valvolainen Posted April 6, 2014 Share Posted April 6, 2014 Sitter å lurer på om jeg skal stikke ned å starte systemrensprosessen. Litt kjipt om vi får noen større kuldeperioder, bør man vente litt eller er det tut og kjør? Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
DieselDahl Posted April 6, 2014 Share Posted April 6, 2014 http://finance.yahoo.com/news/global-cooling-real-inconvenient-truth-140500879.html Det er trygt. Det skal mer til enn noen skarve minusgrader i lufta om natta for å gi frost i kjølevannet inni en stålblokk nedi et motorrom nede ved sjøen. Jeg hadde en GM V8 stående med rent vann i på en pall ute for noen år siden, hadde vært og operert et kne så jeg kom meg ingensteder idét det blir ti minus. Etter et drøyt døgn med kulde fikk jeg gått de tre kilometerne ned på jobben og tappet av vannet som kanskje hadde litt salt. Ingenting hadde frøset der. Hvis du starter motoren så den får inn sjøvann med litt salt tåler den betydelig mer enn litt nattefrost. Kjør på, sesongen er igang. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Hulda Posted April 6, 2014 Share Posted April 6, 2014 Enig, ingen problemer. Har til og med for lengst lagt om til sommerdekk på begge bilene. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
valvolainen Posted April 6, 2014 Author Share Posted April 6, 2014 Supert! Takk for info! Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Auskar Posted April 6, 2014 Share Posted April 6, 2014 Frostvæske bør en bruke året rundt. Det hindrer foruten frostskader, korrosjon i kjølevannssystemet og har en rensende virkning. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
valvolainen Posted April 6, 2014 Author Share Posted April 6, 2014 Det er derfor det er der. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can write a topic or comment now, it will be posted after you have registered. If you have an account, sign in now to post with your account.