Jump to content

Nybåten, en Ryds 560 HT

bilo3

Recommended Posts

• 6 måneder senere...

På tide å skrive litt her kanskje..

I januar skulle jeg sette båten på land for å gjøre litt småfix på den, blant annet montere rekkverk (heter det det?) på baugen. Da jeg skulle tilte ned motoren skjedde det ingen ting, så jeg måtte ro med en paddelåre for å få båten til båtoppsettet.

Heldigvis bare 100 meter :)

Da jeg hadde fått båten på land, og i hus, kulle jeg konstantere at el-motoren til powertrimmen var gåen pga rust.

bilde

Jeg lette rundt omkring for å få tak i ny, og i Norge fant jeg motor fra 4700 kr til 15800 kr !! Den til 15800 kr hadde rigtignok livstidsgaranti, men uansett !!

Til slutt fant jeg en ny på ebay til 1700 kr med frakt og toll, så jeg bestillte den.

I dag kom den, og den så veldig bra ut !!

bilde

Lakken på selve motorhuset virka litt tynn, og jeg ville jo ikke at den skulle ruste opp, så jeg pussa over med litt smergel, og klargjorde den for maling.

bilde

Nå har motorn fått to gode strøk med hammerite, og den skal få et strøk eller to i mårra og, så tror jeg det blir bra :)

bilde

bilde

Gleder meg til å få båten ut igjen :)

• 2 måneder senere...
  • 3 år senere...

det du kan oppleve er at skroget ikke trives like godt i sin nye toppfart  - men belastningen i cruisefart blir jo ca den samme.  (+50 kg ekstra motor da :smiley: )     Går ut fra at skrog og speil er i god stand og føles stabilt og fint?  

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

• 5 år senere...

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...