audunfr Posted April 5, 2014 Share Posted April 5, 2014 (edited) Hei.. Siden i fjor har jeg hatt en lekasje gjennom rorgjennomføringen som jeg vil tette i år (drypper under kjøring). Så i går etter mye jobb fikk jeg av kransen som står på toppen, men ble litt i tvil hva, hvor og hvordan jeg skal angripe problemet videre. Her er bilde av hvordan det ser ut. Regner med pakningen kanskje er i mellom disse to mutterene, men litt redd for å skru for mye og ikke få det i sammen før båten skal ut. (bilde er opp ned av en eller annen grunn) Båten er en Maxi 95 fra 82 om det hjelper noe. Håper noen har vært borti slik før da jeg er litt redd for å vri noe i filler grunnet alder osv. Takk takk.. Mvh Audun Edited April 5, 2014 by audunfr (see edit history) Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
larss Posted April 5, 2014 Share Posted April 5, 2014 Hei Hold på den nederste mutteren og skru opp den øverste, da kommer du til pakningen som ligger der. Om du føler det er så skrøpelig at du ikke tørr skru på det, så skru på det. Du skal jo stole på dette når du er på sjøen også. En gyllen mulighet for å få byttet tegl pakning og sjekket tilstanden på ror gjennomføringen din. larss Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
audunfr Posted April 5, 2014 Author Share Posted April 5, 2014 Ok, da skal jeg prøve det Larss. Er mer redd for å ikke få det sammen igjen og at en skrur over noen gjenger eller noe. Men da skal jeg finne to skiftnøkkler og skru opp den øverste og se hva som eksisterer inni der. Takk takk! Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts