Telf Startet 8.April.2014 Del på Facebook Startet 8.April.2014 Jeg har en Eberspecher D3L som blåser mørk grå røyk ved oppstart dette varer noen minutter , så tenner den og da går den fint. Men noen ganger så må jeg starte flere ganger for å få den til å tenne. Har målt 12.80 V frem til gløderen . Pumpa tikker og går som den skal , jeg kan jo ikke starte den når det ligger andre båter inntil pga. ubehagelig røyk. Noen som har en ide så takker jeg for alle forslag.Moderator har endret emnetittelen. Var opprinnelig Eberspechter hvilket ikke er iht reglene for "Båtforumet".Alle må vennligst lese disse før man poster. Sitér dette innlegget Link to post
znick Svart 8.April.2014 Del på Facebook Svart 8.April.2014 Et raskt søk på nettet sier at hvit/grå røyk og tenningsproblemer sannsynligvis skyldes koks/sot i forbrenningskammeret. Sandblåsing/ultralydbad anbefales for å fjerne dette. Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 8.April.2014 Del på Facebook Svart 8.April.2014 Har akkurat vært hos I.m.s i Sandefjord med min brenner. Den hadde store sotproblemer. Skyldes for lite luft. Hos meg gikk motor på brenner med for lavt turtall. Og dermed for lite luft. Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
zooper Svart 8.April.2014 Del på Facebook Svart 8.April.2014 Jeg har hørt at disse må få lov til å gå en stund hver gang den brukes slik at de blir gode og varme. Mange biler med slikt utstyr, som tar korte truer om vinteren, opplever at brennkammeret blir gjensotet. Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 8.April.2014 Del på Facebook Svart 8.April.2014 Bør nok renses, og kjøres leeenge, slik at dieselrester i eksos osv slutter å ryke. Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Telf Svart 11.April.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.April.2014 Jeg har kjørt den i mange timer så det er ikke det , tror kanskje det må være strømmen , selv om den målte 12, 8 v Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.