Lars O Startet 7.April.2014 Link til dette innlegget Startet 7.April.2014 Min hentetråd fra Bergen til Østlandet nærmer seg med stormskritt. Jeg trenger en oppskrift for å få registrert båten min slik at andre kan følge meg på turen. Ett eller annet må jeg ha oversett, da jeg ikke finner ut av det....... Er det noen som har oppskriften? Lars O Sitér dette innlegget Link to post
Framtia Svart 7.April.2014 Link til dette innlegget Svart 7.April.2014 Bruk pc og lag deg en konto på marinetraffic først. Så er det plankekjøring mener jeg å huske. Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
Marida Svart 7.April.2014 Link til dette innlegget Svart 7.April.2014 Når kommer egen tråd her da Lars O? Gjør som Framtia har beskrevet, jeg er ikke datakyndig, men fikk det til. Viktig at du e registrert i Marinetraffic først.. Sitér dette innlegget Link to post
Lars O Svart 7.April.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.April.2014 Er registrert overalt.........kanskje jeg bare er blond? Sitér dette innlegget Link to post
ehrnst Svart 7.April.2014 Link til dette innlegget Svart 7.April.2014 last ned mAIS fra app store / google play. Prøvde for første gang nå, så ut som grei skuring. Sitér dette innlegget Link to post
sap_2000 Svart 7.April.2014 Link til dette innlegget Svart 7.April.2014 (redigert) Last ned mAIS til ipad og/ eller iphone, så trykker du på det blå tannhjulet til høyre i bildet. Der legger du inn alle data på båten (MMSI, kallesignal, type, lenge, bredde osv) samt brukernavn og passord på marinetraffic. Så tut og kjør :-) Redigert 7.April.2014 av sap_2000 (see edit history) Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Lars O Svart 7.April.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.April.2014 Takker sap. Har gjort alt det der nå, men finner "meg" ikke Le Mante, 912570916 Lars O (blond) Sitér dette innlegget Link to post
sap_2000 Svart 7.April.2014 Link til dette innlegget Svart 7.April.2014 (redigert) Og du har trykket på start og får ikke feilmeldinger i linjene under (se bilde)? Kan du ta en screenshot? (Trykk kjapt på begge knapper samtidig på iphone/ pad) Det kan ta litt tid første gangen mener jeg å huske.... Redigert 7.April.2014 av sap_2000 (see edit history) Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
sap_2000 Svart 7.April.2014 Link til dette innlegget Svart 7.April.2014 Der er du på nett og lagt til i "my fleet" :-) Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Lars O Svart 7.April.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.April.2014 Se der ja :-) Den dukket ikke opp hos meg, men får prøve igjen senere Reiser forøvrig til Bergen torsdag kveld og er underveis fredag Lars O Sitér dette innlegget Link to post
sap_2000 Svart 7.April.2014 Link til dette innlegget Svart 7.April.2014 Får ikke opp data eller finner den på søk, men det kan være fordi dataene er nye. Æ, ø og å samt komma kan gi krøll vet jeg. Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Lars Kirkeng Svart 7.April.2014 Link til dette innlegget Svart 7.April.2014 Hva er MMSI number? Sitér dette innlegget Link to post
Lars O Svart 7.April.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.April.2014 Takker for hjelp. Da er det bare å lage ny hentetråd, om ikke menigheten har gått lei, da ;-) Lars O Sitér dette innlegget Link to post
Trawler 42 Svart 7.April.2014 Link til dette innlegget Svart 7.April.2014 Hva er MMSI number? Hei Lars ! Det er et nummer man får tildelt når man registrerer et fartøy til AIS . Maritime Mobile Service Identity (MMSI) Sitér dette innlegget 42 Trawler Europa Style 2 x 180 hk Cummins m/turbo + 11' Rib m 10hk(15) Mercury Viking Hjemmehørende i Kristiansand S Link to post
fluefiskeren Svart 7.April.2014 Link til dette innlegget Svart 7.April.2014 Mmsi nummer får en med vhf lisensen. Sitér dette innlegget Link to post
Lars Kirkeng Svart 7.April.2014 Link til dette innlegget Svart 7.April.2014 Hei Lars ! Det er et nummer man får tildelt når man registrerer et fartøy til AIS . Maritime Mobile Service Identity (MMSI) Ok, takk for svar. Har ikke rotet meg til å ta VHF kurset enda. Men fikk utdelt det på mail nå :-) Sitér dette innlegget Link to post
Chilli Solbris Svart 7.April.2014 Link til dette innlegget Svart 7.April.2014 Hva slags båt skal du nyte turen med? Godt vi får en ny hentetråd! Sitér dette innlegget Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Lars O Svart 7.April.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.April.2014 Vi spanderte på oss en Jeanneau Prestige 36. 2003mod. Lars O Sitér dette innlegget Link to post
Chilli Solbris Svart 7.April.2014 Link til dette innlegget Svart 7.April.2014 Da får du /dere en flott tur! Og vi får mange bilder og gode reportasjer? Sitér dette innlegget Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Pksp Svart 7.April.2014 Link til dette innlegget Svart 7.April.2014 Har noen en direkte link til hvor jeg kan få tildelt MMSI nummer? Prøver og prøver her, men kommer bare til marinetraffic sin førsteside. (Sitter på iPhone) Sitér dette innlegget Link to post
ehrnst Svart 7.April.2014 Link til dette innlegget Svart 7.April.2014 (redigert) http://mob0.marinetraffic.com/ais/generic_form.aspx?mode=add&datasource=SHIP_NOMMSI Hit blir jeg sendt via app på android. Har ikke prøvet noe selv enn å registrere meg og laste ned appen Redigert 7.April.2014 av ehrnst (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Pksp Svart 8.April.2014 Link til dette innlegget Svart 8.April.2014 Takk! Der fikk jeg endelig registrert :) Sitér dette innlegget Link to post
Raymond Romsdal Svart 8.April.2014 Link til dette innlegget Svart 8.April.2014 Når tøffer dere avgårde? Kjører fra Stavanger på lørdag om alt går bra.. Må ordne mais til turen :-D Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 8.April.2014 Link til dette innlegget Svart 8.April.2014 (redigert) Feilpost Redigert 8.April.2014 av Sæbø (see edit history) Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Lars O Svart 8.April.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.April.2014 Hei Raymond. Vi drar fra Bergen fredag morgen Lars O Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.