Jump to content

85mod mercury 25 hk - forgasserjustering

r.johnsen

Recommended Posts

noen som har en how-to til dette? :)

kjøpte båt i fjord sommer, rana 13 med 25mercury :) motor starter lett, men jeg må være yderst forsiktig og gi kass etterpå, kan liksåjærne stoppe 4gang før jeg kommer meg fra kaia. ikke kan jeg dorge med den heller, og bakke liker den heller ikke. men med turtall funker den fint.

stopper jeg den og ligger på fjorden og prate med kompisser, så kan man nesten banne på at jeg blir liggende i et kvarter/20min og røkke for og få den i gang.

forje eier har skiftet pakninger på forgasseren så vil tro det bare er en forgasserjustering. be

bensinfilter og plugger var skiftet isammen med forgassersjau.

legger med et bilde av båten, jeg vet ikke hvorfor bildet bre vridd.

https://baatplassen.no/bildearkiv/48/48390/20130809_224956_1.jpg

Man kan jo si at Auskar er inne på noe, men jeg er ikke enig. Hvor hadde verden vært i dag om ingen prøvde noe dem ikke har prøvd før?

Merk deg hvor skruene er å prøv litt, motoren din høres ut som at den får lite bensin. Det kan også være utett rundt pakninger fra forgasser til motor. Kjøp deg en boks startgass og spray litt rund på innsuget mens motoren går, om den forandrer turtall er det utett. Ellers kan det jo være noe rusk i forgasseren eller noe galt med den.

Om det ikke hjelper å skru på justeringene så setter du de der de sto og ser på andre ting. Verre er det ikke :-)

skal jøre det uten verksted, er lastebilmekaniker så nekter og la andre jøre jobben! skulle bare høre om dere hadde noen tips og triks på lager før jeg setter i gang.

beklager skrivefeil, men fordet om jeg har skrivefeil så kan jeg skru. så Auskar kan spare sæ før usaklie kommentara.

Jeg ville tatt av forgasseren og plukket den fra hverandre. Gjør alt gullende rent og sjekk at flottøren er tett og beveger seg som den skal.

Skal ikke mye dritt til i de små dysehullene før motoren blir håpløs på tomgang og få start på.

Etter hva jeg skjønner har forrige eieren hatt service på den,men sjekk selv så er du sikker.

En slik forgasser er enkel mekanikk :wink:

Så setter du isammen igjen og skrur blandeskruen inn og 1,5 runde ut.

tross vær og vind og influensa så lyste det opp idag og formen er bra :)

har hatt av forgasseren og rengjort den, og justert til grunninnstilling. motor ble merkbart mye bedre, går fortsatt ujamt og viser anntydning til og ville stoppe med gasspådrag når den har gått en stund, men starter lett etterpå :)

er nesten lik som denne i takter og fære på tomgang å full gass :)

skal la være forgasseren og fare og få nye plugger og pluggledninger, pluggledningene er ikke værdens beste, så bytter disse også.

venter også på børster til startmotoren så jeg får denne også iorden :)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...