Jump to content

lekkasje i Sleipner High Line pro vannsmurt pakkboks

Marsin

Recommended Posts

Har sett at pakkboksen i båten lekker noe. Det er en Sleipner High Line pro vannsmurt pakkboks (tror dette er navnet på den). Mangler dokumentasjon på den så lurer på om noe skal etterteites på den, evt om en skal presse inn noe fett i det som ser ut som en skrue der det tidligere har vært fylt fett. Hvilke type fett skal i såfall brukes?

Kan muttrene på skruen mellom de to flenser teites?

Noen som vet om det er noe dokumentasjon tilgjengelig på nettet?

Kan du se akkurat hvor lekker det lekker fra?

Har ikke sett den pakkboksen før, men den ser ut til å være vannsmurt om slangen på bildet kommer fra et sted fra motorens kjølekrets...

Vanskelig å se på bildet. Er giret retning høyre på bildet?

Mvh. SAP

Ligner lpå den jeg har (har V-gir så det er vanskelig å se) (også sleipner).

Der må de ytre muterne løsnes så strammes den indre mutterene som igjen blir låst/skrudd fast med de ytre mutterene. Hos meg er boltene så tett inntil selve godset så jeg har slipt ned noen fastnøkler og pipenøkler for å klare å få skrudd på mutterene.

Ikke stram for mye.

Båter: Delta seiljolle, Selco 13, Europa seiljolle, Trebåt (Øvre Tune ett eller annet) Laser seiljolle, GH 14, With 13, Solux 760 TC (AC), Bombard Tropic, Master 820, Flem 350,

Galeon 390, Mercury Rib Medlem i Redningsselskapet Båtplass i Råde båtforening