Jump to content

Tråd for båtpåsken 2014

fluefiskeren

Recommended Posts

Her på Oscarsborg er det heller vått og blåset nå. Se mitt webkamera. Og folk har ikke forstått at når det står oppslag om kun 600W pr. båt, så går hovedsikringen når varmtvannsberederne og vifteovnene står på full guffe. Men vi får klare oss uten landstrøm, og med Ebern på, har vi det godt og vart i båten.

Lars H.
mitt webkamera

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Så kommer det en liten rapport från Sverige.

En norrman skulle sagt att det blåser hattar o halm (???) och vi säger skeddvörna men menar samma.

Första gången i mitt 40 åriga båtliv jag inte klarat att lägga tii där jag vill på grund av vinden. 8 hk både i för och akter räckte inte till på långa vägar trotts

mycket ah på batteri.

Vind mätaren visade drygt 30 m/ sek i byarna. Det fick bli Malmöns gamla hamn i stället för marinan. Nu går 2 Eber 4Kw för fullt för att torka upp då min fru glömt att stänga takluckan i ruffen.

I morgon kommer vädret vi alla väntat och vårt Svenska väder är det bästa (inte i dag).

Provat en ny rom till ankardramm. Diplomatiko och smakar utmärkt. Bättre än Zacapa och halva priset.

En glad påsk på Er.

Skjærtorsdag startet med regn og stiv kuling på sørlandskysten som vår svenske venn også erfarte i sin kjente havn. Men vi trosset dritværet og kvelden i går ble det flott vær her i innløpet til Reddals kanalen

bilde lot seg ikke opplaste. Dårlig nett her.

Skjærtorsdag startet med regn og stiv kuling på sørlandskysten som vår svenske venn også erfarte i sin kjente havn. Men vi trosset dritværet og kvelden i går ble det flott her i innløpet til Reddals kanalen

Redigert av kurthelg (see edit history)

Var tøffe forhold på Ekenes koster i dag og ble ikke bedre når kosterbåten kom i stor fart gjennom havna.

Røket fortøyning på utriggere, masse tau som har røket, pullere røyk tvers av, en fikk pullere sin revet av gjennom dekket, gelcoat skader, knuste daviterne osv.

Men alle båteiere hjalp til for å begrense skadene.

Hvordan har det vært i kostersundet?

Båter: Delta seiljolle, Selco 13, Europa seiljolle, Trebåt (Øvre Tune ett eller annet) Laser seiljolle, GH 14, With 13, Solux 760 TC (AC), Bombard Tropic, Master 820, Flem 350,

Galeon 390, Mercury Rib Medlem i Redningsselskapet Båtplass i Råde båtforening

Flott å se at dere er på plass igjen Astor :thumbsup:

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Litt vind på Borgen i morgentimene men ellers en fin dag her inne i fjorden.

Redningsskøyta har heller ikke plaget oss med hekksjø på noen dager, ellers er det på det nærmeste fullt her i kveld. En del strømproblemer men vertskapet har ordnet opp så godt de kan.

I morgen har havnekroa lovet lammekjøtt fra grillen.

Redigert av Flid (see edit history)

1120 m.o.h på grisesmale Madshus fra 90 tallet med rottefella bindinger er vel ikke det hotteste i dag.

Legg man til myk snø og ekstremt dårlig trent kropp så er det fullkomment.

Eller ikke? Man må jo ned igjen. Gikk jo faktisk dobbelt så lenge å komme ned som opp, men god underholdning for de andre regner eg med det blei.

Ørstafjorden i bakgrunnen.

bilde

Greit å komme ned til havoverflaten igjen og mer vante omgivelser, og du å du kor godt det var med en klikk..

bilde

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...