kjetillunde Startet 8.April.2014 Link til dette innlegget Startet 8.April.2014 Hvordan fester man åregafler på en GH 10? Jeg har kjøpt disse åregaflene: Hvordan festes den her? Undersiden: Sitér dette innlegget Link to post
Janoho Svart 8.April.2014 Link til dette innlegget Svart 8.April.2014 Hvis åregaffelen er lang nok til å komme gjennom det hvite røret ville jeg boret et hull i enden på den og satt inn en stor saksesplint i syrefast. På en slik måte at den kan rotere men ikke falle ut Sitér dette innlegget Link to post
taunus Svart 8.April.2014 Link til dette innlegget Svart 8.April.2014 En hyssing bundet i det lille hullet nederst, og bundet i noe som er større en hullet gjennom festet. Sitér dette innlegget Link to post
Muren Motorsport Svart 8.April.2014 Link til dette innlegget Svart 8.April.2014 Legg dem i stuerommet i baugen.. Putt dem i di foreviste hull ved behov. ;) Sitér dette innlegget Link to post
Muren Motorsport Svart 8.April.2014 Link til dette innlegget Svart 8.April.2014 Forøvrig sér det ut til att du har kjøpt litt feil type.. På GH'n er der ei "flat" side i holderen til åregaffelen, originalt har åregaffelen også dette lille flate partiet. Så når du setter ned åregaffelen i rett posisjon. å deretter snur den 180 grader. Så sitter den fast.. På det ene bildet av holderen vises det faktisk veldig godt. Sitér dette innlegget Link to post
kjetillunde Svart 8.April.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.April.2014 (redigert) Forøvrig sér det ut til att du har kjøpt litt feil type.. På GH'n er der ei "flat" side i holderen til åregaffelen, originalt har åregaffelen også dette lille flate partiet. Så når du setter ned åregaffelen i rett posisjon. å deretter snur den 180 grader. Så sitter den fast.. På det ene bildet av holderen vises det faktisk veldig godt. Ok. Hvor får man kjøpt slike åregafler? Redigert 8.April.2014 av kjetillunde (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Muren Motorsport Svart 9.April.2014 Link til dette innlegget Svart 9.April.2014 http://www.maritim.no/klar-fritid/arer-og-beslag/aregaffel-plast-48-mm Men sjekk om hullet er 17mm.! Vet di finst i 18mm og. Sitér dette innlegget Link to post
kjetillunde Svart 9.April.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.April.2014 http://www.maritim.no/klar-fritid/arer-og-beslag/aregaffel-plast-48-mm Men sjekk om hullet er 17mm.! Vet di finst i 18mm og. Kjempebra Muren. Tusen takk for hjelpen! Vet du om det er 17mm som er vanligst? Jeg får ikke sjekket før jeg drar til hytta, og da hadde det jo vært greit å kjøpt på Maritim først... Sitér dette innlegget Link to post
Muren Motorsport Svart 9.April.2014 Link til dette innlegget Svart 9.April.2014 Kjempebra Muren. Tusen takk for hjelpen! Vet du om det er 17mm som er vanligst? Jeg får ikke sjekket før jeg drar til hytta, og da hadde det jo vært greit å kjøpt på Maritim først... Jeg skal en tur ut på båten i morra. Har GH 14. regner med det er samme gaflene, tar med skyvelære å måler. :) Sitér dette innlegget Link to post
Muren Motorsport Svart 10.April.2014 Link til dette innlegget Svart 10.April.2014 Hullet var i overkant av 18mm. 1 mm slakke må vell gå bra! :) Sitér dette innlegget Link to post
kjetillunde Svart 10.April.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.April.2014 Burde jeg da ha den du linket til? Altså 17mm? Sitér dette innlegget Link to post
Muren Motorsport Svart 10.April.2014 Link til dette innlegget Svart 10.April.2014 Nei igrunnen ikke.. Men viss du kjøper holder også da? Hullet i båten er 25mm. da har du holder med litt mere kuranta mål, blir under 100lappen for gafler og holder. Sitér dette innlegget Link to post
Muren Motorsport Svart 10.April.2014 Link til dette innlegget Svart 10.April.2014 (redigert) :) http://www.maritim.no/klar-fritid/arer-og-beslag/beslag-aregaffel-nedfellb-plast Redigert 10.April.2014 av Muren Motorsport (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
kjetillunde Svart 11.April.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.April.2014 Nei igrunnen ikke.. Men viss du kjøper holder også da? Hullet i båten er 25mm. da har du holder med litt mere kuranta mål, blir under 100lappen for gafler og holder. Supert! Da kjøper jeg både holdere og åregafler. Kjempesnillt å hjelpe meg Muren. Takk skal du ha! Sitér dette innlegget Link to post
Muren Motorsport Svart 11.April.2014 Link til dette innlegget Svart 11.April.2014 (redigert) Supert! Da kjøper jeg både holdere og åregafler. Kjempesnillt å hjelpe meg Muren. Takk skal du ha! Bare hyggelig! Redigert 11.April.2014 av Muren Motorsport (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.