Jump to content

Ankerdramtråden

Dykker

Recommended Posts

Er forundret over at denne tråden kunne bli tre sider lang uten at noen nevner karsk. Nykokt kaffe med en skvett blankt oppi og uten sukker har for meg vært ankerdram nr.1 i mange år. Makan til nytelse kan jeg ikke få. Selvfølgelig er temperert Cognac til kaffen heller aldri feil...

Selvfølgelig er en karsk viktig av og til :)

Vi bor ved vannet, jobber med havet, lever på vannet og elsker havet :)

ankerdrammen må jo bli rom, type mørk fatlagret og fra de Karibiske øyer som seg hør og bør

Helt korrekt kointa, vi er jo sjømenn er vi ikke :) Vil man koste på seg litt kvalitet er det Zacapa som gjelder, gjester ombord hos oss kan forvente en liten "treat":

bilde

Kan forøvrig nevne at vi i riktig gamle dager hadde et ett kilos anker med flaggline liggende, det kunne lett bli mye ankerdram av slikt :)

Redigert av 4_Vinder (see edit history)

Mvh,
SY Vilma Benita, Beneteau Oceanis 43, (Tidligere 4_Vinder)

Det går med litt Sambuca i løpet av sesongen, men Jäger, Gammel Dansk eller Gammel Oppland er også greit. I min omgangskrets er det regel at justering av dreggtauet utløser krav til ny dram. Når jeg er på motorsykkeltur er seremonien omdøpt til støttedram :smiley: Kaldt øl hører selvsagt med på sommeren.

Javel, OT, men jeg må få lov til å nevne at på MC tur for endel år siden ramlet vi innom et motorsykkeltreff i Nord-Tyskland. Vi ankom plassen, jeg fikk stoppet motoren, tatt av hjelm og hansker, men rakk ikke å sette ned sidestøtten før det sto en tysker med et stort glis, et hjertelig "Willkommen!" og rakte meg en stor duggfrisk. Fantastisk folkeslag de tyskerne! :)

Mvh,
SY Vilma Benita, Beneteau Oceanis 43, (Tidligere 4_Vinder)

Underveis: Kald Hansa

Når havnen _sees_: Noe musserende

I havn: Jon Berthelsens SYMFONI, alternativt noe Tequila hvis ferske sitroner kan anskaffes...

(...forøvrig må jeg si UNNSKYLD til de jeg sjokkerte i fjor i Stavern, da jeg satt og skålte med en flaske RØDSPRIT! Innholdet var rødbrus og Bacardi!!)

Redigert av SIR DAY (see edit history)

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

"Båter" er av TRE.... ;-)

SY LADY DAY - LI 6944 - MMSI 258144350 (ikke aktivert!)

Svensk: Det tilrådes å ta en liten en FØR sjøsetting, - for at man skal kunne takle det som skjer ved sjøsettingen.....

Redigert av SIR DAY (see edit history)

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

"Båter" er av TRE.... ;-)

SY LADY DAY - LI 6944 - MMSI 258144350 (ikke aktivert!)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...