kjetillunde Posted April 8, 2014 Share Posted April 8, 2014 Hvordan fester man åregafler på en GH 10? Jeg har kjøpt disse åregaflene: Hvordan festes den her? Undersiden: Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Janoho Posted April 8, 2014 Share Posted April 8, 2014 Hvis åregaffelen er lang nok til å komme gjennom det hvite røret ville jeg boret et hull i enden på den og satt inn en stor saksesplint i syrefast. På en slik måte at den kan rotere men ikke falle ut Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
taunus Posted April 8, 2014 Share Posted April 8, 2014 En hyssing bundet i det lille hullet nederst, og bundet i noe som er større en hullet gjennom festet. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Muren Motorsport Posted April 8, 2014 Share Posted April 8, 2014 Legg dem i stuerommet i baugen.. Putt dem i di foreviste hull ved behov. ;) Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Muren Motorsport Posted April 8, 2014 Share Posted April 8, 2014 Forøvrig sér det ut til att du har kjøpt litt feil type.. På GH'n er der ei "flat" side i holderen til åregaffelen, originalt har åregaffelen også dette lille flate partiet. Så når du setter ned åregaffelen i rett posisjon. å deretter snur den 180 grader. Så sitter den fast.. På det ene bildet av holderen vises det faktisk veldig godt. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
kjetillunde Posted April 8, 2014 Author Share Posted April 8, 2014 (edited) Forøvrig sér det ut til att du har kjøpt litt feil type.. På GH'n er der ei "flat" side i holderen til åregaffelen, originalt har åregaffelen også dette lille flate partiet. Så når du setter ned åregaffelen i rett posisjon. å deretter snur den 180 grader. Så sitter den fast.. På det ene bildet av holderen vises det faktisk veldig godt. Ok. Hvor får man kjøpt slike åregafler? Edited April 8, 2014 by kjetillunde (see edit history) Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Muren Motorsport Posted April 9, 2014 Share Posted April 9, 2014 http://www.maritim.no/klar-fritid/arer-og-beslag/aregaffel-plast-48-mm Men sjekk om hullet er 17mm.! Vet di finst i 18mm og. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
kjetillunde Posted April 9, 2014 Author Share Posted April 9, 2014 http://www.maritim.no/klar-fritid/arer-og-beslag/aregaffel-plast-48-mm Men sjekk om hullet er 17mm.! Vet di finst i 18mm og. Kjempebra Muren. Tusen takk for hjelpen! Vet du om det er 17mm som er vanligst? Jeg får ikke sjekket før jeg drar til hytta, og da hadde det jo vært greit å kjøpt på Maritim først... Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Muren Motorsport Posted April 9, 2014 Share Posted April 9, 2014 Kjempebra Muren. Tusen takk for hjelpen! Vet du om det er 17mm som er vanligst? Jeg får ikke sjekket før jeg drar til hytta, og da hadde det jo vært greit å kjøpt på Maritim først... Jeg skal en tur ut på båten i morra. Har GH 14. regner med det er samme gaflene, tar med skyvelære å måler. :) Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Muren Motorsport Posted April 10, 2014 Share Posted April 10, 2014 Hullet var i overkant av 18mm. 1 mm slakke må vell gå bra! :) Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
kjetillunde Posted April 10, 2014 Author Share Posted April 10, 2014 Burde jeg da ha den du linket til? Altså 17mm? Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Muren Motorsport Posted April 10, 2014 Share Posted April 10, 2014 Nei igrunnen ikke.. Men viss du kjøper holder også da? Hullet i båten er 25mm. da har du holder med litt mere kuranta mål, blir under 100lappen for gafler og holder. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Muren Motorsport Posted April 10, 2014 Share Posted April 10, 2014 (edited) :) http://www.maritim.no/klar-fritid/arer-og-beslag/beslag-aregaffel-nedfellb-plast Edited April 10, 2014 by Muren Motorsport (see edit history) Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
kjetillunde Posted April 11, 2014 Author Share Posted April 11, 2014 Nei igrunnen ikke.. Men viss du kjøper holder også da? Hullet i båten er 25mm. da har du holder med litt mere kuranta mål, blir under 100lappen for gafler og holder. Supert! Da kjøper jeg både holdere og åregafler. Kjempesnillt å hjelpe meg Muren. Takk skal du ha! Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Muren Motorsport Posted April 11, 2014 Share Posted April 11, 2014 (edited) Supert! Da kjøper jeg både holdere og åregafler. Kjempesnillt å hjelpe meg Muren. Takk skal du ha! Bare hyggelig! Edited April 11, 2014 by Muren Motorsport (see edit history) Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts