MaSa Svart 6.April.2014 Link til dette innlegget Svart 6.April.2014 Er forundret over at denne tråden kunne bli tre sider lang uten at noen nevner karsk. Nykokt kaffe med en skvett blankt oppi og uten sukker har for meg vært ankerdram nr.1 i mange år. Makan til nytelse kan jeg ikke få. Selvfølgelig er temperert Cognac til kaffen heller aldri feil... Selvfølgelig er en karsk viktig av og til :) Sitér dette innlegget Vi bor ved vannet, jobber med havet, lever på vannet og elsker havet :) Link to post
Vilma Benita Svart 10.April.2014 Link til dette innlegget Svart 10.April.2014 (redigert) ankerdrammen må jo bli rom, type mørk fatlagret og fra de Karibiske øyer som seg hør og bør Helt korrekt kointa, vi er jo sjømenn er vi ikke :) Vil man koste på seg litt kvalitet er det Zacapa som gjelder, gjester ombord hos oss kan forvente en liten "treat": Kan forøvrig nevne at vi i riktig gamle dager hadde et ett kilos anker med flaggline liggende, det kunne lett bli mye ankerdram av slikt :) Redigert 10.April.2014 av 4_Vinder (see edit history) Sitér dette innlegget Mvh,SY Vilma Benita, Beneteau Oceanis 43, (Tidligere 4_Vinder) Link to post
Vilma Benita Svart 10.April.2014 Link til dette innlegget Svart 10.April.2014 Det går med litt Sambuca i løpet av sesongen, men Jäger, Gammel Dansk eller Gammel Oppland er også greit. I min omgangskrets er det regel at justering av dreggtauet utløser krav til ny dram. Når jeg er på motorsykkeltur er seremonien omdøpt til støttedram Kaldt øl hører selvsagt med på sommeren. Javel, OT, men jeg må få lov til å nevne at på MC tur for endel år siden ramlet vi innom et motorsykkeltreff i Nord-Tyskland. Vi ankom plassen, jeg fikk stoppet motoren, tatt av hjelm og hansker, men rakk ikke å sette ned sidestøtten før det sto en tysker med et stort glis, et hjertelig "Willkommen!" og rakte meg en stor duggfrisk. Fantastisk folkeslag de tyskerne! :) Sitér dette innlegget Mvh,SY Vilma Benita, Beneteau Oceanis 43, (Tidligere 4_Vinder) Link to post
Møkkalasset Svart 10.April.2014 Link til dette innlegget Svart 10.April.2014 Synes ankerdrammen på bilde#1 i første innlegg er helt OK jeg. Sitér dette innlegget Link to post
Allan E Svart 10.April.2014 Link til dette innlegget Svart 10.April.2014 Sitér dette innlegget Link to post
SIR DAY Svart 11.April.2014 Link til dette innlegget Svart 11.April.2014 (redigert) Underveis: Kald Hansa Når havnen _sees_: Noe musserende I havn: Jon Berthelsens SYMFONI, alternativt noe Tequila hvis ferske sitroner kan anskaffes... (...forøvrig må jeg si UNNSKYLD til de jeg sjokkerte i fjor i Stavern, da jeg satt og skålte med en flaske RØDSPRIT! Innholdet var rødbrus og Bacardi!!) Redigert 11.April.2014 av SIR DAY (see edit history) Sitér dette innlegget --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- "Båter" er av TRE.... ;-) SY LADY DAY - LI 6944 - MMSI 258144350 (ikke aktivert!) Link to post
Dreamer Svart 11.April.2014 Link til dette innlegget Svart 11.April.2014 Første kvelden ble det en liten cognac. Andre kvelden da vi satt på brygga og drømte om ankerdrsmmen, gikk "fetter Helge" i båten, hentet en 15g liten dregg og kastet uti. Når brygga var skikkelig fortøyd, ble det igjen liv i leiren;-) Genialt! Sitér dette innlegget Link to post
MaSa Svart 11.April.2014 Link til dette innlegget Svart 11.April.2014 Glemte amarula'n hjemme, men årets første ankerØL er iallefall åpnet på jomfruland :) Sitér dette innlegget Vi bor ved vannet, jobber med havet, lever på vannet og elsker havet :) Link to post
Svensk Svart 11.April.2014 Link til dette innlegget Svart 11.April.2014 Är det lov att ta en ankardram första gången man lägger sig vid egen brygga efter sjösättning? Jag driter i vilket tar två i alla fall. Sitér dette innlegget Link to post
Key Freak Svart 11.April.2014 Link til dette innlegget Svart 11.April.2014 Ja, det er lov, Svensk! Sitér dette innlegget Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening Link to post
SIR DAY Svart 11.April.2014 Link til dette innlegget Svart 11.April.2014 (redigert) Svensk: Det tilrådes å ta en liten en FØR sjøsetting, - for at man skal kunne takle det som skjer ved sjøsettingen..... Redigert 11.April.2014 av SIR DAY (see edit history) Sitér dette innlegget --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- "Båter" er av TRE.... ;-) SY LADY DAY - LI 6944 - MMSI 258144350 (ikke aktivert!) Link to post
Fusebox Svart 12.April.2014 Link til dette innlegget Svart 12.April.2014 et lite glass ferskvann, med en GT chaser! Sitér dette innlegget Link to post
glalaks Svart 12.April.2014 Link til dette innlegget Svart 12.April.2014 Ingen over ingen ved siden;) Karsken Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
nakamoomin Svart 13.April.2014 Link til dette innlegget Svart 13.April.2014 Er egentlig svak for Lagavulin, men synes Bowmore Enigma er en finfin sommer-Whisky Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.