Jump to content

Lage/kjøpe peilepinne til giret - tips?

nordan family 27

Recommended Posts

Byttet gamlegiret ut med et annet tilsvarende i helgen. Men peilepinnen hadde en litt annen vinkel, og jeg var nødt til å bøye litt på tuten for å få oljekjøleren på plass. Selve peilepinnen er i flatt metall - bøybart i to retninger, og følgelig ikke i de to siste. Nå går den ikke lengre ned i giret.

Finnes det peilepinner å få kjøpt som er fleksible jeg kan klippe til og markere på? I forden min (bil) er det en tynn og fleksibel pinne bøyelig i alle retninger.

Kan jeg lage til noe? Ståltråd?

Tips mottas

Redigert av nordan family 27 (see edit history)

Ja det er rør innvendig i giret som fører den nedover, ja. Men pinnen trenger ikke stå i når jeg ikke måler, men jeg trenger noe som kan tres i når jeg vil sjekke.

Hverken Torshov eller Bilextra skaffer peilepinner, men originalforhandler eller høggern er mulig.

I fravær av andre gode ideer vurderer jeg å kappe av 20-30 cm av vakuum-sugerens (oljeskift-pumpen) sin nederste del av sugeslangen. Den er en form for spiral-slange som har plast eller gummi på utsiden - med andre ord ganske fleksibel. Det er i og for seg Bilteme sin stake-fjær også, og Biltema sin "trekkeledning" for strømledninger. Men dette blir løsninger som jeg kan stappe ned, men ikke la være oppi der under drift i tilflelle rottefelle. Men lengre enn dette har jeg ikke kommet i kreativiteten. Så en nettside som solgte opel og vw peilepinner, men så lenge jeg ikke vet hvor fleksible de er...

Får stoppe innom Ford og høre hva de skal ha

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...