 Mulig du mener denne? http://www.jula.no/multistige-3-3-m-340066 Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Framtia Posted April 4, 2014 Share Posted April 4, 2014 (edited) Jeg bruker en slik multistige (ikke den fra Jula), og den liker jeg veldig godt. Kunne evt tenkt meg å ha to stk, da ville jeg lettere kunne dekke mer av sidene, eller kombinere skrogarbeid med turer opp i båten. Anbefales. Edited April 4, 2014 by Framtia (see edit history) Quote Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post Share on other sites More sharing options...
nordan family 27 Posted April 4, 2014 Author Share Posted April 4, 2014 Tenkte først og fremst på de litt mer stillas lignende konstruksjonene, men en slik stige med en finerplanke på vil også gjøre nytten, ja. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Framtia Posted April 4, 2014 Share Posted April 4, 2014 min har med to metallplater som gjør den svært behagelig å stå på. Quote Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post Share on other sites More sharing options...
Popeye70 Posted April 4, 2014 Share Posted April 4, 2014 Hvor har du kjøpt din, Framtia? Er den ment for hjemme-/hobbybruk, eller er det en proffutgave? Quote SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post Share on other sites More sharing options...
Framtia Posted April 4, 2014 Share Posted April 4, 2014 (edited) Proff, kjøpt gjennom et el-installasjonsfirma. Husker ikke merke eller pris... men var ikke veldig dyr. En drøy båtlapp tror jeg. Edited April 4, 2014 by Framtia (see edit history) Quote Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post Share on other sites More sharing options...
Popeye70 Posted April 4, 2014 Share Posted April 4, 2014 (edited) Tenkte først og fremst på de litt mer stillas lignende konstruksjonene, men en slik stige med en finerplanke på vil også gjøre nytten, ja.Noe slikt, fra våre venner hos Biltema: http://www.biltema.se/no/Bygg/Arbeidsredskaper/Multistige/Arbeidsstige-med-plattform-86455/ ?? Edited April 4, 2014 by Popeye70 (see edit history) Quote SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post Share on other sites More sharing options...
nordan family 27 Posted April 4, 2014 Author Share Posted April 4, 2014 Se der, ja. Begynner å ligne. Tar en tur på Jula og BT nå straks, så får vi se hva det blir. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
_Kaia_ Posted April 4, 2014 Share Posted April 4, 2014 (edited) Jeg har Biltema varianten, som er ganske tynnt og 'rakklete' men fungerer. Europris har noe tilsvarende http://www.europris.no/kunder/europris/euro.nsf/pages/produkt?open&gruppeid=I0103&artnr=160605&qm=sym,3,0,0,0,0 Edited April 4, 2014 by varan (see edit history) Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
M/S Bastard Posted April 4, 2014 Share Posted April 4, 2014 Hvorfor ikke leie seg ett lite rullestillas i stedet for disse mikke mus greiene. Kan leies for under 200 pr. døgn Da har man en bredde på min.60cm og gjerne en lengde på rundt 2 meter, stabilt og bra. Eller kjøpe seg 2 bukker, og ett par lengder 2x8 Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
nordan family 27 Posted April 4, 2014 Author Share Posted April 4, 2014 Da ble det Jula varianten 499 med plater 99 så får vi måle suksessen i helgen Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
larss Posted April 4, 2014 Share Posted April 4, 2014 Hei nordan family 27 Hva er høyden på den, slik den er på bildet? larss Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
tram Posted April 5, 2014 Share Posted April 5, 2014 (edited) Bruker en henger med dobble lemmer og plak oppå, den kan man flytte rundt båten. Fungerer veldig bra.. Edited April 5, 2014 by tram (see edit history) Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
knut1955 Posted April 5, 2014 Share Posted April 5, 2014 -skulle ønske jeg hadde like god plass rundt båten som siste poster.. Takk for tråden og link til europris. Var ute og målte plassen mellom båtene i havna til 40 cm, kjøpte europris sin plattform på veien hjem. Har satt den opp i kjelleren, og den virker ganske stabil, kan vel tjore den fast til båt eller krybbe om den blir vinglete. Nå ser jeg litt lysere på båtpussen Ønsket vel helst Biltema sin, der kan nok plattformen løftes høyere, så jeg kunne sitte å pusse - men så god klaring har ikke jeg til nabobåtene Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
JørgenL Posted April 5, 2014 Share Posted April 5, 2014 Smart tips tram:-) Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
nordan family 27 Posted April 5, 2014 Author Share Posted April 5, 2014 Larss - det et 89 cm fra gulvet og opp til plata til å stå på Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Framtia Posted April 5, 2014 Share Posted April 5, 2014 En stor fordel med en slik stige er at man svært lett kan flytte den rundt og ikke minst klatre opp og ned med ting i hendene. Så for polering og slikt er den perfekt, og man har i tillegg både gardintrapp og stige. Den er også lett og lagre. Quote Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts