Retox_93 Startet 10.April.2014 Del på Facebook Startet 10.April.2014 Har en Fm s22 med vann i olje. kjøpte den nylig og eieren viste ingenting om den. Er det noe tettering/simring i vannpumpa? Prøvde å lese noen skisser, men ble ikke særlig klok av det. Noen som har skrudd på disse motorene? Tenker det kan være enten vannpumpa eller toppen evt topppakningen. Håper virkelig ikke at toppen er sprukket Spørsmålet er = Er det simringer i vannpumpa som kan gå lekk ? Sitér dette innlegget Link to post
valvolainen Svart 10.April.2014 Del på Facebook Svart 10.April.2014 I min er vannpumpen bare messingtannhjul bak et messinglokk. Ingen gummi, ingen slitasje. (Dog har jeg modellen før s22) skru av lokket på vannpumpen og du skal finne... Sitér dette innlegget Link to post
Victoria1 Svart 11.April.2014 Del på Facebook Svart 11.April.2014 Slitasje i aksellagring i pumpehus , aksling og simring er vanlig årsak til vann i oljen på disse motorene. Sitér dette innlegget Link to post
Retox_93 Svart 12.April.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.April.2014 Da blir det bytte av det. Har åpnet veivluka og prøvd å pumpe ut mest mulig, men er forsatt mye groms igjen. Noen som har en grei metode får å få ut alt ? Oljepumpa mi sliter med den tykke olja. Har også tannhjulspumpe. Fikk tak i en delemotor, men den hadde impeller pumpe og de passer ikke . Sitér dette innlegget Link to post
valvolainen Svart 13.April.2014 Del på Facebook Svart 13.April.2014 Mener at disse tannhjulene ble laget for ettermarked, men husker ikke hvor og av hvem. på http://fm-motor.no/ er det fortsatt liv og herremannen der på verksted har nok det du trenger. Men bør kanskje være sikker på at feilen er lokalisert. Kan jo ikke 'kaste bort' fm-deler i disse dager Ang olje så har jeg brukt en slik vakumsuger fra BT, du pumper opp trykk, så suges det stille og rolig ut. Åpner du lokket på veivhuset kommer du til med litt grov slange. Sitér dette innlegget Link to post
Treskolars Svart 13.April.2014 Del på Facebook Svart 13.April.2014 Veivluke på en S motor ? Den var ny for meg, å fjerne veivluka var jo en av de tingene de sparte utgifter på da motoren ble konstruert. Har lest en plass at tannhjulspumpe ble brukt mens de ventet på å få impellerpumpa fra leverandør. Sitér dette innlegget Link to post
valvolainen Svart 13.April.2014 Del på Facebook Svart 13.April.2014 Uff da, blir for moderne for meg Sitér dette innlegget Link to post
Retox_93 Svart 14.April.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.April.2014 Moderne ? Er veivluke på min sleipner ifra 1929 . :) men liker bedre de motorene med åpent veivhus ;) Sitér dette innlegget Link to post
Retox_93 Svart 14.April.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.April.2014 Og det er luke på både s-22 og s-2 . Har en s2 delemotor Sitér dette innlegget Link to post
Treskolars Svart 14.April.2014 Del på Facebook Svart 14.April.2014 Jeg har hverken S 2 eller S 22, jeg har 2 stk S 15 og de har ikke veivluke. Trodde disse S motorene var likt konstruert jeg. Vil ikke krangle om noe jeg ikke er 100% sikker på Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.