fluefiskeren Posted April 9, 2014 Share Posted April 9, 2014 Så står påsken for døren, og mange gleder seg til herlige dager på og ved sjøen. Håper vi kan samles og gi tilbakemeldinger i form av tekst og bilder hvordan båtpåsken oppleves for deg ,hvor hen i landet du måtte oppholde deg. Vi satser på å starte tidlig, og setter kursen mot Husnes allerede i morgen. Ønsker alle båtforumets medlemmer en fortreffelig påske. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Pequod Posted April 9, 2014 Share Posted April 9, 2014 (edited) Jeg jobber natt hele påsken, så noen lang påsketur med båten blir det nok ikke. Men når jeg er ferdig har jeg en hel avspaseringsuke å nyte båtlivet på, og da har jeg planer! Så mitt påskereferat kommer nok ikke før etter påske... Fram til da kan jeg forhåpentligvis la meg inspirere ved å lese andres innlegg i denne tråden! Edited April 9, 2014 by Pequod (see edit history) Quote Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post Share on other sites More sharing options...
Erik Posted April 9, 2014 Share Posted April 9, 2014 Blir båtpåske på oss i år for første gang på mange år (pleier å feire påske på fjellet hos Svigers), så forventningene er høye, selv om værprognosene sålangt er labre . Usikre på hvor vi drar. Er det skjit-vær blir det ikke så langt, da er det å sitte under kalesjen med en god bok, men håper jo at det skal lette, og at vi får luftet seilene for første gang i år (ja, er sent ute pga en dynamo som har vært defekt i hele vinter). Er spent på hvor mye båter som er ute i påsken. Vi var ute forrige helg, og selv om været vår grått og vått så var det flere båter i bredden på de populære friluftsråds-bryggene. Ønsker uansett alle BP medlemmer en riktig god påske . Quote Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie Link to post Share on other sites More sharing options...
Allegro27 Posted April 9, 2014 Share Posted April 9, 2014 Vi tenkte oss en liten tur til Skagen i påska i år dersom været tillater det. (Det ser det ut som..) Er det flere som tenker seg dit? Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Don Camillo Posted April 9, 2014 Share Posted April 9, 2014 Det blir nok å cruise rundt omkring i Ryfylke samt kanskje en tur til Kvitsøy og opp til Skudeneshavn om været tillater det. Ombo og Kvitsøy var våre favoritthavner i fjor påske, men da var jo været utrolig flott også. Uansett så blir det nok båtpåske med start allerede nå til helgen. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Mariell Posted April 9, 2014 Share Posted April 9, 2014 Paasken blir I transit fra Las Palmas til Rio De Janeiro. Dep. Palmas Palmesondag. Quote MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post Share on other sites More sharing options...
kurthelg Posted April 9, 2014 Share Posted April 9, 2014 Ja endelig i år blir det påske på sjøen, hvor lenge og lang turen blir får værgudene bestemme, men fra Fevik havn blir det strekningen mellom Lillesand og Kragerø. Båt på sjøen i går så nå kribler det virkelig for å sette sjøbein. Ønsker alle en god og solrik Påskeferie. T'Ra Pia Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
valvolainen Posted April 9, 2014 Share Posted April 9, 2014 Montere toalett, flytte batteribanker, kjøre systemrens, stoffing og forhåpentligvis slipping. Men jeg tipper at slippingen først blir etter påske. Skal iallefall kose meg!!! Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Lina III Posted April 10, 2014 Share Posted April 10, 2014 Har nettopp ankommet Ekenäs på Koster. Kun 3 gjestebåter så langt, men det blir nok mye båt her og andre steder på Koster i påsken:-) Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
fluefiskeren Posted April 10, 2014 Author Share Posted April 10, 2014 Så var påsken i gang. Fin tur til Husnes mes sol som viste seg etter en grå dag her vest. Herlig å komme ombord og være på tur, deyte har vi gledet oss til i hele vinter. 3 båter i gjestehavna i kveld, men det kommer nok flere i morgen. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Flid Posted April 10, 2014 Share Posted April 10, 2014 Ja, påsken er i gang. Godt å se at det er flere enn oss som starter tidlig. Flid gikk fra Tanumstrand/ Grebbestad etter frokost i dag. Nesten hele havnen på Tanum er opptatt av vinterliggere. En overskyet vindstille dag i sakte fart Sydover. Vi landet i Hunnebostrand ved lunchtider, god mat på Bella Gestis! Ikke mye trafikk av andre båter i dag, vi traff en norsk Scand Syd for Tanum, det var det hele. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
fluefiskeren Posted April 11, 2014 Author Share Posted April 11, 2014 Ja så begynner det å røre på seg, flere båter kommet til her på Husnes i kveld, og på webcam fra Rosendal ser jeg det har kommet båt også. Fin dag med gode turer, nå er middagen inntatt, og nå sitter vi og koser oss med en lille Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Framtia Posted April 11, 2014 Share Posted April 11, 2014 (edited) fire dager i fjellheimen først, så starter båtpåska på onsdag... Edited April 11, 2014 by Framtia (see edit history) Quote Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post Share on other sites More sharing options...
GEHU Posted April 11, 2014 Share Posted April 11, 2014 Nye båten er kjørt fra Trondheim til Ålesund i dag! Planen var da mannskapsbytte og overlevering i morgen. Så fortsette til Bergen,men værmeldingene sier desverre at Den blir liggende inntil videre.:( Så det går mot en motvillig båtløs påske! Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
kurthelg Posted April 12, 2014 Share Posted April 12, 2014 Flott start på båtpåske, nå i Sandvika, blåser godt men ligger trygt. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
JørgenL Posted April 12, 2014 Share Posted April 12, 2014 Vannet ser blikkstille ut jo, kurthelg? Vi ligger i gjestehavn noen fjorder vestover, og her drar det grov sjø ;--) noen som har gått utaskjærs idag og vet status? Værmeldinga lover ikke godt for liten etappe idag :--) Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
kurthelg Posted April 12, 2014 Share Posted April 12, 2014 Ja må si bilde var fra i gårkveld, men dette er tatt nå, men ser at det bryter utpå. Vi blir her. Så for de som ikke må forflytte seg ligg å ha det greit. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
JørgenL Posted April 12, 2014 Share Posted April 12, 2014 Så stille og rolig ut den plassen der :-) Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
fluefiskeren Posted April 12, 2014 Author Share Posted April 12, 2014 GEHU, vi føler med deg, dumt du ikke har tid til å vente et par dager, er jo meldt bedre vær med mindre vind over helga. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
kurthelg Posted April 12, 2014 Share Posted April 12, 2014 GEHU jeg føler med deg, aldri noe kjekt å ikke få utført planene. Men det løser seg ettehver⚓️⚓️⚓️ Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Popeye70 Posted April 12, 2014 Share Posted April 12, 2014 Vi kansellerte helgens fjelltur pga sykdom (forkjølelse og omgangssyke). Innen tirsdag må båten (som ligger klar) vekk fra vinterplassen i Leangbukta, men jeg har 6-7 båter utenfor meg som låser meg inne med baugfortøyningene sine. 2-3 av disse har ikke begynt å ta av presenningen ennå, så jeg får vel ikke ut båten før siste frist. Det passer egentlig veldig dårlig ettersom vi plutselig er hjemme og kunne brukt båten en dag eller to. På tirsdag blir det større båt til København. Den er ihvertfall ikke låst inne. :-) Ganske irriterende at Leangbukten ikke pålegger de som ligger ytterst på "stableplassene" å fjerne seg først eller ihvertfall fjerne baugtrossene så vi på innsiden kommer oss forbi. De kunne om ikke annet arrangert en "flyttedag" hvor alle måtte stille og senke fortøyningene sine så de som var klare innenfor kunne komme seg ut. Jeg har ikke lyst å gå på egenhånd å løsne og senke fortøyningene på ukjente båter. I verste fall må jeg skjøte og fikse for å få tauenene dypt nok, og i prosessen er det garantert minst én som blir sint fordi noen har rørt fortøyningene til vedkommende. Quote SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post Share on other sites More sharing options...
fluefiskeren Posted April 12, 2014 Author Share Posted April 12, 2014 Skjønner veldig godt frustrasjonen din, håper det ordner seg og god tur til Kjøben Kvinnherad har tatt imot sin dose av nedbør det siste døgnet, men nå har det heldigvis lettet slik at det var mulig å få seg en god spasertur. Snakket nettopp med en som kom fra Rosendal, der hadde det vært noe voldsomt med vind i natt og tidligere i dag. Nå er det pinnekjøtt, og imorgen tenker jeg vi flytter litt på oss, muligens litt lenger utover. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
fluefiskeren Posted April 13, 2014 Author Share Posted April 13, 2014 Det ble ikke utover, men litt lenger inn i fjorden Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
akva Posted April 13, 2014 Share Posted April 13, 2014 Kjørte båte, Hasla 27 fra Mandal til Lenefjorden i Vest-Agdre. Underveis fikk vi ganske grov sjø. Fikk testet båten. Tok sjøen utrolig bra. Komm inn i smulere farvann. En herlig tur som endte i Båly, Lindesnes. Ble overnatting i Båly. Skulle videre inn Lenefjorden i dag. Da vi startet opp ville ikke båten rikke seg. Fant fort ut at akslingen hadde glidd ut. Hva gjøren? Regnet med at båten skulle ligge ved kai til i morgen og få servicemann ombord. Da kom mannen til hun som driver gjestehavna og spurte om vi hadde trøbbel. Han så på akslingen og startet reparasjon, etter to timer var vi på veg. En utrolig flott service. Denne havna kan bare annbefales. Båten gikk utrolig flott. Nå ligger den i sin rette havn. Ønsker dere alle her på forumet en riktig god påske Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
fluefiskeren Posted April 13, 2014 Author Share Posted April 13, 2014 Skikkelig solskinnshistorie, godt å høre om, og noe som helt sikkert gjorde turen ekstra hyggelig for deg. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts