Jump to content

Snø til helgen?


bliss X

Recommended Posts

Det er lite hyggelige spådommer i vente. Tror du på dem?

He, he... litt "østlandssentrert" dette forumet her...?  :sailing:  Vet jo at dere har snødd ned østpå i vinter, fra oktober til mars, men her på sunnmørs-kysten har det omtrent ikke falt et fnugg, kan telle på en hånd de gangene jeg har brukt spada for å måke foran inngangsdøra, falt 10 cm en uke før jul, så var det en byge en gang i februar synes jeg å huske, ellers helt grønn vinter. Båten dupper i båsen sin, det spirer i bedene, hagen er rensket for lauv, gresset er grønt og må snart slåes. - Nei, når vi ikke har fått noe snø før i vinter, så skal vi i alle fall ikke ha noe NÅ!!!  :headbang:  Bank i bordet, ja!
Link to post
Share on other sites

Er ikke direkte plaget med snø jeg heller, men føler med dere hjemme i moderlandet. Her hos meg er det nå 36 grader i luften  :headbang: og 24 i sjøen. :diving

 

Eneste bekymring er at det blir varmere når sommeren kommer for fullt...

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Tror ikke noe på det, Lasse!!!

:lol:

......fordi dette ondskapsfulle lavtrykk fra Polen som er på vei nord-vest over, mot oss (Østlandet)  befinner seg over Bohuslän akkurat nå og hvis du åpner PanPan's utmerkede innlegg "Eventyret venter oss!" .....

https://baatplassen.no/i/YaBB.php?board=...;num=1049884203

 

......lenger ned så kan du ta en titt på det aktuelle været både på Tjørn, i Marstrand og i Grebbestad.   :nono: Ser ikke noe snø / sludd der!!!

Kanskje vi går klar???

Med de beste ønsker om en finfin helg,  :smiley:

Walter

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

Link to post
Share on other sites

Fy og f. . !!

Nå snør det vannrett her hjemme på Skjetten ved Lillestrøm!  :smiley:

 

Lars H.  

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

kan glede alle ski folk med gode forhold i Varingskollen ( skibakke i Hakadal ) :smiley:

der er ca 70 cm snø i Oslo marka. :lol:

Lure på en ting, det er vinter i 7 mdr. og vi er lei snø,is og frost men hvis ikke du ( jeg ) skal på fjellet, men pusse båt i påsken, er vi ( jeg ) da stemplet som rar. :lol:

 

 

                     :lol: VH. Mys  :lol:

Link to post
Share on other sites

:lol: Må bare konstatere at snøværet har tatt en venstresving utenom Østfold.  :lol: Høyt skydekke her. Det ble plutselig 4 grader kaldere, ned til 4o C nå og litt lett regn.  Den harde NØ vinden som har blåst i noen dager nå, har stilnet helt.  :smiley:

Snøskuffa er ryddet vekk for lenge siden!  :lol: Ikke fanken om jeg drar den frem igjen, nei!!!!!!

 

:lol:  Jeg føler med dere, der inne i Oslo-gryta!  :lol:

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

Link to post
Share on other sites

Mys,diagnosen er helt klar.Klin gæ`ærn vil jeg si. :smash:Men det er da hyggeligere galninger ved vannet enn på fjellet.Du kan få gratis ski og støvler av meg hvis du har sånne lyster-det utstyret ble kjøpt i et anfall av akutt hysterisk sinnsforvirring.Aldri brukt tror jeg.Etter at jeg knuste beinet i 97 driver jeg ikke med annen risikosport enn å hoppe i land med tampen :smiley:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...