akva Svart 13.April.2014 Link til dette innlegget Svart 13.April.2014 Det gjorde på dagen og turen videre helt topp. Fantastisk bra Sitér dette innlegget Link to post
Tommy_H. Svart 13.April.2014 Link til dette innlegget Svart 13.April.2014 (redigert) Det ble ikke utover, men litt lenger inn i fjorden Du ligger i Uskedalen ja. ;-) Lå på akkurat samme plassen for to uker siden. I dag ligger vi på Leirvik, kommer fra to overnattinger på Fitjar. Muligens Romsa i morgen. Er forøvrig godt kjent med Baltic, Hadde en -85 mod. i 9 år og en -06 mod. i to år. Redigert 13.April.2014 av Tommy_H. (see edit history) Sitér dette innlegget Viknes 1030 K3 [url="http://www.bergensmotorbat.no Link to post
Astor Svart 13.April.2014 Link til dette innlegget Svart 13.April.2014 Litt spesiell påske for oss i Astor. Turen fra Storsand til Koster gikk som forventet. Mye sjø ved Strømtangen og over Sekken. Vel fremme blir vi møtt av gode venner. Skipper er grå blå i ansiktet får jeg høre. Etter noen timer i hyggelig lag i en vennebåt er det tid for å køye. Smerter i begge armene og i nakke, bryst og hals er trolig at man brukte litt ekstra krefter ved fortøyning. Muskelstrekk. Ut på natten blir smertene utålige og jeg vekker kona og sier at jeg trenger legetilsyn. Vi er jo på Nord-Koster som en øy. Jeg kaller opp Sweden Rescue på K-16. De spør om tilstand til Astor noe jeg bekrefter er svært god tross høy alder. Det er værre med skippern. De sender Redningsskøyte fra Strømstad og legehelikoptet da de tegner med at det er hjertesmerter. De som først ankommer er tre mann fra den lokale brannkåren på øya. Deretter skøyta som vi blir med inn til Strømstad med. Smertene er borte akkurat nå så jeg ber om å få slippe turen til Gøteborg med helikopteret. Fra Strømstad bærer det avgårde til legevakta i Halden. Deretter til sykehuset i Fredrikstad med en ny ambulanse. Smertene er uuholdlige og blir til slutt sendt avgårde med sirener og blålys til Riksen. Men du verden for en service jeg fikk hele veien. På Riksen ble jeg kjørt rett inn for utblokking av to blodårer. Et innfark hadde vist seg. Nå ligger jeg, 48- timer senere, på Drammen Sentralsykehus. Friskere enn på lenge. En stor takk til kona som fulgte meg hele veien. Klart jeg var redd. Fire sykehus på samme antall timer. Når jeg leser VG på lørdag står det at Norge er best på hjertetoppen. Den trengte jeg akkurat da. Astor blir tatt vare på av gode båtvenner på Koster. Den skal vi hente senere i påsken. Har i dag vært ute i gangene og gått. Gått i trapper og prøvene viser at snart er jeg hjemme. Ville bare dele denne påskehistorien med dere. God påske kjære båtvenner! Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
valvolainen Svart 13.April.2014 Link til dette innlegget Svart 13.April.2014 Kunne fort gått gale med slike avstander i tid. God bedring! Sitér dette innlegget Link to post
fluefiskeren Svart 13.April.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.April.2014 (redigert) Stemmer det Tommy.H :-) Blir her til onsdag, så er båtpåsken desverre over for denne gang, men satser på mange fine turer videre utover våren og sommeren. Herlig film..... Ja, vi er veldig fornøyd med Balic,en vår:-))) Astor, godt å høre det gikk bra med deg! Skummel sak som heldigvis endte godt. God bedring. Redigert 13.April.2014 av fluefiskeren (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
TMS Svart 13.April.2014 Link til dette innlegget Svart 13.April.2014 Godt det gikk så bra, Astor :-) Sitér dette innlegget TMS Link to post
VannTro Svart 13.April.2014 Link til dette innlegget Svart 13.April.2014 Dette var ikke noe hyggelig å lese Astor, men det endte heldigvis på best mulig måte. Det er veldig bra at du er en av de som reagerer og ber om hjelp når du merker noe er som det ikke skal være, men du kunne nok reagert enda tidligere. Veldig fint at redningstjenester fungerer prikkfritt når man trenger dem ! Sitér dette innlegget Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post
Compromise Svart 13.April.2014 Link til dette innlegget Svart 13.April.2014 Astor; For en påske krim! Godt at du reagerte selv. Vi gutta er ikke så flinke til det før det er for sent. Kan nok tenke meg at frua var mer bekymret enn du var når det stod på. Godt å høre at det gikk bra til slutt. Hilser så mye fra oss i Skipet 5 og Chanty. God bedring. Sitér dette innlegget /per Link to post
MaSa Svart 13.April.2014 Link til dette innlegget Svart 13.April.2014 Godt reagert astor! Og god bedring og lykke til :) Sitér dette innlegget Vi bor ved vannet, jobber med havet, lever på vannet og elsker havet :) Link to post
At-le Svart 13.April.2014 Link til dette innlegget Svart 13.April.2014 God bedring. Astor ;) vi skal båt påskeferie indre oslofjorden. God påske Sitér dette innlegget Link to post
LALUNA II Svart 13.April.2014 Link til dette innlegget Svart 13.April.2014 Oi. Ja dette ble nok ikke som forventet astor men godt du kom deg tidsnok til medisinmannen. ....du får ha god bedring. Hilsen oss i laluna II. Vi er ikke kommet på vannet enda så blir nok. I laluna og tar noe båtpuss :-) Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
GEHU Svart 13.April.2014 Link til dette innlegget Svart 13.April.2014 Måtte desverre jobbe Man-Onsd så kunne ikke bli i ålesund.Nå har jeg vært heldig og fått lånt en båtplass der oppe,satser på å reise opp igjen på Torsd og da har jeg helgen på og komme meg nedover! Satser på at det skal gå bra ! :) Gi gjerne beskjed om det er noen andre som har tenkt seg fra Ålesund mot Bergen i løpet av påsken! Sitér dette innlegget Link to post
Tommy_H. Svart 13.April.2014 Link til dette innlegget Svart 13.April.2014 Bare 8 overnattinger igjen i båten denne påsken nå. ;-) Sitér dette innlegget Viknes 1030 K3 [url="http://www.bergensmotorbat.no Link to post
Festina Lente IV Svart 14.April.2014 Link til dette innlegget Svart 14.April.2014 Det der var en opplevelse jeg absolutt ikke unner deg. Men det var bra du fikk den nødvendige hjelpen, og at noen kunne passe på Astor mens du og fruen var borte. Håper du får en rask recovery, slik at du får noen avslappingsdager i båten i påskehelgen. Det var vel ikke den sightseeingen du hadde tenkt deg i påsken, men alternativet kunne blitt fryktelig trist og værre. Fortsatt god påske, og god bedring. Sitér dette innlegget Båthistorikk fra 1959: Tresnekke, 20 fot, Penta 2 sylinder, bensin. Trebåt, klinkbygget, 16 fot, Johnson 5.5 HK. Mørebas 16 fot, Johnson 25 HK. Trifoil 15 fot, Mercury 35 HK. Trifoil 17 fot, Mercury 65 HK. Myra 21, Volvo MD2B. Furuholmen 30, Farrymann 30HK. Skarpnes 30, Volvo MD40B. Broom 37 Ocean, 2x Perkins 6.356 HM. GibSea 522 Master, genoa, 96 kvm, storseil, 54 kvm, Perkins 4.236, 80 HK. Link to post
Mariell Svart 14.April.2014 Link til dette innlegget Svart 14.April.2014 Det var da en lei start på Påsken Astor. Enda godt det gikk bra. God bedring. Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
Astor Svart 14.April.2014 Link til dette innlegget Svart 14.April.2014 (redigert) Fjernet Redigert 14.April.2014 av Astor (see edit history) Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Erik Svart 14.April.2014 Link til dette innlegget Svart 14.April.2014 Bra at det gikk bra Astor. God bedring Hva er status ute sålangt i Påska, er det mye båter på tur? Vi kommer oss ikke ut før Onsdag utpå dagen, og lurer på om det har noen hensikt å gå til de populære stedene, eller om vi skal satse på de litt mindre besøkte stedene for å finne oss plass. Det er sen Påske i år, og meldt sol og fint også i slutten nå, og erfaringen fra forrige helg tilsier at det kan bli trangt om plassen på bryggene ihvertfall.. Sitér dette innlegget Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie Link to post
Svensk Svart 14.April.2014 Link til dette innlegget Svart 14.April.2014 (redigert) Här kommer "kryapådig" hälsningar även från Sverige till Astor. En om kanske dålig tröst att jag upplevede samma sak i januari förra året och vet vilka smärtor och ångest Du upplevde. Kan även nämna att jag i dag är mycket pigg och har tränat upp konditionen vilket även Du kommer att få. Du kommer snart att vara mycket piggare än före Du blev sjuk. Gott att vi bor i länder med bra sjukvård. Krya på dig och ha en så god påsk som möjligt. OBS LYSSNA NU PÅ LÄKARNAS RÅD. Redigert 14.April.2014 av Svensk (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
navid Svart 14.April.2014 Link til dette innlegget Svart 14.April.2014 Vi er flere i "samme båt" Astor! Jeg var også gjennom det samme for 19 år siden. God bedring til deg fra oss to i Kathleen! Sitér dette innlegget Link to post
MaSa Svart 14.April.2014 Link til dette innlegget Svart 14.April.2014 Da var iallefall MaSa på vei ut igjen etter en dag hjemme ! Kona på jobb og barna med svigers på hytta ! Da koser jeg meg alene! Vet ikke hvir jeg går enda! 3 alternativer Valle, Kragerø eller langøykilen ! Sitér dette innlegget Vi bor ved vannet, jobber med havet, lever på vannet og elsker havet :) Link to post
fluefiskeren Svart 14.April.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.April.2014 Erik: Kan ikke gi status for Ryfylke, men med værmeldingene som du viser til så blir det nok en del som vil utpå, det blir vel kanskje en del trafikk på onsdag, Sauda og Sand har vel en god del båt, hadde vært fint å fått situasjonsrapport derfra. Kvinnherad, her er det ennå rolig, ikke så mange båtene og se, men som sagt erfaringsmessig kommer hovedtyngden nå de neste dagene. Sitér dette innlegget Link to post
JørgenL Svart 14.April.2014 Link til dette innlegget Svart 14.April.2014 Da var iallefall MaSa på vei ut igjen etter en dag hjemme ! Kona på jobb og barna med svigers på hytta ! Da koser jeg meg alene! Vet ikke hvir jeg går enda! 3 alternativer Valle, Kragerø eller langøykilen ! Hvis du drar til Kragerø , oppdater oss gjerne med status på bryggeanlegg. Vann, strøm og fellesareal :-) Sitér dette innlegget Link to post
Erik Svart 14.April.2014 Link til dette innlegget Svart 14.April.2014 Status i gjestehavna i Stavanger sentrum pr nå er ihvertfall at det ligger 5 båter og er nesten tomt. Flott seilvind nå, men det blir nok fort kaldt hvis man ikke er godt polstret i vestaværet. Sitér dette innlegget Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie Link to post
navid Svart 14.April.2014 Link til dette innlegget Svart 14.April.2014 ......... Sauda og Sand har vel en god del båt, hadde vært fint å fått situasjonsrapport derfra.......... Rapport fra Sauda: Opphold og delvis overskyet. Varierende svak vind fra nord-øst. 29 båter så langt. Snøgrensa ligger et stykke oppe i lia, så ta med sykkelen isteden for skia Værvarslet ser da lovende ut for påskehelga Sitér dette innlegget Link to post
MaSa Svart 14.April.2014 Link til dette innlegget Svart 14.April.2014 Ligger i Kragerø nå, er vel 7 båter her! Fantastisk og være på sjøen jeg kommer alene med fralandsvind og vil få problemer ned og legge meg til. Men her er det help og få:) Båtfolk er flotte folk :) Kommer tilbake med info angående tilbud og service innen en stund Sitér dette innlegget Vi bor ved vannet, jobber med havet, lever på vannet og elsker havet :) Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.