Havdamen Startet 7.April.2014 Del på Facebook Startet 7.April.2014 Vi har en 1984 modell Scand Atlantic som vi innvendig har gjort veldig mye med. Laget nytt pentry, byttet alle puter, ny dieselvarmer, ny motor o.s.v. så båten er veldig fin innvendig. Men utvendig derimot! Akter, der hvor båten skal være svart, er den helt krakelert. Over alt. Hva kan vi gjøre? Må vi pusse den helt ned? Ta ny topcoat på? Lakke? Hitill har vi gjort alt i båten selv, men er dette noe vi kan klare? Er det noen som kan gi noen tips? Sitér dette innlegget Link to post
Christensen Svart 7.April.2014 Del på Facebook Svart 7.April.2014 Det aller enkleste er å foliere, Ingen pussing, ingen lakking, intet søl. Blir fint som snus! Sitér dette innlegget Frihet kan kjøpes for penger. I år er 550 liter med blyfri 95 frihet i massevis! Link to post
Oystein Ny Svart 7.April.2014 Del på Facebook Svart 7.April.2014 Foliere? Sitér dette innlegget Link to post
Lazyjack Svart 7.April.2014 Del på Facebook Svart 7.April.2014 Låner denne tråden litt.....Christensen: Har du noe tips til hvordan man går frem for å foliere en stripe som smalner av? Til trådstarter: Foliering er å lime på plastfolie, slik man gjør med firmanavn, logo osv. på bil. Sitér dette innlegget Link to post
Christensen Svart 7.April.2014 Del på Facebook Svart 7.April.2014 Jeg fikk foliert den brune stripa på Skarpnesen i fjor, svart og fin ble den. Det ble brukt samme type folie som brukes til helfoliering av bil. Stripa har varierende høyde, kantene ble trimmet med barberblad. Lazyjack: tenker du da på en slags dekorstripe? Tror i såfall at det da er enklest å få denne skåret på forhånd hos et profileringsfirma! Sitér dette innlegget Frihet kan kjøpes for penger. I år er 550 liter med blyfri 95 frihet i massevis! Link to post
Havdamen Svart 7.April.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.April.2014 Takk for svar. Vi fikk en prøve på sort folie men krakeleringen skinner igjennom dessverre. Krakeleringen er hvit så det er jo veldig synlig. Jeg har sett mange matte slitte Scand båter, men aldri har jeg sett noe som dette. Jeg antar det er hvitt pga pussemidler som vi bruker for å få båten blank. (Autosol) Kan vi kanskje lakke rett oppå? Jeg mener alt ville vært finere enn sånn som det er nå. Sitér dette innlegget Link to post
JørgenL Svart 7.April.2014 Del på Facebook Svart 7.April.2014 Vi gir gjerne tilbud på folie eller foliering av din Atlantic.Send en forespørsel på post@utd.no , gjerne med bilder av båt , så kan vi få til en hyggelig pris. Vi kan enten sende folie med monteringsanvisning, eller levere ferdig montert. Vårt montørteam reiser fra området Kristiansand til Østfold, vi kan evt. sette deg i kontakt med montører i ditt område. www.utd.no Mvh Jørgen : ) Sitér dette innlegget Link to post
JørgenL Svart 7.April.2014 Del på Facebook Svart 7.April.2014 Takk for svar. Vi fikk en prøve på sort folie men krakeleringen skinner igjennom dessverre. Krakeleringen er hvit så det er jo veldig synlig. Jeg har sett mange matte slitte Scand båter, men aldri har jeg sett noe som dette. Jeg antar det er hvitt pga pussemidler som vi bruker for å få båten blank. (Autosol) Kan vi kanskje lakke rett oppå? Jeg mener alt ville vært finere enn sånn som det er nå. Ser nå at du holder til i Bergen. Reis til en lokal skiltmaker/profileringsdesign, spør om ikke du kan få en ny prøve på en dekkende folie. Alternativt kan stripen folieres først med en grunnfarge, gjerne hvit, for så å legge ny sort blank på denne igjen. Da får du et jevnt likt skinn. Dekkende folie først, gjerne med grått lim, bør gjøre susen. Ellers vet jeg mange gamle scand`er har fått en runde med lakk/maling :-) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.