Jump to content

Tråd for båtpåsken 2014

fluefiskeren

Recommended Posts

Så står påsken for døren, og mange gleder seg til herlige dager på og ved sjøen.

Håper vi kan samles og gi tilbakemeldinger i form av tekst og bilder hvordan båtpåsken oppleves for deg ,hvor hen i landet du måtte oppholde deg.

Vi satser på å starte tidlig, og setter kursen mot Husnes allerede i morgen.

Ønsker alle båtforumets medlemmer en fortreffelig påske.

Jeg jobber natt hele påsken, så noen lang påsketur med båten blir det nok ikke. Men når jeg er ferdig har jeg en hel avspaseringsuke å nyte båtlivet på, og da har jeg planer! Så mitt påskereferat kommer nok ikke før etter påske... :smiley:

Fram til da kan jeg forhåpentligvis la meg inspirere ved å lese andres innlegg i denne tråden!

Edited by Pequod (see edit history)

Blir båtpåske på oss i år for første gang på mange år (pleier å feire påske på fjellet hos Svigers), så forventningene er høye, selv om værprognosene sålangt er labre :pray: .

Usikre på hvor vi drar. Er det skjit-vær blir det ikke så langt, da er det å sitte under kalesjen med en god bok, men håper jo at det skal lette, og at vi får luftet seilene for første gang i år (ja, er sent ute pga en dynamo som har vært defekt i hele vinter).

Er spent på hvor mye båter som er ute i påsken. Vi var ute forrige helg, og selv om været vår grått og vått så var det flere båter i bredden på de populære friluftsråds-bryggene.

Ønsker uansett alle BP medlemmer en riktig god påske :cheers: .

Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie

Det blir nok å cruise rundt omkring i Ryfylke samt kanskje en tur til Kvitsøy og opp til Skudeneshavn om været tillater det. Ombo og Kvitsøy var våre favoritthavner i fjor påske, men da var jo været utrolig flott også.

Uansett så blir det nok båtpåske med start allerede nå til helgen.

Paasken blir I transit fra Las Palmas til Rio De Janeiro.

Dep. Palmas Palmesondag.

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Ja endelig i år blir det påske på sjøen, hvor lenge og lang turen blir får værgudene bestemme, men fra Fevik havn blir det strekningen mellom Lillesand og Kragerø. Båt på sjøen i går så nå kribler det virkelig for å sette sjøbein. Ønsker alle en god og solrik Påskeferie.

T'Ra Pia

Montere toalett, flytte batteribanker, kjøre systemrens, stoffing og forhåpentligvis slipping. Men jeg tipper at slippingen først blir etter påske. Skal iallefall kose meg!!!

Så var påsken i gang.

Fin tur til Husnes mes sol som viste seg etter en grå dag her vest.

Herlig å komme ombord og være på tur, deyte har vi gledet oss til i hele vinter.

3 båter i gjestehavna i kveld, men det kommer nok flere i morgen.

bilde

Ja, påsken er i gang. Godt å se at det er flere enn oss som starter tidlig.

Flid gikk fra Tanumstrand/ Grebbestad etter frokost i dag. Nesten hele havnen på Tanum er opptatt av vinterliggere.

En overskyet vindstille dag i sakte fart Sydover. Vi landet i Hunnebostrand ved lunchtider, god mat på Bella Gestis!

Ikke mye trafikk av andre båter i dag, vi traff en norsk Scand Syd for Tanum, det var det hele.

Ja så begynner det å røre på seg, flere båter kommet til her på Husnes i kveld, og på webcam fra Rosendal ser jeg det har kommet båt også.

Fin dag med gode turer, nå er middagen inntatt, og nå sitter vi og koser oss med en lille

Nye båten er kjørt fra Trondheim til Ålesund i dag!

Planen var da mannskapsbytte og overlevering i morgen. Så fortsette til Bergen,men værmeldingene sier desverre at

Den blir liggende inntil videre.:( Så det går mot en motvillig båtløs påske!

Vannet ser blikkstille ut jo, kurthelg? Vi ligger i gjestehavn noen fjorder vestover, og her drar det grov sjø ;--) noen som har gått utaskjærs idag og vet status? Værmeldinga lover ikke godt for liten etappe idag :--)

1397295769.jpgJa må si bilde var fra i gårkveld, men dette er tatt nå, men ser at det bryter utpå. Vi blir her. Så for de som ikke må forflytte seg ligg å ha det greit.

Vi kansellerte helgens fjelltur pga sykdom (forkjølelse og omgangssyke). Innen tirsdag må båten (som ligger klar) vekk fra vinterplassen i Leangbukta, men jeg har 6-7 båter utenfor meg som låser meg inne med baugfortøyningene sine. 2-3 av disse har ikke begynt å ta av presenningen ennå, så jeg får vel ikke ut båten før siste frist. Det passer egentlig veldig dårlig ettersom vi plutselig er hjemme og kunne brukt båten en dag eller to. På tirsdag blir det større båt til København. Den er ihvertfall ikke låst inne. :-)

Ganske irriterende at Leangbukten ikke pålegger de som ligger ytterst på "stableplassene" å fjerne seg først eller ihvertfall fjerne baugtrossene så vi på innsiden kommer oss forbi. De kunne om ikke annet arrangert en "flyttedag" hvor alle måtte stille og senke fortøyningene sine så de som var klare innenfor kunne komme seg ut. Jeg har ikke lyst å gå på egenhånd å løsne og senke fortøyningene på ukjente båter. I verste fall må jeg skjøte og fikse for å få tauenene dypt nok, og i prosessen er det garantert minst én som blir sint fordi noen har rørt fortøyningene til vedkommende.

SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL

Skjønner veldig godt frustrasjonen din, håper det ordner seg og god tur til Kjøben

Kvinnherad har tatt imot sin dose av nedbør det siste døgnet, men nå har det heldigvis lettet slik at det var mulig å få seg en god spasertur.

Snakket nettopp med en som kom fra Rosendal, der hadde det vært noe voldsomt med vind i natt og tidligere i dag.

Nå er det pinnekjøtt, og imorgen tenker jeg vi flytter litt på oss, muligens litt lenger utover.

Kjørte båte, Hasla 27 fra Mandal til Lenefjorden i Vest-Agdre. Underveis fikk vi ganske grov sjø. Fikk testet båten. Tok sjøen utrolig bra. Komm inn i smulere farvann. En herlig tur som endte i Båly, Lindesnes. Ble overnatting i Båly. Skulle videre inn Lenefjorden i dag. Da vi startet opp ville ikke båten rikke seg. Fant fort ut at akslingen hadde glidd ut. Hva gjøren? Regnet med at båten skulle ligge ved kai til i morgen og få servicemann ombord. Da kom mannen til hun som driver gjestehavna og spurte om vi hadde trøbbel. Han så på akslingen og startet reparasjon, etter to timer var vi på veg. En utrolig flott service. Denne havna kan bare annbefales. Båten gikk utrolig flott. Nå ligger den i sin rette havn. Ønsker dere alle her på forumet en riktig god påske :thumbsup: