r.johnsen Startet 7.April.2014 Del på Facebook Startet 7.April.2014 noen som har en how-to til dette? :) kjøpte båt i fjord sommer, rana 13 med 25mercury :) motor starter lett, men jeg må være yderst forsiktig og gi kass etterpå, kan liksåjærne stoppe 4gang før jeg kommer meg fra kaia. ikke kan jeg dorge med den heller, og bakke liker den heller ikke. men med turtall funker den fint. stopper jeg den og ligger på fjorden og prate med kompisser, så kan man nesten banne på at jeg blir liggende i et kvarter/20min og røkke for og få den i gang. forje eier har skiftet pakninger på forgasseren så vil tro det bare er en forgasserjustering. be bensinfilter og plugger var skiftet isammen med forgassersjau. legger med et bilde av båten, jeg vet ikke hvorfor bildet bre vridd. https://baatplassen.no/bildearkiv/48/48390/20130809_224956_1.jpg Sitér dette innlegget Link to post
Auskar Svart 7.April.2014 Del på Facebook Svart 7.April.2014 Trordeelike godtå fådenpå verkstedsådu ikjegjer nåkågæli. Serikje utsom duska prøvdæpå noko gassarjusteringsjøl. Menlykkete. Sitér dette innlegget Link to post
Maruma Svart 7.April.2014 Del på Facebook Svart 7.April.2014 Man kan jo si at Auskar er inne på noe, men jeg er ikke enig. Hvor hadde verden vært i dag om ingen prøvde noe dem ikke har prøvd før? Merk deg hvor skruene er å prøv litt, motoren din høres ut som at den får lite bensin. Det kan også være utett rundt pakninger fra forgasser til motor. Kjøp deg en boks startgass og spray litt rund på innsuget mens motoren går, om den forandrer turtall er det utett. Ellers kan det jo være noe rusk i forgasseren eller noe galt med den. Om det ikke hjelper å skru på justeringene så setter du de der de sto og ser på andre ting. Verre er det ikke :-) Sitér dette innlegget Link to post
r.johnsen Svart 7.April.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.April.2014 skal jøre det uten verksted, er lastebilmekaniker så nekter og la andre jøre jobben! skulle bare høre om dere hadde noen tips og triks på lager før jeg setter i gang. beklager skrivefeil, men fordet om jeg har skrivefeil så kan jeg skru. så Auskar kan spare sæ før usaklie kommentara. Sitér dette innlegget Link to post
Lars K Svart 7.April.2014 Del på Facebook Svart 7.April.2014 Jeg ville tatt av forgasseren og plukket den fra hverandre. Gjør alt gullende rent og sjekk at flottøren er tett og beveger seg som den skal. Skal ikke mye dritt til i de små dysehullene før motoren blir håpløs på tomgang og få start på. Etter hva jeg skjønner har forrige eieren hatt service på den,men sjekk selv så er du sikker. En slik forgasser er enkel mekanikk Så setter du isammen igjen og skrur blandeskruen inn og 1,5 runde ut. Sitér dette innlegget Link to post
r.johnsen Svart 7.April.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.April.2014 ja, er bare at jeg ikke tar pakningen da. da blir det straks stillstand i skruinga :) takk for tips :) Sitér dette innlegget Link to post
Lars K Svart 7.April.2014 Del på Facebook Svart 7.April.2014 Det er ikke noe problem så lenge du er forsiktig når du tar den av. Her er et bilde fra jeg renset en Suzuki 25hk forgasser Sitér dette innlegget Link to post
r.johnsen Svart 7.April.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.April.2014 skal vel få det til :) demontere forsiktig og legge alt i rekkefølge, så er vel mye gjort :) Sitér dette innlegget Link to post
Sea Horse Svart 9.April.2014 Del på Facebook Svart 9.April.2014 Mulig at du i tillegg til en rens trenger et forgasserkit med nye slitedeler til forgasseren din. Sitér dette innlegget Link to post
Janoho Svart 9.April.2014 Del på Facebook Svart 9.April.2014 Hei, noen fremgang med forgasseren ? Morro å høre :-) Sitér dette innlegget Link to post
r.johnsen Svart 13.April.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.April.2014 har akkurat fått begynt med motoren :) skal holde dere oppdatert :) Sitér dette innlegget Link to post
r.johnsen Svart 20.April.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.April.2014 tross vær og vind og influensa så lyste det opp idag og formen er bra :) har hatt av forgasseren og rengjort den, og justert til grunninnstilling. motor ble merkbart mye bedre, går fortsatt ujamt og viser anntydning til og ville stoppe med gasspådrag når den har gått en stund, men starter lett etterpå :) er nesten lik som denne i takter og fære på tomgang å full gass :) skal la være forgasseren og fare og få nye plugger og pluggledninger, pluggledningene er ikke værdens beste, så bytter disse også. venter også på børster til startmotoren så jeg får denne også iorden :) Sitér dette innlegget Link to post
r.johnsen Svart 21.April.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.April.2014 båt og motor på testtur i går :) funket utmerket :) litt småfusk, men tatt i betraktning at bensin er ett år gammel og har stått i uisolert kald garasje så kan man ikke klage :) to røkk så er motor i gang :) varm som kald :) vil ikke kveles med igangsetting :) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.