Dykker Posted April 4, 2014 Share Posted April 4, 2014 Etter å ha fortøyd, pleier jeg "som det seg hør og bør" å ta en ankerdram. Denne er vel egentlig "originalen" mht navnet for oss båtfolk. Men personlig så tror jeg at jeg beholder flasken ombord og bytter ut innholdet til f.eks. Gammel Opplandsk. Hvilken ankerdram foretrekker dere andre her på forumet? Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Mons Olav Posted April 4, 2014 Share Posted April 4, 2014 Her går det i pils først. Ankerdremmen er jegermeister kaffe og cognac eller gjerne hjemmebrendt. Quote Båt med fjernkontroll Link to post Share on other sites More sharing options...
Jarl-Espen Posted April 4, 2014 Share Posted April 4, 2014 Blir som regel en pils her og men gjerne noe sterkere med reisefølget seinare på kvelden:-) en slags felles anker dram. Da går det i fisherman eller congnac. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
SuperGnisten Posted April 4, 2014 Share Posted April 4, 2014 Hos meg går det i "Vestküst", frisk og fin... Ikke mulig å få ned mer enn en .. Quote sol + øl + seiling -regn = en god sommer.. Link to post Share on other sites More sharing options...
SveinHa Posted April 4, 2014 Share Posted April 4, 2014 Varierer litt men Stroh 60, Captain Morgan eller Løyten Linie blir aldri feil... Quote Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle. Link to post Share on other sites More sharing options...
Knude Posted April 4, 2014 Share Posted April 4, 2014 Nå er båten jeg har så liten at det blir saft og rett hjem. Men neste år...... Gabrielsen VSOP takk med påfyll Quote Bygger 47 fot Trawler Yacht tegnet av Bruce Roberts Goodson Bygge 47 fot Trawler Yacht fra cd til ferdig båt Link to post Share on other sites More sharing options...
MaSa Posted April 4, 2014 Share Posted April 4, 2014 Tar meg sjeldent en dram, da jeg ikke liker brunt brennevin eller aquevit!Men blir som regel alltid en iskald øl, og gjerne en flaske med amarula :) Quote Vi bor ved vannet, jobber med havet, lever på vannet og elsker havet :) Link to post Share on other sites More sharing options...
Geir Hel Posted April 4, 2014 Share Posted April 4, 2014 Går i øl, eller nå himalaga vin. Men konge bilde/plassering av ankerdram flaska Dykker Quote Endelig båt igjen Link to post Share on other sites More sharing options...
KongKing Posted April 4, 2014 Share Posted April 4, 2014 Pils og gammeldansk! Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Svensk Posted April 4, 2014 Share Posted April 4, 2014 Varm sommardag = GT Kall dag på våren = Rökiga ädla droppar från Skottland. (Port Ellen) Hösten= Kaffe o Cognack Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
BOBO II Posted April 4, 2014 Share Posted April 4, 2014 (edited) Ekte ankerdram etter en lang økt eller samkvem med gode båtvenner er selvfølgelig øl og akevitt. Lysholm linje har jo passert ekvator. Og helst med Ms Tampa. Skål. Edited April 4, 2014 by Bergstad (see edit history) Quote 1986 mod: GH-16 70HK Eivinrude. 1985 Draco 21 VP 165 hk. 1987 Paramount 21 225 Hk Johnsen. Fjord 24 Weekender VP 170HK. 1986 Windy 27 CC VP 2x 260HK. 1987Windy 9800 VP 2x260HK. 1991 mod Princess 45 fly 2xTAMD 71B. Storebro 465 Biscay. 2xTamd 74 P_B Windy 9800 Targa 1987mod 2*AQ271C 270HK Link to post Share on other sites More sharing options...
Big Horn Posted April 4, 2014 Share Posted April 4, 2014 Gammel Dansk. Ingen over, ingen ved siden av...... Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Bodehode Posted April 4, 2014 Share Posted April 4, 2014 Jeg sverger til aquavit, men når min bror er med sørger han for gammel dansk :-) Quote Livet er for kort til å kjøre diesel Link to post Share on other sites More sharing options...
Jo9 Posted April 4, 2014 Share Posted April 4, 2014 For øyeblikket har også jeg avbildet flaske ombord med originalt innhold, kjøpt pga navnet og flaskene form. Ellers går det i Dr. Nielsens Original Bitter eller konjakk Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Kallethekid Posted April 4, 2014 Share Posted April 4, 2014 Flytte tråden til OT? Er folk virkelig intereserte i hva andre drikker? Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Guzzi Posted April 4, 2014 Share Posted April 4, 2014 Det går med litt Sambuca i løpet av sesongen, men Jäger, Gammel Dansk eller Gammel Oppland er også greit. I min omgangskrets er det regel at justering av dreggtauet utløser krav til ny dram. Når jeg er på motorsykkeltur er seremonien omdøpt til støttedram Kaldt øl hører selvsagt med på sommeren. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Popeye70 Posted April 4, 2014 Share Posted April 4, 2014 Man tager hvad man haver... Quote SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post Share on other sites More sharing options...
Sømanden Posted April 4, 2014 Share Posted April 4, 2014 Blir en liten jækkers, Braastad XO Amarula og kaffe på Rederinnen. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
aileenll Posted April 4, 2014 Share Posted April 4, 2014 (edited) blir litt sentimental og koser meg med en islay, med litt vann. og støtter meg på en pils! Edited April 4, 2014 by aileenll (see edit history) Quote Aileen ll Link to post Share on other sites More sharing options...
Gespen Posted April 4, 2014 Share Posted April 4, 2014 Går mye i øl pluss en og annen captein morgan med coca cola og is, jeger redbull,Gt og div kaffe drinker. Har hatt en del blå turer med båten, da er det en sterk velkomstdrink med vodka som teller, og da er det bonnski før du kan sette deg i cockpitten, setter alltid en god stemning. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
glalaks Posted April 4, 2014 Share Posted April 4, 2014 Hadde en otard cognac (ble plutSelig tom) som ifølge historien skal ha tilhørt en norsk fregatt! Den smakte fortreffelig! Quote Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post Share on other sites More sharing options...
Pequod Posted April 5, 2014 Share Posted April 5, 2014 Er så fersk som båteier at ankerdram har jeg ikke begynt med ennå...Får sette meg ned og finne ut hva jeg synes passer best. Behørig testing av kandidater må selvsagt til... It's a tough job - but someone got to do it! Quote Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post Share on other sites More sharing options...
Estenkyr Posted April 5, 2014 Share Posted April 5, 2014 Portvin, ettersom det skrives "Port Wine" på engelsk. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
kointa Posted April 5, 2014 Share Posted April 5, 2014 ankerdrammen må jo bli rom, type mørk fatlagret og fra de Karibiske øyer som seg hør og bør, for min del er aquavitt kun egnet til mat, Gammel Dansk mister sin sjarm når den snart blir produsert like oppe i bakkene her av Arcus, som bortimot er et helsvensk selskap.................., men på kjølige kvelder er det en ekte Irish coffee som gjelder, helst med Paddy som Whiskey, demerara sukker, og tykk helst ikke pasteurisert tykk fløte, slik at den ligner på irsk øl , type Guinness. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Blue Swan Posted April 5, 2014 Share Posted April 5, 2014 Berserk Black Storm egner seg fint synes jeg. https://www.facebook.com/blackstormrum Og som de sier på de engelsktalende syv hav: "Drinking rum before 10 AM makes you a pirate - not an alcoholic." Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts