HulkHaugen Posted April 8, 2014 Share Posted April 8, 2014 Har i dag en Hanto 24 med 36HK JGM 1800D (BMC/Leyland 1,8) motor og en defekt PRM girkasse med 2:1 utveksling, og en 17x11 propell. Jeg klarer ikke å få tak i en ny 2:1 girkasse, men finner noen med 3:1. Slik jeg forstår det vil denne gi ut 1/3 av turtallet på motor ut på akslingen, og den gamle defekte gav halvparten av motorens turtall. Etter å ha vært i dialog med Maritim så mener de at jeg bør gå for en mindre 16x9 propell, men det er også basert på et urealistisk turtall på 4900 rpm (som står i en manual jeg fant på BMC 1,8). Burde ikke jeg egentlig hatt en større propell og/eller større pitch? Quote Mvh Børre Link to post Share on other sites More sharing options...
hanto1 Posted April 8, 2014 Share Posted April 8, 2014 Du skal ha større propell, kontakt winrace propellers eller andre i bransjen så får du en fornuftig beregning. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts