Gleden 2 Startet 10.April.2014 Link til dette innlegget Startet 10.April.2014 hei. har en tohatsu 9,9/hk. må ha en like retter, kan jeg ta en lader og koble ledning i den? Sitér dette innlegget Link to post
Dreamer Svart 10.April.2014 Link til dette innlegget Svart 10.April.2014 Her må du nok forklare litt nærmere hva det dreier seg om. Skal du lade et batteri fra motoren, eller hva er det du vil gjøre? Sitér dette innlegget Link to post
Gleden 2 Svart 10.April.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.April.2014 lade batteriet... lite gele batteri eller bly Sitér dette innlegget Link to post
Dreamer Svart 10.April.2014 Link til dette innlegget Svart 10.April.2014 Her må du snakke med motorleverandøren eller få tak i instruksjonsboken for samme type motor. Trolig er det et spenningsuttak på denne motoren, men du må finne ut hvilken spenning dette er: Antall volt og om det er like- eller vekselsspenning. Det er også viktig å vite om / hvordan spenningen varierer med motorturtallet. Først da kan vi si om spenningen egner seg til å lade batteri, eller eventuelt for en batterilader. Sitér dette innlegget Link to post
Allegro27 Svart 11.April.2014 Link til dette innlegget Svart 11.April.2014 Mulig jeg er litt på tynn is her, men hva skal du bruke strømmen til ettersom du trenger en likeretter? Hvis det bare er for lanterne kobler du lanterna rett på motoren, er det for å ha et batteri mellom forbruker og motor tror jeg du kan koble motoren rett på batteriet.. Sitér dette innlegget Link to post
Dreamer Svart 11.April.2014 Link til dette innlegget Svart 11.April.2014 Motorspenningen må ikke kobles til batteri hvis ikke spenningen er beregnet for dette. Resultatet kan i verste fall bli overstrøm og brann. Derfor er det viktig at du finner ut hvilken spenning dette er. Sitér dette innlegget Link to post
Allegro27 Svart 11.April.2014 Link til dette innlegget Svart 11.April.2014 Det er helt riktig Dreamer. Men strømkilden på en liten påhenger uten dynamo begrenser seg vel såpass at det ikke er noe fare for "overstrøm" og brann? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.