nordan family 27 Posted April 7, 2014 Share Posted April 7, 2014 (edited) Byttet gamlegiret ut med et annet tilsvarende i helgen. Men peilepinnen hadde en litt annen vinkel, og jeg var nødt til å bøye litt på tuten for å få oljekjøleren på plass. Selve peilepinnen er i flatt metall - bøybart i to retninger, og følgelig ikke i de to siste. Nå går den ikke lengre ned i giret. Finnes det peilepinner å få kjøpt som er fleksible jeg kan klippe til og markere på? I forden min (bil) er det en tynn og fleksibel pinne bøyelig i alle retninger. Kan jeg lage til noe? Ståltråd? Tips mottas Edited April 7, 2014 by nordan family 27 (see edit history) Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
nordan family 27 Posted April 8, 2014 Author Share Posted April 8, 2014 Det må da vel være noen som har vært borti behov for å lage seg en peilepinne på en klok måte...... Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
sap_2000 Posted April 8, 2014 Share Posted April 8, 2014 Er det rør innvendig som fører peilepinnen nedover? Bare tenker så den ikke kan komme i kontakt med noe som går rundt der inne... Hva med å kjøpe en slik fleksibel pinne som du har på forden? Kapp og tilpass lengden og sølvlodd den på håndtaket/ korken som passer giret (om den er i metall). Quote Mvh. SAP Link to post Share on other sites More sharing options...
nordan family 27 Posted April 8, 2014 Author Share Posted April 8, 2014 Ja det er rør innvendig i giret som fører den nedover, ja. Men pinnen trenger ikke stå i når jeg ikke måler, men jeg trenger noe som kan tres i når jeg vil sjekke. Hverken Torshov eller Bilextra skaffer peilepinner, men originalforhandler eller høggern er mulig. I fravær av andre gode ideer vurderer jeg å kappe av 20-30 cm av vakuum-sugerens (oljeskift-pumpen) sin nederste del av sugeslangen. Den er en form for spiral-slange som har plast eller gummi på utsiden - med andre ord ganske fleksibel. Det er i og for seg Bilteme sin stake-fjær også, og Biltema sin "trekkeledning" for strømledninger. Men dette blir løsninger som jeg kan stappe ned, men ikke la være oppi der under drift i tilflelle rottefelle. Men lengre enn dette har jeg ikke kommet i kreativiteten. Så en nettside som solgte opel og vw peilepinner, men så lenge jeg ikke vet hvor fleksible de er... Får stoppe innom Ford og høre hva de skal ha Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
sap_2000 Posted April 8, 2014 Share Posted April 8, 2014 Sikkert ikke så dyrt med en peilepinne hos en merkeforhandler. Ellers så kryr det av de på høggerne. Peilepinnen min var vanskelig å lese av. Den var for glatt rett og slett. Vanlig flat pinne. Tok dremmel med sandpapirtrommel og røffet den opp litt. Mye lettere å lese etter det :-) Quote Mvh. SAP Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts