Jump to content

Bytte fra 2:1 til 3:1 girkasse, hvilken propell?


HulkHaugen

Recommended Posts

Har i dag en Hanto 24 med 36HK JGM 1800D (BMC/Leyland 1,8) motor og en defekt PRM girkasse med 2:1 utveksling, og en 17x11 propell. Jeg klarer ikke å få tak i en ny 2:1 girkasse, men finner noen med 3:1. Slik jeg forstår det vil denne gi ut 1/3 av turtallet på motor ut på akslingen, og den gamle defekte gav halvparten av motorens turtall. Etter å ha vært i dialog med Maritim så mener de at jeg bør gå for en mindre 16x9 propell, men det er også basert på et urealistisk turtall på 4900 rpm (som står i en manual jeg fant på BMC 1,8).

 

Burde ikke jeg egentlig hatt en større propell og/eller større pitch?

Mvh Børre

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can write a topic or comment now, it will be posted after you have registered. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...