Jump to content

Selco 18 DC, motorlabber/fester


ipo

Recommended Posts

Heisann!

Første post dette! Har kjøpt meg en ny bruktbåt, forsåvidt den første båten min også.

Fikk en del deler med , men uten motor. Fikk iverhalt en b20, som no er montert. Kan det stemme jeg ikke skal bruke motor labber i den? Er ingen spor etter noe slm helst innfestbing i dørken på den, men er i tvil ol den bare skal henge etter hekken. Svar mottas med stort takk, evnt om det er tegningen til innfestbingen noen plass så kan jeg også lage det!

Link to post
Share on other sites

Det er litt opp og ned, noen motorer har en labb i forkant, noen har to labber på sidene (V6/V8 f.eks) mens enkelte mindre motorer kan henge bare i transomfestet.

 

B20'en henger ofte bare i transomfestet, det er et såkalt motvektsprinsipp med motoren på ene siden og drevet på andre siden, og så lenge transomen er strukturelt i orden og de seks boltene motoren henger i ikke løsner (det er låsebrikker som skal på der), så er ikke dette noe problem, og det fungerer utmerket.

Link to post
Share on other sites

Jeg skal sjekke det opp, det vil helt klart spare meg for tid om jeg slipper å lage dem også! no har jeg overhalt 2 motorer, og endte med å kjøpe en overhalt.
den satt jo selvsagt fast på sylinder 2 fra svinghjulet. slik som dei to andre, men jeg fyllte med rustløser og parafin, over natten så kom den seg, jeg skyltte med motor olje. Men er usikker på om parafin fordamper og lager kvalme slik fks whitesprit gjør.
Men i all hovudsak trenger jeg ikke labber sier du. jeg kan evnt fabrikere noen i vinter.
først må jeg få gang på skuta! Takk for svar!

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...