Jump to content

Noen med optimax som kan teste noe for meg?

EirikOptimax

Recommended Posts

Jeg har en Mercury Optimax 75 hk (2006).

Sliter med en alarm som slår inn på 4000 rpm. Har sjekket det meste, men trenger litt hjelp fra en med samme motor. For skulle gjerne visst på hvilket turtall alarmen slår inn når motoren ruses i fri. Og hva skjer om man pusher på enda litt mer gass? Skjønner hvis det ikke frister å gjøre, men skulle noen ha lyst til å teste, hadde det vært glimrende :) Min øker ikke, men "pumper" når jeg gjør det.

Viser det seg at en "frisk" motor reagerer på samme måte som min på 4000 rpm, så er det trolig TPS'en som er gåen.

Er ikke en coil som har tatt kvelden?

På min EFI stoppet den på 4500o/min mot normal 5900, fikk alarm. Da var en coil gåen, og den gikk kun på 3 av 4 sylindere.

Antar der et sjekket, men om ikke, så kan du jo ta av kontakten til en og en coil, og dersom det ikke er noen forskjell så har du funnet den som har feil.

Skal dog nevnes at motor gikk ganske urent når en sylinder fusket da, mye vibrasjoner. Og om din går kun på to av tre, skal det vel også merkes godt...

Men dersom ikke sjekket er det jo noe å sjekke.

Btw - i fri får jeg kun ruset til 3000 o/min.

TA

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...